Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تقی زاده از ممنوعیت نصب هر گونه انشعاب دائم و موقت اب، برق و گاز پیش از ارائه گواهی معتبر ساختمانی، گواهی عدم خلاف و یا گواهی پایان کار برای ساختمان‌هایی که پس از پنجم مردادماه سال ۹۶ ساخته شده اند خبر داد. تاریخ انتشار: 07:29 - 19 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۹۸۹ محمدتقی تقی زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از ممنوعیت نصب هر گونه انشعاب دائم و موقت پیش از ارائه گواهی معتبر ساختمانی، گواهی عدم خلاف و یا گواهی پایان کار برای ساختمان‌هایی که پس از پنجم مردادماه سال ۹۶ ساخته شده اند خبر داد و بیان کرد: با توجه به تصریح ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، خدمات موضوع این آیین نامه و قانون مذکور صرفاً به ساخت و ساز‌هایی که قبل از تاریخ پنجم مردادماه سال ۹۶ صورت گرفته، شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: همچنین ارائه انشعابات موقت به ساختمان‌های مذکور در تبصره یک ماده ۵ آیین نامه فوق الذکر مانند اراضی ملی و موات تحت هر شرایطی ممنوع است؛ لذا به ادارات آب، برق، گاز و مخابرات ابلاغ شد تا پیش از ارائه گواهی معتبر ساختمانی، گواهی عدم خلاف و یا گواهی پایان کار از نصب هر گونه انشعاب دائم و موقت خودداری شود.   دادستان عمومی و انقلاب دماوند خاطرنشان کرد: در خصوص سایر موارد نیز ماده ۸ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن حاکم است.   وی اذعان کرد: همچنین ادارات آب، برق، گاز و مخابرات مکلف هستند تا نسبت به جمع آوری منصوباتی که بر خلاف دستور فوق واگذار شده است، اقدام کنند.   تقی زاده عنوان کرد: تفسیر نادرست ادارات مذکور از این ماده قانونی سبب شده تا به هر شخصی که اقدام به تفکیک اراضی زراعی و باغی می‌کند، انشعاب داده شود و همین موضوع سبب افزایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز گردیده است.   دادستان عمومی و انقلاب دماوند در پایان با تاکید بر اینکه این اقدام دادستانی در جهت پیشگیری از انجام ساخت و ساز‌های غیرمجاز بوده است، گفت: با این اقدام، گرایش به تغییر کاربری با کاهش همراه خواهد بود.   به گزارش خبرگزاری میزان، ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز به شرح زیر است:    خدمات موضوع این آیین نامه صرفاً به ساخت و ساز‌هایی که قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون صورت گرفته است ارائه می‌شود. تشخیص زمان احداث مستحدثات غیرمجاز در خارج از روستا‌ها و محدوده شهر‌ها به عهده دستگاه‌های اجرایی متولی اراضی و در داخل روستا‌ها و محدوده شهر‌ها به عهده مرجع صدور پروانه است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان دماوند تغییر کاربری ساخت و ساز آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس