Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از دادگاه محلی قدس اشغالی خواست تا آغاز جلسه محاکمه او را از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) به تعویق اندازد.

اخبار بین الملل- وکیل او مدعی شده این درخواست صرفا به دلیل جمع‌آوری شواهد بیشتری است که ماه‌ها پیش از دادسرا پیگیری کرده‌اند.

این در حالیست که دادستان کل این رژیم به وکیل نتانیاهو گفته است آن‌ها تمامی شواهدی را که درخواست کردند، دریافت کرده‌اند و اگر مسئله‌ای باید مورد رسیدگی قرار گیرد در دادگاه ۲۷ اسفند به آن پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم درمورد تاریخ شروع دادگاه و هیئت منصفه در زمان صدور کیفرخواست یعنی ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) انجام شده است.

اگرچه در ابتدا امکان داشت این محاکمه قبل از انتخابات ۲ مارس (۱۲ اسفند) انجام شود، اما دادگاه تصمیم گرفت آن را به بعد از انتخابات و ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) موکول کند.

نتانیاهو اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که پس از آنکه درخواست مصونیت قضاییش را پس گرفت دادستان کل اسرائیل برای او کیفرخواستی به جرم رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد صادر کرد.

دادستان کل کیفرخواست خود را ۲۱ نوامبر (۱ آذر) صادر کرده است، اما تا زمانی که روند مصونیت قضایی به پایان نرسد نمی‌تواند آن را به دادگاه ارائه کند.

این تاخیر در رسیدگی به کیفرخواست به دلیل درخواست غیرمعمول نتانیاهو برای مصونیت قضایی و در دسترس نبودن کنِسِت بوده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات رژیم صهیونیستی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه

محافل و کارشناسان صهیونیست با هشدار درباره عواقب سنگین احتمال صدور حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کردند که نتانیاهو و کابینه وی مسئول این مخمصه هستند و باید منتظر عواقب آن از جمله تحریم‌های گسترده ضد اسرائیل باشیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با افزایش فشارها برای صدور حکم بازداشت مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر جنایت‌های وحشیانه آنها علیه مردم غزه، وب سایت آمریکایی اکسیوس شامگاه دوشنبه فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی که نام او در صدر لیست کسانی است که باید حکم بازداشت وی صادر شود از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواسته تا برای ممانعت از صدور حکم بازداشت وی و سایر مقامات ارشد اسرائیلی توسط دادگاه لاهه کاری انجام دهد.

دست و پا زدن‌های نتانیاهو برای فرار از حکم بازداشت

اکسیوس با بیان اینکه در این درخواست نتانیاهو در جریان تماس تلفنی عصر روز یکشنبه با بایدن مطرح شد تاکید کرد که نتانیاهو از بایدن خواسته تا از صدور حکم بازداشت وی و سایر مقامات اسرائیلی از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش جلوگیری کند.

این وب سایت آمریکایی همچنین گزارش داد که اعضای کنگره از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دادگاه بین‌المللی لاهه را درباره صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی تهدید و اعلام کرده‌اند که چنین اقدامی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

همزمان با آن رژیم صهیونیستی یک کمپین قضایی و دیپلماتیک به راه انداخته تا از صدور حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دادگاه لاهه جلوگیری کند.

پنج مقام ارشد صهیونیستی و خارجی که نام آنها فاش نشده است در گفتگو با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کردند که مقامات اسرائیلی به طور فزاینده‌ای بر این باورند که دادگاه لاهه در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل به اتهام جنایت‌های جنگی در نوار غزه است.

روزنامه عبری اسرائیل هیوم روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک اسرائیل در خارج دستور داده تا در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی یک کمپین اعتراضی گسترده علیه این تصمیم دادگاه لاهه به راه بیندازند.

نگرانی محافل صهیونیستی از احتمال تحریم سنگین اسرائیل

روزنامه عبری هاآرتص نیز به نوبه خود در گزارش روز دوشنبه اعلام کرد که کارشناسان اسرائیلی در زمینه حقوق بین‌الملل هشدار می‌دهند که صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی ممکن است همراه با تحریم‌های جدی از جمله تحریم صادرات سلاح و کالا برای اسرائیل و همچنین سایر تحریم‌های اقتصادی همراه باشد.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که وزارت دادگستری اسرائیل تلاش زیادی برای متقاعد کردن دادگاه لاهه جهت عدم صدور حکم بازداشت مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل انجام داده است و شخص نتانیاهو در حال برقراری تماس با نمایندگان چند کشور امضا کننده منشور دادگاه لاهه است تا آنها را متقاعد کند که صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی را لغو کنند و یا دست کم آن را به تعویق بیندازند. اما هیچ تضمینی برای موفقیت این تحرکات طرف‌های اسرائیلی وجود ندارد.

کابینه نتانیاهو مسئول این مخمصه اسرائیل است

در شرایطی که دادگاه لاهه آمادگی خود را برای اقدام علیه مقامات اسرائیلی اعلام کرده است کارشناسان صهیونیست در زمینه حقوق بین‌الملل اعلام کردند که کابینه نتانیاهو و نهادهای قضایی اسرائیل مسئول مخمصه‌ای هستند که اسرائیل اکنون در آن گرفتار شده است.

این کارشناسان صهیونیست در گفتگو با روزنامه هاآرتص تاکید کردند که کابینه نتانیاهو هیچ اقدامی برای مقابله با وزرا و مقاماتی که مرتکب جنایات جنگی شده‌اند انجام نداده است. علاوه بر آن کابینه نتانیاهو ارتش را ملزم به رعایت قوانین بین‌المللی در جنگ نکرده بود.

معرفی اسرائیل به عنوان رژیم "نسل‌کش" از سوی دیوان بین‌المللیتدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزه

«میخائیل سفراد» وکیل و مشاور قضایی اسرائیلی در این زمینه گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نهادهای رسمی قضایی اسرائیل به ارتش چراغ سبز نشان دادند تا عملیات بمباران غزه را آغاز کند که طی آن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی قتل عام شدند.

وی تاکید کرد که نهاد قضایی اسرائیل درخواست‌های مکرر سازمان‌های مختلف درباره جلوگیری از ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی‌ها را نادیده گرفت و این بدان معناست که مجوز لازم را برای مقامات جهت ارتکاب جنایت جنگی در غزه صادر کرد.

از سوی دیگر «الیاب لیبلیخ» استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه تل‌آویو نیز به نوبه خود اظهار داشت که کمپین تحریک آمیزی که مقامات ارشد اسرائیلی بعد از عملیات 7 اکتبر علیه مردم فلسطین به راه انداختند نقش بارزی در از بین رفتن اعتماد محافل بین‌المللی از جمله دادگاه لاهه به نهادهای حقوقی و قضایی اسرائیل داشت.

وی تصریح کرد ویرانی عظیمی که ارتش اسرائیل در طول جنگ علیه نوار غزه وارد کرد دادگاه‌های بین‌المللی را به این نتیجه رساند که اسرائیل عامدانه قصد کشتار غیرنظامیان فلسطینی و اخراج آنها از نوار غزه و گرسنگی دادن به این مردم را داشته است و برای نسل کشی و نابودی فلسطینی‌ها برنامه‌ریزی کرده بود.

این استاد و کارشناس صهیونیست با اشاره به فیلم‌های منتشر شده توسط افسران و نظامیان ارتش صهیونیستی که جنایت‌های وحشیانه آنها علیه غیرنظامیان فلسطینی را مستند می‌کند گفت: آنچه که وضعیت را بدتر می‌کند این است که فرماندهی ارتش قدرت کنترل رفتار نظامیان و افسران خود را ندارد.

صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیست به چه معناست؟

روعی شاندروف که پیش از این به عنوان معاون دادستان کل رژیم صهیونیستی در زمینه حقوق بین‌الملل فعالیت می‌کرد نیز در همین زمینه گفت که صرف تصمیم دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی بدان معناست که این دادگاه شواهد کافی در زمینه انجام جنایات جنگی توسط مقامات اسرائیلی را دارد.

«دورین لوستینگ» استاد حقوق دانشگاه تل‌آویو هم به نوبه خود اظهار داشت که هدف قرار دادن کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه توسط ارتش اسرائیل به ویژه کشتن امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی ضربه بزرگی به اسرائیل وارد کرد و واقعیت غیر قابل تحمل وضعیت انسانی در نوار غزه را نشان می‌دهد.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که اسرائیل عضو دادگاه لاهه نیست و اختیارات این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد. 123 امضا کننده اساسنامه رم و اعضای دادگاه لاهه می‌توانند دستور بازداشت مقامات اسرائیلی را اجرا کنند و این حکم در صورت صدور قابل تجدید نظر نیست.

اما درباره اینکه حکم بازداشت مقامات اسرائیلی توسط دیوان بین المللی دادگستری دقیقاً چه زمانی صادر می‌شود محافل صهیونیستی اعلام کردند که احتمالاً حکم بازداشت مقامات اسرائیلی این هفته یا هفته آینده صادر شود که در میان آنها نتانیاهو و گالانت و هالیوی بارزترین کسانی هستند که حکم بازداشتشان صادر خواهد شد.

«متان گوتمان» استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه رایشمن گفت که صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو بدان معناست که وی باید قبل از سفر به هر یک از کشورهای امضا کننده اساسنامه رم این مسئله را در نظر بگیرد که بازداشت خواهد شد و به دادگاه لاهه تحویل داده می‌شود.

وی در تحلیلی که توسط وب سایت روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت منتشر شد تاکید کرد که در صورت صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو او رسماً در فهرست ظالمان و جنایتکارانی قرار می‌گیرد که پیشتر این دستور علیه آنها صادر شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است