Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، علی بینایی در این خصوص گفت: برای دامداران ما دو نوع بیمه داریم؛ یکی بیمه پایه و دیگری تکمیلی است که بیمه پایه اجباری و بیمه تکمیلی به خواست دامدار است.

وی ادامه داد: از اول مهر ماه 98 و پس از اینکه مصوب شد تا هویت بخشی دام سبک و سنگین در کل کشور انجام شود طی توافق بعمل آمده بین جهاد کشاورزی و صندوق بیمه اینکار به صندوق بیمه محول شد و همزمان با هویت دار کردن دام‌ها بیمه هم به صورت اجباری در گناباد به تبعیت از کل کشور اجرا شد که هویت‌دارکردن دام‌ها جهت جلوگیری از قاچاق دام‌ها و انتشار بیماری ها انجام می شود و بیمه هم باعث حمایت از تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارزیابی صندوق بیمه بانک کشاورزی گناباد گفت: در حال حاضر تب برفکی در گناباد بیداد میکند و تا بحال بیش از 150 راس دام سنگین و بیش از 7 راس دام سبک تلفات داشته است.

وی تصریح کرد:بیشترین خسارت را ما در بخش دام سنگین داریم و در بخش دام سبک بزهای سانن به دلیل تولید زیاد و کم شدن مقاومت بدنشان دچار تب برفکی شده اند.

وی ضمن تاکید بر بیمه کردن دام از طرف دامداران گفت: برای دام های سنگین بسته به میزان سن آنها از سی هزار تومان به پایین مبالغی جهت بیمه اخذ می‌شود و پس از خسارت به دام برای هر راس 9 میلیون و صد و هشت هزار تومان و برای هر راس دام سبک حدود 4 هزار تومان برای بیمه از دامدار اخذ می شود .

وی افزود: در صورت خسارت به دام برای هر راس در یک میلیون تومان زیر ده روز به دامدار پرداخت می شود و با این حمایت تا حدود زیادی از زمین خوردن دامداران و هدر رفتن تلاششان جلوگیری می شود و حتی امسال شاهد تلف شدن 70 راس گاو در یک دامداری بر اثر تب برفکی بوده ایم .

بینایی گفت: ارزیاب بیمه جز مشاغلی است که شاید کمتر افرادی آن را بشناسند و نه ساعت کار و نه زمان آن مشخص است و ما هر زمان و هر روز برای دام حادثه ای پیش آید جهت ارزیابی حاضر شده و مراتب را در جهت حمایت دامداران انجام می‌دهیم.

کارشناس ارزیابی خسارت صندوق بیمه بانک کشاورزی گناباد در پایان گفت: بیمه کشاورزی شامل تمام مجتمع های صنعتی و سنتی یا کوچک روستایی بوده و بهتر است دامداران با وجود شرایط کنونی و افزایش بیماریهای دامی ازجمله تب برفکی و پی پی آر که این روزها باعث خسارت‌های زیادی در شهرستان گناباد شده است دام های خود اعم از سبک یا سنگین و حتی تعداد محدود را بیمه کنند ‌.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زمین ساعت کار کشاورزی دام صندوق بیمه تب برفکی دام سبک راس دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار امروز اعلام کرد: چهار نفر براثر ریزش کوه در منطقه «درونته» از توابع استان لغمان در شرق افغانستان جان خود را ازدست دادند. این حادثه زمانی بوقوع پیوست که سنگ‌های سرازیر شده از کوه بر سر خودرو‌های سواری در این مسیر فرود آمد، جان باختگان این حادثه سرنشینان دو خودرو سواری بودند. درپی این حادثه جاده پرتردد کابل- جلال آباد نیز به روی رفت و آمد بسته شد.
خبر دیگر اینکه براثر صاعقه در استان‌های پنجشیر و بدخشان افغانستان نیز دو نفر از جمله یک زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.
باران‌های شدید و حوادث ناشی از آن از جمله جاری شدن سیل در کمتر از بیست روز گذشته در افغانستان بیش از صد کشته برجای گذاشت.
افغانستان در سال دو هزار و بیست و سه میلادی چهارمین کشور آسیب پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.
فردا یکشنبه نیز باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل در بیست و هشت استان افغانستان پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تجمع دانشگاهیان گناباد در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر