Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:48:15 GMT

آخرین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی نصب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۶۵۹۹

آخرین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی نصب شد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد با اشاره به اینکه سکوی اقماری ۱۳ C، چهارمین و آخرین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی است، اظهار کرد: این سکو شامگاه شنبه (۱۷ اسفندماه) هم‌زمان با پایدار شدن شرایط جوی و با رعایت الزام‌های ایمنی توسط شناور نصاب HL۵۰۰۰ در موقعیت مخزنی این طرح نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وزن این ابرسازه دریایی را ۲۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: این سکو با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی پس از اتمام عملیات ساخت در یارد صنعتی شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا)، به همراه سکوی اصلی ۱۳ A در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه با روش Push Pull روی شناور FLB۱۲۴ قرار گرفت و پس از انجام فعالیت‌های مهاربندی، به سوی مرز آبی ایران و قطر در آب‌های خلیج فارس روانه شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ افزود: پس از نصب عرشه دریایی ۱۳ A و قرار گرفتن شناور حامل سکوی ۱۳ C در موقعیت C و با در نظر گرفتن شرایط پایدار آب و هوایی در دریا، همه فعالیت‌های مربوط به آماده‌سازی جکت و نصب کیسون انجام شد و سرانجام عرشه اقماری ۱۳ C روی چهارپایه خود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال و نصب سازه‌های جانبی این سکو شامل مشعل و پل ارتباطی بین عرشه و مشعل به‌زودی توسط شناور Sea Pad آغاز می‌شود، اظهار کرد: پس از پایان عملیات نصب متعلقات این سکو، فعالیت‌های اجرایی مربوط به اتصال و راه‌اندازی چاه‌ها، آخرین اقدام‌های پیش رو برای بهره‌برداری از سکوی ۱۳ C خواهد بود.

معتمد با اشاره به اینکه فاز ۱۳ هم‌اکنون با برداشت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز غنی از سکو‌های ۱۳ B و ۱۳ D در مدار بهره‌برداری قرار دارد، گفت: با راه‌اندازی این سکو و با احتساب تولیدات سکوی اصلی ۱۳ A، روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش به تولیدات این فاز از میدان گازی پارس جنوبی افزوده خواهد شد.

به گفته وی، بدین ترتیب بخش فراساحلی طرح توسعه فاز ۱۳ میدان گازی پارس جنوبی، با در نظر گرفتن چهار سکوی دریایی و تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی به‌طور کامل پایان می‌یابد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ وضع پالایشگاه خشکی این طرح را برای تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در پالایشگاه این فاز هم‌اکنون همه فرآورده‌های گازی شامل گاز متان، میعانات گازی، گاز مایع (LPG)، اتان و گوگرد تولید می‌شود که انتظار داریم با رسیدن به حداکثر ظرفیت برداشت گاز غنی از بخش فراساحل، میزان تولید این محصولات نیز مطابق توان واحد‌های فرآورشی به حداکثر برسد.

معتمد تصریح کرد: با توجه به آمادگی موجود در پالایشگاه خشکی برای فرآورش گاز غنی با ظرفیت نهایی، تکمیل این طرح در بخش فراساحل به منزله پایان توسعه کامل این طرح گازی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی میدان گازی میلیون مترمکعب گاز پارس جنوبی گاز غنی فاز ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پژو پارس امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت پژو پارس، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، در مدل‌های «سال LX-TU ۵-ELX-سال دوگانه سوز-اتوماتیک» اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # پژو پارس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم
  • ازبکستان روی سکوی سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • تهران صاحب بلندترین سکو بانجی‌ جامپینگ دنیا
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • قیمت پژو پارس امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی