Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر ستاد رئیس بقاع متبرکه از غیرعلمی بودن برخی اظهارات مبنی بر آنتی باکتریال بودن سازه‌های حرم خبر داد و گفت: ضدعفونی کردن همه بقاع متبرکه در کشور امکان‌پذیر نیست. تاریخ انتشار: 08:48 - 19 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۷۵۴

فخرالدین صابری، دبیر ستاد رئیس بقاع متبرکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان به تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای تعطیلی بقاع متبرکه پرداخت و گفت: ما در ارتباط با موضوع مقابله با بیماری کرونا و مدیریت و وضعیت شرایط پیش‌آمده تابع نظرات و تصمیم‌گیری مراکز بهداشتی کشور هستیم و به لحاظ تجربی و تخصصی تعیین‌تکلیف وضعیت مردم و وضعیت همه ادارات هم بر عهده همین نهاد‌های مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمک به انتشار و گسرش این بیماری یک گناه محسوب می‌شود، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بر این مساله تاکید داشتند، همه باید برای پیشگیری از این بیماری همه اقدامات لازمه را انجام دهیم تا این بیماری ریشه‌کن شود.

صابری در ادامه تاکید کرد: توصیه اول ما به مردم این است که به هیچ وجه به اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها مراجعه نکنند و عرض ادب و ارادت و اخلاصشان را از راه دور داشته باشند و واقعا مراعات مسائل بهداشتی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: سیاست‎مان تشویق مردم به سفر نیست

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که با تعطیلی نماز‌های جمعه، برگزاری مراسم ختم و اعتکاف بنا به مصلحت کشور روبه‌رو شده‌ایم، طبیعی است که مراجعات به بقاع متبرکه هم باید طبق همین رویه و شیوه عمومی در ارتباط با اجتماعات مذهبی باشد.

دبیر ستاد رئیس بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن و کنترل بقاع متبرکه هم امکان پذیر نیست و در شرایط کنونی بهترین راه این است که مردم ملاحظه کنند و با مراکز بهداشتی و درمانی همکاری داشته باشند تا شیوع این بیماری واگیردار با همکاری مردم کمتر شده و این رویه حتما باید تا اردیبهشت ماه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه در کشور به لحاظ امکانات در یک سطح نیستند و طبیعی است که امکانات حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه در مقایسه با دیگر بقاع متبرکه کشور قابل قیاس نباشد و اقدامات ضدعفونی کننده هم در این اماکن به طور محدود انجام شده است.

صابری در پایان با اشاره به غیرعلمی بودن برخی اظهارنظر‌ها درباره اینکه بقاع حرم آنتی باکتریال هستند، خاطرنشان کرد: برخی به شفابخشی اماکن متبرکه استناد می‌کنند که ما هم شکی در آن نداریم، اما این موضوع نباید وسیله‌ای برای بی احتیاطی ما در مقابله تجمعات صورت بگیرد و این مباحث توجیه علمی ندارد و بیشتر این اظهارات بر اساس تعصبات مذهبی گفته می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کروناویروس گردشگری بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه


به گزارش خبرگزار صدا و سیما، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره برنامه تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در ایام تعطیلات پیش رو گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) سینما‌های سراسر کشور از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت تعطیل هستند.

وی ادامه داد: اکران فیلم‌های کمدی «سال گربه» و «تمساح خونی» پس از ساعت ۱۷ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت متوقف می‌شود، اما اکران سایر فیلم‌ها شامل «مست عشق»، «بی‌بدن»، «آسمان غرب»، «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان»، «نوروز» و «پرویزخان» از ساعت ۱۹ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با تعطیلی سینما‌ها سراسر کشور متوقف خواهد شد.

صابری در پایان گفت: فعالیت سینما‌ها از صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به حالت عادی باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است