Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا همدان گفت: کمبود ظرفیت و نداشتن تجهیزات کافی از مشکلات دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان برای تولید انبوه محلول ضدعفونی کننده است.

علی معتبر نیا، مسئول کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا همدان که از دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان است، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دانشجویان این گروه در حال حاضر در آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی همدان در حال تحقیق روی یک محلول ضدعفونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معتبرنیا در ادامه گفت: آزمایشات اولیه نشان از موفقیت آمیز بودن تولید این محلول دارد؛ اما تولید این محلول با شرایط دانشگاه کمی سخت است. به دنبال فعال کردن ظرفیت آزمایشگاه‌های تمامی دانشگاه‌های سطح استان هستیم. هر آزمایشگاه هم می‌تواند روزانه ۵۰ الی ۱۰۰ لیتر الکل ۹۶ درصد را سنتز کند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: پیگیر فعال کردن مابقی دانشگاه‌ها هستیم. باتوجه به تجهیزات دانشگاهی و پژوهشی که در دست داریم امکان تولید انبوه برای این محلول وجود ندارد چراکه برای تولید در تعداد بالا نیاز به آزمایشگاه صنعتی داریم. درصدد کسب تجهیزات از صنعت هستیم.

وی افزود: این محلول تولیدی به صورت مستقیم به سازمان غذا و دارو تحویل داده می‌شود. در صورت درخواست از طرف آن‌ها ما می‌توانیم الکل ۹۶ درصد را برای آن‌ها با گلیسیرین ترکیب کنیم.

معتبرنیا در پایان گفت: مشکلی که ما داریم کمبود ظرفیت است. دستگاه‌هایی که در دست داریم ناچیز است. در غیر این صورت در این محیط کوچک دانشگاهی تولید محلول بیشتر از این از دست ما برنمی آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا محلول ضد عفونی کننده دانشگاه صنعتی همدان محلول ضدعفونی کننده دانشگاه صنعتی همدان تولید محلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشور‌های حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم‌گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته وی تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و تامین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های افریقایی کمک کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان