Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:03:47 GMT

حمله نیروهای حفتر به طرابلس ۲ کشته به جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۸۶۷۰

حمله نیروهای حفتر به طرابلس ۲ کشته به جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه افزود: شبه نظامیان خلیفه حفتر، خانه های شهروندان در منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بین المللی معیتیقه در پایتخت را هدف قرار دادند.

نیروهای وابسته به ژنرال حفتر از فروردین گذشته به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به طرابلس حمله کرده و چند ماهی است که کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی برای پایان دادن به بحران این کشور فعال شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروها ژنرال حفتر با سرپیچی از فرامین دولت مرکزی با کمک کشورهایی چون امارت متحده عربی، عربستان سعودی، اردن، مصر، روسیه و فرانسه سعی دارند بر طرابلس تسلط یافته و در واقع کنترل کل کشور را در اختیار خود بگیرند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری "معمر القذافی" دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به رو است.

این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد و این دولت ها شامل دولت وفاق ملی به ریاست "فائز السراج" که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت به فرماندهی ژنرال حفتر در شرق لیبی که نخست وزیر آن "عبدالله الثنی" است و پارلمان طبرق و ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر از وی حمایت می‌کنند.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

برچسب‌ها خلیفه حفتر طرابلس کشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر طرابلس کشته لیبی لیبی عربستان اردن مصر روسیه فرانسه لیبی لیبی لیبی امارات عربستان مصر فرانسه روسیه لیبی ترکیه الجزایر ایتالیا آمریکا لیبی خلیفه حفتر طرابلس کشته ژنرال حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله کارشناس صهیونیستی به دولت قطر/ قطر دشمن اسرائیل است

یک کارشناس صهیونیست با اشاره به نقش میانجیگری قطر در نبرد طوفان الاقصی، قطر را کشور دشمن قلمداد کرد

سرویس جهان مشرق - یوسی تاتیکا، کارشناس صهیونیست در رابطه با کشور قطر در وب سایت معاریو نوشت:

اشتباه کردیم، اشتباه تلخی مرتکب شدیم که قبول کردیم قطر را به عنوان میانجی در توافق تبادل اسرا بپذیریم. کشوری که با همه، علیه همه کار می کند و واقعاً انگیزه یا توانایی اعمال اهرم های واقعی فشار بر سازمان تروریستی در نوار را ندارد. از این نظر، ما می توانستیم به مصر وزن و قدرت بیشتری بدهیم.

بیانیه ظالمانه عصاء بن احمد النصر ، یکی از مقامات ارشد شورای قانونگذاری قطر، مبنی بر اینکه ۷ اکتبر تنها آغاز است، گامی در جهت بالابردن جسارت دوحه است که تاکنون عمدتاً از دادن بیانیه های علنی اجتناب کرده است. اگر می‌خواهیم اسرای خود را در خانه ببینیم، باید اجازه ندهیم قطر به عنوان میانجی ادامه دهد.

قطر یک کشور دشمن است، نه یک میانجی: اشتباه تلخی که اسرائیل مرتکب شد

کارهای بد بسیاری وجود دارد که دولت ما انجام می دهد، اما نقاط روشنی نیز وجود دارد. در این مورد میتواند به اسرائیل کاتز اشاره کرد. خیلی ها نمی دانند که اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه در اقناع کردن آمریکایی ها و اروپایی ها برای تحریم ایران پس از حمله به اسرائیل، سهم بسزایی داشت.

بزرگترین خطر برای دولت دست راستی، تظاهرات کاپلان نیست، بلکه جناح راست سیاسی اسرائیل است، زیرا در حال حاضر این تنها جناحی است که بقای آن را به خطر می اندازد. در این میان، دولت اسرائیل در جا انداختن روایتی از پیروزی در غزه با مشکل مواجه است و شکست در رفح ممکن است آواز قو آن باشد. ( کنایه از آخرین اقدام دولت نتانیاهو قبل از سقوط)

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • حمله کارشناس صهیونیستی به دولت قطر/ قطر دشمن اسرائیل است
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند