Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:04:59 GMT

جنگنده های سعودی بار دیگر آتش بس الحدیده را نقض کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۷۹۵۵

جنگنده های سعودی بار دیگر آتش بس الحدیده را نقض کردند

به گزارش شبکه خبری المیادین، جنگنده های عربستان امروز شهرستان الصلیف واقع در شمال غرب استان الحدیده را امروز در ۶ نوبت هدف قرار دادند.

از زمان اجرایی شدن توافق آتش بس در استان الحدیده، نیروهای ائتلاف سعودی تاکنون، ۵۲ هزار بار این توافقنامه را نقض کرده که بر اثر آن یکهزار و ۶۵ غیرنظامی کشته و سه هزار و ۵۶۷ تن نیز زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، در حال حاضر درگیری های شدید میان نیروهای دولت صنعا از یک سو و نیروهای منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و ائتلاف سعودی از سوی دیگر در مناطق الیتمه و السلیله شهرستان مرزی الخب و الشعف بزرگترین شهرستان استان الجوف واقع در شرق یمن و نزدیک منطقه نجران سعودی، جریان دارد.

همچنین، نبرد شدید میان دو طرف در اطراف پادگان اللبنات بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی در شمال استان و در حومه جنوب شرق شهرستان الحزم مرکز استان الجوف ادامه دارد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی از جمله موضوع آتش‌بس در الحدیده و مبادله اسرای دو طرف دست یافتند اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌ها اجرا نشد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها یمن منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن منصورهادی عربستان یمن یمن عربستان امارات آمریکا یمن یمن منصورهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد