Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریابان شمخانی در ادامه سفر خود به عراق با رییس جمهور عراق دیدار و گفت‌و گو کرد.

به گزارش ایسنا دریابان علی شمخانی در دیدار با برهم صالح رئیس جمهور عراق با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران که همان حمایت مستمر از حاکمیت، استقلال و اراده مردم عراق است، گفت: ساختار سیاسی عراق بسیار مترقی و مستحکم است و می تواند بر نوسانات سیاسی و اجتماعی اخیر فائق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 شمخانی افزود: ملت هوشمند و با فرهنگ عراق که با مجاهدت کم نظیر، فتنه تروریسم تکفیری را به شکست و زبونی کشاندند، مصالح و منافع خود را به خوبی تشخیص می دهند و نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند.
وی اظهارامیدواری کرد که با مشارکت و سعه صدر مجموعه گروه‌های سیاسی و جناح‌های قومی و مذهبی هرچه سریعتر دولت برآمده از خواست و اراده مردم عراق اداره امور کشور بر عهده بگیرد.
 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:رهبران عالی دو کشور بر توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو جانبه تاکید دارند و مساعی رییس جمهور محترم عراق برای تحقق این مهم بسیار تاثیر گذار بوده است .


                                                                                                                    عراق کشوری مستقل با حاکمیتی مقتدر است


 برهم صالح رییس جمهور عراق نیز در این دیدار با تاکید بر مطالبات به حق مردم عراق در اعتراضات اخیر این کشور گفت: مردم عراق در اعتراضات اخیر مطالباتی داشتند از جمله کمبود خدمات و مقابله با گسترش فساد، لذا اصلاحات امری ضروری است و باید دولت را برای تحقق مطالبات مردم تقویت کرد و چالش‌های کنونی را به فرصت تبدیل کرد.
رییس جمهور عراق در خصوص نحوه انتخاب نخست وزیر این کشور گفت:انتخاب نخست وزیر جدید بر عهده بیت شیعی است که باید حمایت اکراد و اهل سنت را نیز به دنبال داشته باشد.باید در معرفی نخست وزیر جدید و تشکیل حکومت و بازگرداندن ثبات به عراق تسریع نمود و تنها راه عبور از بحران کنونی کشور، وحدت ملی در عراق است.
برهم صالح گفت: شهادت سردار سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس ضربه سنگینی به محور مقاومت بود، ونباید این رخداد تلخ روند مبارزه مداوم با دشمنان مقاومت را متوقف کند.در راه سخت مبارزه با تروریسم، ایران همواره یار و همراه دولت و ملت عراق بوده است و ما قدردان دولت و ملت ایران هستیم.
رییس جمهور عراق با یادآوری این که خطر بازگشت مجدد داعش جدی است، گفت: باید همکاری‌های مستمر دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در مبارزه با تروریسم وافراط گرایی گسترش یابد.

وی افزود:عمق روابط تاریخی و منافع دو کشور مسیر پیش رو برای رسیدن به نقطه مطلوب را فراهم کرده است.حکومت‌ها تغییر می‌یابند اما ملت‌ها و کشورها باقی هستند لذا روابط بین دو ملت ایران و عراق پایدار، همیشگی و رو به رشد و پیشرفت است.
 برهم صالح درپیان این دیدار با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: حماسه اربعین حسینی و زیارت بیش از سه میلیون ایرانی و استقبال و پذیرایی مردم عراق از آنها نمایش اتحاد و برادری دو ملت و حاکی از پیوند عمیق دو کشور است که توطئه بدخواهان را بی‌تاثیر می‌کند.

انتهای پیام/


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس جمهور عراق مردم عراق برهم صالح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟