Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به ممنوعیت عرضه قلیان در شهرقدس و پلمب ۱۰ قهوه‌خانه در این راستا، گفت: یک واحد کارگاهی در قدس که به صورت غیرمجاز ماسک تولید می‌کرد، روزانه حدود ۶ هزار ماسک در ازای برخورد قضایی و جریمه تولید می‌کند.

مجید کاویانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس در ارتباط با همکاری دستگاه قضا در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان قدس، اظهار داشت: با توجه به اینکه مقابله با شیوع بیماری ویروسی کرونا عزم جهادی را می طلبد، دستگاه قضا نیز برخورد شدید با عوامل احتکار ملزومات حیاتی و بهداشتی مردم را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو اکیپ ویژه برای شهرک‌های صنعتی و مجموعه اصناف به همراه همکاران تعزیرات حکومتی، بازرسان اصناف، شبکه بهداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شده است که پس از شناسایی مورد گزارش شده همراه با حکم قضایی و دستورات قضایی برخورد لازم صورت می گیرد.

دادستان قدس با اشاره به تعداد احتکار و کشف های صورت گرفته، بیان داشت: تلاش دستگاه قضا بر این است که برای موارد جزئی که فرد توجیح می شود، پرونده ای تشکیل نشود و با مواردی که تاکنون در قدس مواجه شده‌ایم، ملزومات بهداشتی با قیمت پایین تر از نرخ مصوب در بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: کارگاهی به صورت غیرمجاز تولید ماسک انجام می داد که با همکاری بهداشت، اصناف و تعزیرات حکومتی مجهز شد و این واحد روزانه حدود ۶ هزار ماسک تولید می کند و به عنوان یک فرصت دیده شده است.

دادستان شهرستان قدس خاطرنشان کرد: موردی در حدکلان توسط تعزیرات حکومتی گزارش نشده و موارد گزارش شده در داروخانه‌ها و مراکز عرضه کالای بهداشتی به فروش رسیده است.

کاویانی گفت: 3 داروخانه در 3 نقطه از شهر شناسایی شدند و قرار شد ضمن فراهم سازی ظرفیت برای شبکه بهداشت و درمان، برخی تولیدات مازاد شرکت‌های دانش بنیان به مردم عرضه شود.

وی در ارتباط با ممنوعیت مصرف قلیان در شهرقدس تاکید کرد: با استفاده از سامانه پیامکی ممنوعیت مصرف قلیان تا پایان وضع اضطرار به مراکز عرضه اعلام شد و تعداد قابل توجهی از مراکز نسبت به دستور دادستانی تمکین کردند.

مدعی‌العموم در شهرستان قدس عنوان داشت: برخی مراکز از این دستور اجتناب کرده که با همکاری پلیس اماکن و با همکاری اصناف این مراکز شناسایی و پلمب خواهد شد و تاکنون حدود 10 مورد پلمب شده و تعداد قابل توجهی نیز به اهمیت موضوع پی برده و رعایت کردند.

کاویانی خاطر نشان کرد: برخی مراکز به صورت غیرقانونی در ساعات خاصی قلیان عرضه می کنند و دستگاه قضا با کمک نیروهای بسیجی مراکز را شناسایی کرده و با اعلام گزارش در همان لحظه از طریق پلیس اماکن برخورد قانونی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس در ارتباط با انبار دیجی کالا تصریح کرد: این انبار در حوزه شهرستان قدس است اما اقدامات انجام شده و برخوردهای صورت گرفته از ناحیه تعزیرات حکومتی بوده و آمار دقیق کشفیات نزد این اداره است.

انتهای پیام/ش/م/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: قدس انقلاب اسلامی قلیان پلمب تعزیرات حکومتی شهرستان قدس دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی

کارگر افغانستانی اخراجی قهوه‌خانه وقتی فهمید فرد دیگری به جای او مشغول کار شده در اقدامی هولناک وی را به قتل رساند.

به گزارش ایران، بیست و هشتم فروردین‌، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهرری به تیم جنایی اعلام شد.بررسی‌ها نشان می‌داد مرد افغانستانی با ضربه چاقو از ناحیه گلو به قتل رسیده بود. عامل این جنایت پس از قتل قلیان‌های قهوه‌خانه را نیز شکسته و متواری شده بود.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه دریافتند، کارگر سابق قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی وارد قهوه‌خانه شده و پس از چند دقیقه‌ با  لباس و دستان خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه گفت: مــالک قبلاً اینجا کار می‌کرد اما به دلیل‌ مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم بعد هم فرد دیگری را به جای او استخدام کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد اما متهم کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد. تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر