Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: تاکنون سه نفر که دو نفرشان از شهرهای اطراف بودند به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان مدرس کاشمر فوت کرده‎اند، همچنین بیمارستان حضرت ابوالفضل در آماده‌باش کامل بوده و در صورت افزایش آمار بیماران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محمد جوادیزدانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری عنوان کرد: در حال حاضر 22 نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در کاشمر بستری هستند، همچنین  براساس تشخیص متخصصان عفونی شهرستان تاکنون فقط از کاشمر 35 نمونه برای آزمایش ارسال شده که نتایج آزمایش 4 نفر مثبت اعلام گردیده و از این تعداد یک نفر مبتلا به کرونا فوت نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدا تاکنون 211 نفر بیمار سرپایی که فکر می‎کردند به بیماری کرونا مبتلا شده‎اند به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد  112 نفر آن‌ها خانم و 99 نفر مرد بودند.

یزدانی بیان کرد: از مجموع 211 نفر بیمار سرپایی و بیمارانی که از مطب پزشکان به بیمارستان مراجعه کردند، 74 نفر آن‌ها به دلیل عفونت تنفسی بستری شدند، که از این تعداد تاکنون 49 نفرشان بهبود یافته و با سلامتی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و مراقبت‎های بعد از بیمارستان در خانه توسط مرکز بهداشت پیگیری می‎شود.

وی گفت: براساس آخرین اطلاعات ثبت شده تاکنون در سطح شهرستان کاشمر 4 نفر مبتلا به کرونا شده‎اند که یک مورد فوت و سه مورد بهبود یافته‌اند و جواب آزمایش بقیه نمونه‌های ارسال شده هنوز اعلام نشده است.

یزدانی اظهار کرد: در بررسی صورت گرفته تمامی افرادی که جواب آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده به شهرهای مختلف کشور سفر داشته‎اند، همچنین سن همه کسانی که آزمایش آن‌ها مثبت بوده بالای 50 سال بوده است.

وی افزود: کل پرسنل درگیر در بیمارستان شهید مدرس 250 نفر هستند، که حدود 150 نفر به صورت مستقیم با بیماران سر و کار دارند و یک هزار نفر پرسنل بهداشت اعم از پرستار، پزشک، بهورز، مراقب سلامت و رشته‌های متختلف به خصوص متخصصان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش‎های دولتی و خصوصی درگیر برنامه بیماری کرونا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: در مرحله اول 80 تخت در بیمارستان شهید مدرس آماده خدمت رسانی به بیماران احتمالی است، خوشبختانه در میان  22 بیماری که به دلیل عفونت تنفسی در بیمارستان بستری شده‎اند، فرد بدحالی نداریم و در حال بهبودی هستند.

وی اظهار کرد: اگر شیوع بیماری در شهرستان بیشتر باشد، در بیمارستان شهید مدرس 100 تخت وجود دارد و تا 100 تخت دیگر در همان منطقه پیش‌بینی شده است، همچنین در بیمارستان حضرت ابوالفضل در مرحله اول 25 تخت و در مرحله بعدی 25 تخت دیگر در همان بیمارستان و در مجموع تا 150 تخت آماده خدمت رسانی است.

یزدانی یادآور شد: چون تجمع در محیط اورژانس خود عامل انتقال بیماری می‌‏شود و در بررسی صورت گرفته حضور در تجمعات بیمارستانی تا 40 درصد انتقال بیماری کرونا را افزایش می‌دهد به همین دلیل تاکید ما بر این است که تا جایی ممکن است بیماران به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و به مطب‎ها و یا مراکز درمانگاه‌ها مراجعه داشته باشند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر 11 مرکز جامع سلامت در مناطق روستایی هر روز از ساعت 8 تا 3 بعدازظهر و مرکز جامع سلامت ریوش به صورت شبانه روزی به مردم این منطقه خدمات ارائه می‎دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر عنوان کرد: از بسیج، شورای اسلامی، بهورزان، مراقبین سلامت و عموم مردم خواسته شده در صورتی که مسافرانی از شهرهای مجاور به شهرستان آمدند به مرکز بهداشت گزارش دهند تا به موقع تیم پزشکی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان تحت کنترل است، از مردم درخواست داریم یک ماه دیگر هم با ما همکاری کنند و سعی کنند در خانه بمانند و به جز مواقع ضروری از خانه خارج نشوند، همکاری و مشارکت مردم برای در خانه ماندن امری مهم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

یزدانی مهم‌ترین راه جلوگیری از کرونا را شستن دست با آب و صابون ذکر کرد و افزود: کسانی که تب و علائم داشته باشند به مرکز بهداشت معرفی و مشخصات آن‌ها گرفته می‎شود و تا 14 روز قرنطینه خانگی خواهند گردید و اگر علائم جدیدی داشتند تحت مراقبت ویژه و بیمارستانی قرار می‎گیرند.

وی عنوان کرد: اگر تاکید می‎شود افراد در خانه بمانند چون 80 درصد بیماران کرونا فاقد علامت هستند و حتی سرفه و تب ندارند و فقط ناقل بیماری هستند، به دلیل همین شاید در کنار شما فردی مبتلا به کرونا اما بدون علامت باشد.

وی مطرح کرد: شهروندان الکل مورد نیاز را برای ضد عفونی فقط از مجاری قانونی و محیط دارویی تهیه کنند، استفاده از متانول موجب نابینایی می‎شود.

تشکیل دو پرونده برای شایعه پراکنان

در ادامه این نشست خبری فرماندار کاشمر از تعطیل شدن تمامی زائرسراها و اماکن اقامتی خبر داد و گفت: تاکنون در شهرستان احتکاری در خصوص اقلام بهداشتی نداشتیم، مواد شوینده و بهداشتی به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی نیست.

مسلم ساقی اظهار کرد: به طور مستمر بازدیدها از صنوف توسط بازرسان صورت می‎گیرد و اگر تخلفی مشاهده شود برابر قانون برخورد می‎شود، به نسبت دیگر شهرستان‌ها همکاری اصناف بسیار خوب بوده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه برخی به دنبال رواج شایعه و بر هم زدن فضای روانی جامعه هستند، در همین راستا تا کنون برای دو مورد در حوزه قضایی تشکیل پرونده داده شده است.

ساقی عنوان کرد: با مکاتباتی که صورت گرفته امیدواریم برخی کمبودها از جمله ماسک برای افراد عادی تا چند روز آینده رفع شود، هرچند اکنون دو داروخانه در سطح شهرستان مواد ضد عفونی توزیع می‎کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس كرونا کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست