Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتقد و مدرس سینما و تلویزیون با انتقاد از چیدمان کنداکتور صدا و سیما گفت: اگر به راستی معیار اصلی برنامه سازی در تلویزیون نگاه و نظر مردم باشد، مردم فقط در ایام خاص بیننده برنامه‌های تلویزیونی نیستند بنابراین در طول سال باید برای آنها خوراک مناسب معنوی و فرهنگی تدارک دیده شود.

جبار آذین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به نحوه چیدمان کنداکتور صدا و سیما برای ایام مختلف سال گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید نظرها، سلایق و اهداف فرهنگی مردم را در طول سال جزو برنامه های کاری خود و همکارانش قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که تولید برنامه ها، فیلم ها و سریال ها باید به شکلی باشد که در طول سال مخاطب را علاقه مند به دیدن برنامه های تلویزیون کرده و هم سو با آن و اهداف تلویزیون در جهات ارتقای فرهنگ جامعه به حرکت درآورد.

او ادامه داد: اما از آنجا که دلایل مختلف از جمله ضعف های مدیریتی، نبود هنرمندان حرفه ای و همچنین ورود جریان اسپانسرها، تولید برنامه ها را تحت تاثیر نفوذ و سرمایه خود قرار داده اند، این اتفاق یعنی داشتن برنامه های مناسب و شایسته در طول سال در تلویزیون به چشم نمی خورد.

این منتقد تصریح کرد: در عوض برخی از فیلم ها، سریال ها و برنامه هایی که دارای جذابیت های نسبی هستند در ایام خاص مثل مناسبت های ملی و مذهبی برای مردم به تماشا گذاشته می شوند. درصورتی که اگر به راستی معیار اصلی برنامه سازی در تلویزیون نگاه و نظر مردم باشد، مردم فقط در ایام خاص بیننده برنامه‌های تلویزیونی نیستند. در طول سال باید برای آنها خوراک مناسب معنوی و فرهنگی تدارک دیده شود.

او افزود: از همین رو و با لحاظ اینکه بخشی از برنامه های تلویزیونی حاصل همکاری حرفه ای های سینما و تلویزیون با بخش های تهیه برنامه سازی و مدیریت این سازمان است و به علت های مختلف این روند در سال های اخیر دچار خدشه شده اتفاق های مبارک، مستمر و فرهنگ ساز در تلویزیون به صورت مورد پسند جامعه رخ نمی دهد. از همین روز لازم است که اگر به راستی تلویزیون توانایی تولید برنامه ها، فیلم ها و سریال های به نسبت مناسب برای ایام مذهبی ملی به ویژه ایام نوروز این قابلیت و بودجه را باید به گونه ارتقا بخشد که بتواند این نوع تولیدات را در طول سال هم لحاظ کند.

جبار آذین در پایان اظهار کرد: افزون بر این، سیل پخش فیلم‌های خارجی به ویژه فیلم های قلع و قمع شده خارجی سبب شده تا سلیقه مخاطب دچار تنزل شود. تلویزیون علاوه بر اینکه باید در تولید برنامه های فاخر و درجه یک و شایسته هم خود را صرف کند باید در خریداری و پخش برنامه های خارجی هم از هوشیاری دقت و نگاه کارشناسانه برخوردار باشد تا ملت از تلویزیون دل زده نشده و سبب ریزش مخاطب انبوه رسانه ای که عنوان ملی را یدک می کشد نشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنامه های تلویزیونی پایتخت تلویزیون دوپینگ صدا و سیما فیلم کامیون خندوانه سریال دورهمی برنامه سازی منتقد کنداکتور جبار آذین سریال سازی برنامه های تلویزیونی برنامه های تلویزیون تولید برنامه ها ایام خاص طول سال فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون

سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود؛ با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

همچنین سری جدید برنامه «هفت» با دکوری متفاوت در فضایی نوستالژیک از سینمای قدیم ایران روی آنتن خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی
  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون