Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@23:24:18 GMT

افزایش ۱۵ تنی پسماند در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۶۵۱۱

افزایش ۱۵ تنی پسماند در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: طی ۱۵ روز گذشته و پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر مشهد حدود ۱۲-۱۵ تن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرداری مشهد، بیان کرد: از امروز قابلیت تولید بخشی از نیاز به ماسک را پیدا کرده‌ایم که این ماسک‌ها با اولویت کارگران درصف خدمت توزیع خواهد شد و از شهرداران مناطق می‌خواهیم که روی توزیع آن نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: روزانه ۷۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدا تحویل گرفته می‌شود و به دنبال تامین اسپری‌های ضدعفونی‌کننده هستیم تا به صورت شخصی در اختیار کارگران خدمات شهری و پاکبانان قرار داده شود.
 بعقوبی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ اکیپ پزشکی در مناطق مختلف حضور پیدا کرده و نیروهای کارگری را با تب‌سنج و ویزیت‌های بالینی نسبت به ابتلا به ویروس کرونا چک می‌کنند. خطوط بازیافت زباله‌های خشک تعطیل و زباله‌ها به صورت بهداشتی و طبق پروتکل استاندارد دفن می‌شوند.
روزانه ۲۳ تن پسماند پزشکی جمع آوری و دفن می‌شود
وی اضافه کرد: روزانه حدود ۲۳ تن پسماند پزشکی پس از بی‌خطر شدن توسط دستگاه اتوکلاو از بیمارستان‌ها جمع آوری و دفن می‌شود، زباله‌های بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) نیز با سرویس‌های ویژه جمع آوری و بدون توقف به محل‌های دفن زباله انتقال داده می‌شوند. علاوه بر این روزانه ۵ تن زباله پزشکی درمانگاه‌ها و ۱۵۰۰ مطب پزشکی نیز توسط پیمانکار جمع‌آوری و پس از بی‌خطر شدن در محل دفن پسماند تحویل سازمان مدیریت پسماند می‌شود.
معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: طی ۱۵ روز گذشته و پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر مشهد حدود ۱۲-۱۵ تن افزایش پیدا کرده است که از شهروندان درخواست می‌شود تا برای حفظ سلامتی خود زباله‌های خود را در پلاستیک‌های دربسته و در زمان جمع آوری زباله هر شب بیرون از منزل قرار دهند.
تعطیلی برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد/زیباسازی شهر ادامه دارد
 در ادامه این جلسه، محمد محسن مصحفی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی دو هفته گذشته فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد تعطیل و پذیرش انجام نمی‌شود.
وی افزود: برنامه‌ها وجشنواره‌های فرهنگی در راستای استقبال از بهار ۹۹ با توجه به وضعیت موجود تعطیل اما زیباسازی شهر همچنان ادامه دارد. همچنین با کمک شورای اجتماعی محلات بسته‌های بهداشتی که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه شده، در حاشیه شهر توزیع شده است.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پسماند خراسان رضوی شهرداری مشهد ویروس کرونا خدمات شهری جمع آوری پیدا کرده زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم

سیدمحسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید. 

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود، یکی از مشکلات مهم محیط‌زیست شهری در قم است.  

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.  

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود، درحالی‌که ساعت اعلام‌شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا  ۶:۰۰ صبح است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، باوجوداینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام‌شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک