Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس اسبق انجمن پزشکان عمومی رشت و یک پزشک اهل شهرستان شفت ساعاتی پیش در راه خدمت و مداوای بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند.

دکتر محمد محمدی که از پزشکان باسابقه و پرتلاش شهر رشت است در راه مداوای بیماران مبتلا به کرونا  سلامتی خود را به خطر انداخت و ساعاتی پیش چشم از جهان فرو بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدعلی ربیعی نیز دیگر پزشک فداکار گیلانی اهل شهرستان شفت است که این روزها سخت مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی بود اما متاسفانه به‌دلیل عفونت دستگاه تنفسی ساعاتی پیش درگذشت‌.

پرستاران و پزشکان این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و از همین رو سلامتی آنها بیش از هر قشر دیگری در معرض خطر است اما این ناجیان سپیدپوش بی هیچ منتی و حتی با کمترین امکانات به بیماران رسیدگی می‌کنند.

تاکنون چندین تن از کادر بهداشت و درمان در استان گیلان به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

جان‌باختگان کادر درمان کشور براثر کرونا

حمید لطیفی، ارتوپد (فومن) رضا کوچکی‌نیا، پزشک عمومی (لاهیجان) غلامرضا وثوقی‌کیا، پرستار (رشت) علی شیخ مرادی، پرستار (رشت)  سیامک دیوشلی، متخصص اطفال (انزلی)  مصطفی صمدی، پزشک عمومی (بابل) محمدعلی ربیعی، پزشک عمومی (شفت گیلان)  نرجس خانعلی‌زاده، پرستار (لاهیجان) رامین عزیزی‌فر، پرستار (تهران) محمد محمدی، پزشک ( رشت) جان پرستاران گیلان با کمبود جدی تجهیزات درخطر است

مسئول روابط عمومی نظام پرستاری شرق گیلان با قدردانی از هموطنانی که کمکهای خود را به بیمارستانهای شرق گیلان اهدا کردند، گفت: با توجه به افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به تمامی مراکز درمانی؛ گروههای پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی استان در معرض کمبود شدید تجهیزات به ویژه ماسکهای فیلتر دار هستند.

محمد حسین پور با بیان اینکه اینکه این اقلام مصرفی بوده و هر چقدر هم تامین شود به دلیل مصرف روزانه و عفونی شدن لباس‌ها و برخی تجهیزات باز هم نیاز است، گفت: بیمارستان های شرق گیلان نیازمند ارسال سریع، فوری و مستمر تجهیزات به مراکز درمانی و بیمارستانی هستند که امیدوارم مردم برای مبتلا نشدن کادر زحمتکش بیمارستانی به کمک این گروه ها بشتابند.

وی برخی از مهمترین نیازهای کادر پرستاری و پزشکی مراکز درمانی لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر و سیاهکل را ماسک فیلتردار، لباس مخصوص، گان‌های آستین دار، ژل و محلول‌های ضد عفونی، کلاه، روکفشی، عینک یکبار مصرف، شیلد محافظ صورت، ماسک طبی نانو اعلام کرد و از گروه‌های مردم نهاد و خیرین خواست در این جهاد مقدس شرکت کنند و  یاور و کمک کننده مدافعان خط مقدم جبهه سلامت در این خطه از ایران اسلامی باشند.

وی اظهارداشت: حجم مصرفی این تجهیزات بطور روزانه در مبارزه با بحران کرونا در خوشبینانه ترین حالت به هزار مورد مصرفی در هر یک از اقلام می رسد، پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان‌ها برای پیروزی بر ویروس منحوس کرونا نیازمند حمایت‌های فوری و سریع تمامی نهادهای دولتی و مردمی از سراسر کشور هستند.

پرستاران بیمارستان شهید امینی لنگرود نیز در درخواستی مشترک و هماهنگ خواستار کمک‌های فوری شدند و  تاکید کردند که هیچگونه تجهیزات مناسب و استاندارد برای مقابله با کرونا در اختیار ندارند.

آنها می گویند: در صورت ادامه این وضعیت و خدمت بدون تجهیزات حفاظتی مناسب و استاندارد هیچ فردی برای پرستاری از بیماران در بیمارستان امینی لنگرود باقی نخواهد ماند و همه پرستاران مبتلا خواهند شد.

نظام پرستاری شرق گیلان چند روز قبل  طی فراخوانی عمومی از مردم و خیرین خواست: در این موضوع ورود یافته و کمک‌های خود را اهدا کنند.  این تشکیلات برای واریز کمک‌های نقدی شماره کارت۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۸۳۰۷۸ و شماره تلفن ۰۹۱۱۸۴۱۶۷۵۰ را برای ارتباط از طریق واتساپ در اختیار شهروندان و خیرین قرار داده است.

دکتر حمید لطفی متخصص ارتوپدی از رشت، دکترسیامک دیوشلی متخصص اطفال از انزلی، دکتر مصطفی صمدی پزشک عمومی از بابل، علی شیخ مرادی پرستار از رشت، دکتر رضا کوچکی نیا پزشک عمومی از رشت، نرجس خانعلی زاده پرستار از لاهیجان، رامین عزیزی فر پرستار از تهران، غلامرضا وثوقی کیا پرستار از رشت و دکتر محمد علی ربیعی پزشک عمومی از شفت گیلان از جمله قربانیان کادر پرستاری و پزشکی در ایران به شمار می‌روند.

کد خبر 490465 برچسب‌ها كرونا در ايران پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران پزشکی پزشک عمومی شرق گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک

کادر سرپرستی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک پاریس به دلیل قوانین برگزارکنندگان این دوره بازی‌ها نسبت به دوره گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت که متاثر از کاهش تعداد ورزشکاران است.

به گزارش مشرق، قوانینی که برگزارکنندگان بازی های المپیک برای تعیین تعداد اعضا و همراهان کاروان ورزش کشورهای شرکت کننده وضع کرده اند، نه تنها محدودیت هایی را برای اعزام مربیان ایجاد کرده است بلکه منجر به کوچک شدن کادر سرپرستی اعزامی به این بازی ها هم خواهد شد.

برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به هر کشور به نسبت تعداد سهمیه هایی که ورزشکارانش کسب می کنند، مجوز اعزام همراه می دهند. این همراهان شامل اعضای کادر فنی (سرمربی، مربی، سرپرست و ...) و همچنین اعضای کادر سرپرستی می شود.

پیش از این در گزارشی به چالش ورزش ایران در المپیک برای اعزام مربیان اشاره کرده بودیم و اینکه با توجه به سهمیه های کسب شده تا به امروز، ورزش ایران با چالش اعزام اعضای کادر فنی همراه می شود. این چالش اما گریبان مسوولان برای تعیین کادر سرپرستی را هم خواهد گرفت چرا که مجوز اعزام تعداد همراهانی که برگزارکنندگان بازی ها به ازای سهمیه های ورزشکاران تخصیص می دهند، شامل کادر سرپرستی هم می شود.

ورزش ایران تا به امروز در ۹ رشته صاحب ۳۲ سهمیه برای بازی های المپیک پاریس شده است. طبق آنچه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به آن تاکید دارد، تقریباً به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه‌هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام همراه داده می شود. با این اوصاف مسوولان ورزش ایران فعلا مجاز به معرفی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر - غیر از ورزشکاران - برای قرار گرفتن در ترکیب کاروان اعزامی هستند.

بنابراین نه تنها در تعیین اعضای کادر فنی هر یک از تیم ها و رشته های اعزامی محدودیت اعمال می شود بلکه کادر سرپرستی کاروان ایران نیز متاثر از این موضوع جمع و جورتر از همیشه خواهد شد.

برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر نصرالله سجادی که سرپرست کاروان ورزش ایران بود، ۱۱ نفر هم عضور کادر سرپرستی بودند و با حکم رسمی که از سیدرضا صالحی امیری رییس وقت کمیته ملی المپیک گرفته بودند به توکیواعزام شدند اما به نظر می رسد با توجه به قوانین، ترکیب کادر سرپرستی اعزامی به پاریس به نصف دوره قبل یا کمتر از آن کاهش یابد.

شاید به همین دلیل باشد که تا به امروز و در فاصله حدود ۹۰ روز مانده به بازی های المپیک، هنوز اعضای کادر سرپرستی کاروان ایران به صورت رسمی معرفی نشده اند. البته جلسات «ستاد آماده سازی کاروان اعزامی به المپیک» به صورت منظم و با حضور تمام افراد در حوزه های مختلف پشتیبانی، حراست، رسانه و ... در حال پیگیری است اما به جز مناف هاشمی که مهر ۱۴۰۱ حکم خود را به عنوان سرپرست کاروان گرفت، برای دیگر اعضا حکمی صادر نشده است.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند