Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان مورخ هفدهم اسفند ماه ۹۸ در ۲۳ بند و به شرح زیر ابلاغ شد.

۱ - مقرر گردید در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی لشگر ۸۴ لرستان بیمارستان ۵۲۵ تختخوابی ارتش و کادر درمان این بیمارستان اعم از پزشک و پرستاران را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان بیماران کرونایی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ - مقرر گردید سازمان همیاری شهرداری‌های استان با هماهنگی اداره کل صمت الکل مورد نیاز ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها را تامین و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

۳ - با توجه به اعلام آمادگی دو واحد تولیدی درخصوص تولید ماسک، مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی در اسرع وقت نسبت به دادن مجوز‌های قانونی و بهداشتی اقدام نماید.

۴ - مقرر گردید به منظور تقسیم بندی محلات شهری و جلوگیری از هرگونه موازی کاری، جلسه‌ای با حضور مدیر کل امور شهری استانداری، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و شهرداری مرکز استان و سایر شهر‌های استان برگزار و هر دستگاه مسئولیت تعدادی از محلات را بر عهده بگیرد.

۵ - مقرر گردید مدیرکل امور شهری در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات غسالخانه‌ها در سطح شهر‌های استان اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت روزانه به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال نماید.

۶ - مقرر گردید اداره کل امور روستایی با همکاری دهیاران و اداره کل دامپزشکی نسبت به ضدعفونی کردن معابر و محیط‌های روستایی با اولویت روستا‌های پرجمعیت اقدام نموده و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت روزانه به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال نماید.

۷ - مقرر گردید تیم‌های سیار با حضور پزشکان داوطلب و معروف در سطح محلات به ویژه مناطق حاشیه‌ای و روستایی اقدام به اطلاع رسانی چهره به چهره درخصوص بیماری کرونا نمایند.

۸ - مقرر گردید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت مستمر و روزانه وضعیت بهداشتی رستوران‌ها و سایر مراکز بین راهی را رصد نموده و با متخلفین برخورد نماید.

۹ - مقرر گردید یک نسخه از صورتجلسات ستاد مدیریت کرونا در اختیار صدا و سیمای مرکز استان قرار گرفته تا در بخش‌های مختلف خبری به اطلاع عموم برسد.

۱۰ - مقرر گردید کلیه دانشگاه‌های سطح استان زیر ساخت‌های لازم جهت تشکیل کلاس‌های دانشگاهی به صورت مجازی را ایجاد نمایند.

۱۱ - مقرر گردید نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری نسبت به اطلاع رسانی عمومی از طریق گردش در محلات و اعلام هشدار درخصوص بیماری کرونا اقدام نمایند.

۱۲ - مقرر گردید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری پزشکان مشهور و نامدار استان، کلیپ‌هایی درخصوص بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری ساخته و در فضای مجازی منتشر نماید.

۱۳ - مقرر گردید به منظور ایجاد ایستگاه‌هایی در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان به منظور سنجش سلامت افراد‌ی که قصد ورود و یا خروج از شهر‌ها را دارند جلسه‌ای با حضور پدافند غیرعامل استانداری، سپاه، بسیج، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی تشکیل گردد.

۱۴ - مقرر گردید به منظور جلوگیری از هرگونه ملاقات عمومی در بیمارستان شهدای عشایر و ممانعت از ورود افراد همراه بیمار به داخل بیمارستان، نیروی انتظامی حضور پر رنگ تری در محدوده بیمارستان داشته باشد.

۱۵ - مقرر گردید سپاه استان یک دستگاه کانتینر یخچال دار را به عنوان سردخانه سیار جهت نگهداری اجساد افراد فوت شده در اثر بیماری کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

۱۶ - مقرر گردید در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان اردوگاه ماده ۱۶ سپاه جهت طی کردن دوره نقاهت بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

۱۷ - مقرر گردید با مسئولیت ائمه جمعه شهرستان‌ها از طلاب و روحانیون جهت انجام امورات مربوط به غسل و تدفین افراد فوت شده در اثر بیماری کرونا استفاده گردد.

۱۸ - مقرر گردید دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها دستورات قضایی لازم را با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها جهت برخورد با افراد زباله گرد، قصابان سیار و دست فروشان و جمع آوری آن‌ها صادرنمایند.

۱۹ - مقرر گردید اداره کل تعزیرات لیست کشفیات مواد بهداشتی شامل ژل، ماسک ، الکل و .. را به اداره کل پدافند غیرعامل اعلام تا در اسرع وقت و با هماهنگی سایر دستگاهها در بازار توزیع گردد.

۲۰ - مقرر گردید بسیج با حضور در روستاهای سطح استان نسبت به آگاه سازی روستاییان درخصوص بیماری کرونا اقدام نمایند.

۲۱ - مقرر گردید سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان به منظور انجام تست های غربالگری به صورت تلفنی، ۱۴۰۰۰ بسیجی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

۲۲ - مقرر گردید اداره کل صمت به منظور ایجاد تعادل در بازار مواد بهداشتی شامل ژل ، الکل و سایر مواد ضدعفونی کننده به شرح ذیل اقدام نماید: ۱) بخشی از تولید در اختیار داروخانه های خصوصی سطح استان قرار داده شود. ۲) بخشی از تولید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. ۳) بخشی از تولید توسط خیرین خریداری و در اختیار سمن ها جهت توزیع در مناطق حاشیه ای شهر ها قرار گیرد.

۲۳ - مقرر گردید تا اطلاع ثانوی جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان به صورت روزانه برگزار گردد.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصوبات اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار درخصوص بیماری کرونا بیماری کرونا پدافند غیرعامل نیروی انتظامی ستاد مدیریت قرار دهد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است

دریافت 18 MB کد خبر 6089754

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد