Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@11:46:13 GMT

بعضی وقت ها هم کار کار خودمونه!

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۸۹۰۱

بعضی وقت ها هم کار کار خودمونه!

 

داروخانه شلوغ بود و مملو از جمعیت، همه از سر و کول هم بالا می‌رفتند که مبادا دیر بجنبند  و دارو، ماسک و ماده ضدعفونی کننده به آن‌ها نرسد. وحشت از کرونا در چهره برخی از آن‌ها موج می‌زد، هرچند عده‌ای هم بودند که خونسرد و بدون رعایت نکات بهداشتی با نیش‌خند به بقیه نگاه می‌کردند و زیر لب می‌گفتند: ای بابا کرونا چیه؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. یکی از همین افراد مثلا نترس سرش را داخل کانتر پذیرش کرد و  چند ماده ضدعفونی کننده و چند عدد ماسک خواست، یکی از پرسنل جواب داد که به هر نفر فقط یک عدد ماسک و ... می‌شود داد.

مرد هم صدایش را در سرش انداخت و گفت «خوب هم دارین ولی انبار کردین دو روز دیگه گرون‌تر بفروشین...» درحالی که ترشحات بزاق دهانش هم با سرعت بیشتری به این طرف و آن طرف پرت می‌شد با عصبانیت به نفر کناری‌اش گفت:«اینا همه از خودشونن بازی سیاسی راه انداختن سر مارو گرم کنن و قیمتاشونو ببرن بالا، شب عیدی بیشتر کاسبشن!» چندتا فحش هم نثار مسؤل فنی داروخانه و بقیه کرد و داشت می‌رفت که یکی از پرسنل داروخانه گفت بقیه هم خانواده و زن و بچه دارن، چرا تو چندتا ببری ولی به بقیه نرسه ؟ بچه‌های تو بچه آدمن بچه‌های ما توله ...؟»

تمام مدتی که رفتار این هم‌وطن را می‌دیدم با خودم می‌گفتم مرد حسابی خودت چندتا چندتا ماسک و الکل می‌خوای بعد که کم میاد میگی کارخودشونه!؟» همان اطراف فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی بود.

برای مختصر خریدی وارد آنجا شدم تراکم جمعیت آنجا‌ هم زیاد بود و صحنه عجیب‌تر سرعت خالی شدن قفسه‌های مواد غذایی! خانمی را دیدم که یک جعبه مرغ را روی زمین می‌کشید و  آقایی که بخاطر قد بلندش بالاتر از بقیه از روی هوا قفسه‌ها را درو می‌کرد! خانم دیگری که سبدش را تا خرخره با مواد غذایی پر کرده بود به همسرش می‌گفت «برو یه سبد دیگه بیار...» خلاصه اوضاع عجیبی بود درست مثل فیلم‌های هالیودی آخرالزمانی! یکی از پرسنل آنجا به یکی از مشتری‌ها که خانم مسنی بود می‌گفت: «به خدا از صبح سه نوبت، بارِ مرغ و گوشت برامون آوردن  هردفعه کمتر از 30 دقیقه تمام شد» پیرزن غرغر کنان به من نگاه می‌کرد و می‌گفت:« یه عده تو انبار احتکار می‌کنن اینا هم تو یخچال خونه‌هاشون، عجب دوره زمونه‌ای شده، رحم و مروت هم خوب چیزیه» من هم آرام گفتم: «همش کارخودشونه‌!» پرسید چی؟ گفتم بله درست می فرمایید...!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه

به گزارش همشهری آنلاین، طبیعتا همه ما دوست داریم موهای سالم و پرپشتی داشته باشیم. اگر از ریزش مو، مو خوره و شوره سر خسته شده‌اید و به فکر راهی طبیعی برای تقویت موهایتان هستید، این مقاله برای شماست!

ماسک جادویی تخم مرغ و روغن زیتون

همه می‌دانیم که تخم مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین، مواد مغذی و معدنی است. ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ یک ماسک احیا کننده برای ریشه مو و تقویت ساقه‌هاست. روغن زیتون حاوی ویتامین E است، که کمک شایانی به بهبود و تقویت مو می‌کند.

یک عدد تخم مرغ را در شیشه بشکنید و خوب هم بزنید. بعد دو قاشق روغن زیتون در آن بریزید و بگذارید چند ساعتی بماند. بعد روی کل موها بمالید و اجازه دهید تا ۸۰ درصد خشک شود. سپس با یک شوینده ملایم و مناسب موها را بشویید.

ترکیب تخم مرغ و تخم شنبلیله

شنبلیله برای موها بهترین تسکین است. به رشد سریع مو و سالم به نظر رسیدن آن کمک قابل توجه‌ای می‌کند. کافیست دو قاشق تخم شنبلیله را از شب قبل در آب خیس کنید. بعد از صافی رد کرده و آن را آسیاب کنید تا خمیری شود. سپس تخم مرغ را در آن شکسته و خوب هم بزنید. ترکیب را روی پوست سر و موها بمالید و به مدت یک ساعت اجازه دهید بماند. بعد از یک ساعت به خوبی بشویید و از طراوت و شادابی موهایتان لذت ببرید. می‌شود از این ماسک ۲ بار در هفته، برای نتیجه بهتر استفاده کرد.

ماسک مو ماست و تخم مرغ

ماست حاوی پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین ب است. ماست مو را نرم و لطیف می‌کند و به رفع خشکی مو و ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها کمک می‌کند. برای تهیه یک ماسک مو خانگی و راحت با ماست و تخم مرغ، کافیست تخم مرغ را در ظرف مورد نظر شکسته و آنقدر هم بزنید که کف کند. بعد به آن ۲ قاشق ماست اضافه کنید و هم بزنید. ماسک را روی موها و پوست سر بمالید. یک کلاه حمام روی آن گذاشته و بعد از گذشت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه با آب و شامپو بشویید.

چربی‌زدایی با ماسک مو تخم مرغ و آبلیمو

آبلیمو قدرت بالایی در از بین بردن چربی دارد. کمی آبلیمو را با تخم مرغ مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر و موها گذاشته و با کلاه پلاستیکی حمام بپوشانید. بعد از گذشت پانزده دقیقه، آبکشی نمایید. برای شستن موها از آب خیلی گرم استفاده نکنید. فراموش نکنید که استفاده از یک شامپوی مناسب مو، پس از استفاده از ماسک بسیار مهم است.

کد خبر 848454 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم تخم مرغ مجله پوست و مو ماسک - سلامت

دیگر خبرها

  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟