Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کشاورز زاده، سفیر ایران در چین در صفحه توییتر خود از پاسخ مردم چین به اقدام شجاعانه سینا کرمی، جوان بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس که منشا آن ووهان چین بود اغلب اتباع خارجه به کشورهایشان بازگشتند، سینا کرمی جوان خوزستانی اما تصمیمی تحسین برانگیز گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با ماندن در کنار مردم ووهان و آماده کردن نوشیدنی های گرم و رساندن آن به کادرهای درمانی، بیماران و مردم مورد توجه چینی ها و مردم جهان قرار گرفت و از آن روز تا کنون خبرهایی از این جوان در رسانه های مختلف منتشر می شود.

این جوان بختیاری در پاسخ به اینکه چرا به کشورت باز نمی گردی، گفته بود: از روزی که قرنطینه آغاز شد، تصمیم گرفتم برای تشکر از تمامی پزشکان و پرستارانی که در حال خدمت به مردم هستند، در کنار آنان باشیم و با ارسال نوشیدنی‌های گرم و قهوه موجب دلگرمی آن‌ها شوم. من و گروهم روزانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ نوشیدنی گرم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر ارسال می‌کنیم و این اقدام بسیار مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته به طوری که در حال حاضر تیم ما به عنوان"نماد شجاعت در چین" نام گرفته است.

کرمی با اشاره به دلیل کمک خود به مردم چین گفت: اولین دلیل بنده برای باقی ماندن در چین و کمک به مردم این کشور آن است که مردم انگیزه بگیرند و بدانند که مورد حمایت دیگر ملت‌ها هستند. پس از شیوع کرونا بسیاری از افراد خارجی از چین خارج شدند و این امر موجب ناراحتی مردم چین شد. اما در حال حاضر باقی ماندن ما در چین موجب دلگرمی مردم شده، هر چند ممکن است در ادامه به کرونا مبتلا بشوم اما من دو سال است در چین با این مردم زندگی می کنم و در شرایط سخت نیز آنها را تنها نمی گذارم.

حالا سفیر ایران با ارسال توییتی از پاسخ متقابل چینی ها به محبت این جوان ایرانی خبر داد.

محمد کشاورز زاده در حساب توییتر خود نوشت: "سینا کرمی آن جوان دلاور  بختیاری را به خاطر دارید که در ووهان ماند. اکنون کافی شاپ واکاندا 34 هزار ماسک اهدا و روی آن نوشته: "سینا، وقتی ما در شرایط سخت بودیم ما را رها نکردی و ایستادی کمک کردی و اکنون سرزمین مادری تو "ایران" در شرایط سخت است. ما تو و کشورت را رها نخواهیم کرد"

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک سفیر ایران برنا خوزستان کشور چین کرونا ویروس ووهان چین جوان بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی مطرح کرد: ورود برخی افراد با سگ به پارک‌ها به خصوص سگ‌های فانتزی و بزرگ که حتی مشاهده آنها برای برخی رعب آور است موجب آزار مردم می‌شود، بنابراین رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها و معابر عمومی هستند، اظهار کرد: سگ گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها یکی از رفتارهای غلط است که ضمن ایجاد نگرانی برای مردم در برخی مواقع موجب بروز حادثه نیز شده است.، بنابراین باید این امر در پارک‌ها ممنوع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج سگ گردانی را نوعی ضد ارزش دانست و یادآور شد: علاوه بر ورود افراد به همراه سگ به پارک‌ها و عدم رعایت موارد مربوطه، حتی بوستان‌ها به محلی برای خرید و فروش سگ تبدیل شده‌اند.

کد خبر 6090971

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود