Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریابان علی شمخانی در دیدار با برهم صالح رئیس جمهور عراق با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران که همان حمایت مستمر از حاکمیت، استقلال و اراده مردم عراق است، گفت: ساختار سیاسی عراق بسیار مترقی و مستحکم است و می تواند بر نوسانات سیاسی و اجتماعی اخیر فائق شود.

شمخانی افزود: ملت هوشمند و با فرهنگ عراق که با مجاهدت کم نظیر، فتنه تروریسم تکفیری را به شکست و زبونی کشاندند، مصالح و منافع خود را به خوبی تشخیص می دهند و نیازی به حضور و اعمال نظر بیگانگان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارامیدواری کرد که با مشارکت و سعه صدر مجموعه گروه‌های سیاسی و جناح‌های قومی و مذهبی هرچه سریعتر دولت برآمده از خواست و اراده مردم عراق اداره امور کشور بر عهده بگیرد.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:رهبران عالی دو کشور بر توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو جانبه تاکید دارند و مساعی رییس جمهور محترم عراق برای تحقق این مهم بسیار تاثیر گذار بوده است .

عراق کشوری مستقل با حاکمیتی مقتدر است 

برهم صالح رییس جمهور عراق نیز در این دیدار با تاکید بر مطالبات به حق مردم عراق در اعتراضات اخیر این کشور گفت: مردم عراق در اعتراضات اخیر مطالباتی داشتند از جمله کمبود خدمات و مقابله با گسترش فساد، لذا اصلاحات امری ضروری است و باید دولت را برای تحقق مطالبات مردم تقویت کرد و چالش‌های کنونی را به فرصت تبدیل کرد.
رییس جمهور عراق در خصوص نحوه انتخاب نخست وزیر این کشور گفت:انتخاب نخست وزیر جدید بر عهده بیت شیعی است که باید حمایت اکراد و اهل سنت را نیز به دنبال داشته باشد.باید در معرفی نخست وزیر جدید و تشکیل حکومت و بازگرداندن ثبات به عراق تسریع نمود و تنها راه عبور از بحران کنونی کشور، وحدت ملی در عراق است.

برهم صالح گفت: شهادت سردار سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس ضربه سنگینی به محور مقاومت بود، ونباید این رخداد تلخ روند مبارزه مداوم با دشمنان مقاومت را متوقف کند.در راه سخت مبارزه با تروریسم، ایران همواره یار و همراه دولت و ملت عراق بوده است و ما قدردان دولت و ملت ایران هستیم.

رییس جمهور عراق با یادآوری این که خطر بازگشت مجدد داعش جدی است، گفت: باید همکاری‌های مستمر دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در مبارزه با تروریسم وافراط گرایی گسترش یابد.

وی افزود:عمق روابط تاریخی و منافع دو کشور مسیر پیش رو برای رسیدن به نقطه مطلوب را فراهم کرده است.حکومت‌ها تغییر می‌یابند اما ملت‌ها و کشورها باقی هستند لذا روابط بین دو ملت ایران و عراق پایدار، همیشگی و رو به رشد و پیشرفت است.

برهم صالح درپیان این دیدار با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: حماسه اربعین حسینی و زیارت بیش از سه میلیون ایرانی و استقبال و پذیرایی مردم عراق از آنها نمایش اتحاد و برادری دو ملت و حاکی از پیوند عمیق دو کشور است که توطئه بدخواهان را بی‌تاثیر می‌کند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علی شمخانی عراق برهم صالح ایران رییس جمهور جمهور عراق مردم عراق برهم صالح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرز‌های ایران شد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سال‌ها پیش در همین روز‌ها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جا‌های دیگر جهان جولان می‌داد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آنها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: آمریکا تصور می‌کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی‌ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این‌ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

امام جمعه قزوین در ادامه به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب‌های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه‌مند مطالب او می‌شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می‌کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بار‌ها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می‌کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرمان هشت ماده‌ای رهبری اشاره کرد و گفت: اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی‌تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بار‌ها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می‌گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می‌بوسیم و باید مشکلات و خانواده آنها که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص) تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می‌داند.

امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آنها فروریخت و دشمن بر آنها سیطره یافت.

و ی اضافه کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیرو‌های انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قزوین در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شورا‌ها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا