Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای برجسته اهل‌سنت کردستان دیدگاه خود را نسبت به جایگاه والای امام علی(ع) بیان کردند. ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، درنیای امروز که معنویت گمشده بشریت است، شناساندن شخصیت‌های بی‌نظیر و والا و سبک زندگی بزرگمردانی همچون حضرت علی(ع) امری شایسته و ضروری است, این ضرورت به ویژه درجامعه اسلام که به سبب توطئه‌های دشمنان گرفتار نزاع و تفرقه و متاسفانه نسلکشی مسلمانان شده, بیشتر خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت علی «ع» شخصیتی، تربیت یافته در دامن پیامبر اسلام «ص» است. درتمام دوران رسالت پیامبر همواره در رکاب پیامبر اسلام برای دفاع از اسلام و اعتلای کلمه وحدت مبارزه کرده و افتخارات فراوانی برای اسلام آفریده، بنابراین سیره سیاسی و حاکمیتی حضرت علی (ع) درجامعه امروز باید به عنوان یک الگوی علمی و کاربردی برای اتحاد جهان اسلام بازشناسی و تبیین شود.

از آنجا که جایگاه و شان امیرالمونین علی(ع) در میان اهل سنت بسیار والا و با ارزش است, علمای برجسته اهل سنت در میزگرد تسنیم, دیدگاه خود را در این‌باره اعلام کرده‌اند.

ماموستا فایق رستمی, نمایند مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) به جایگاه این حضرت از دیدگاه اهل سنت اشاره و اظهار داشت: امام علی (ع) اسوه‌ای جامع و انسانی است که الگویی همیشه جاودان برای امروز و فرداهای جامعه بشریت است. 

وی افزود: نوشته‌های بسیار زیادی از شخصیت و جایگاه والای امام علی(ع) در کتاب‌های اهل سنت وجود دارد، ایشان شیرمردی از خلفای بزرگ اسلام بوده و بزرگ‌منشی و راه و روش و سبک زندگیش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

وی به یکی از دیدگاهای اهل سنت اشاره و بیان کرد: ازحضرت عایشه یکی ازهمسران پیامبر اسلام «ص» سوال شد،که محترم ترین و دوست داشتنی ترین زن و مرد نزد پیامبر کیست؟ گفت: حضرت فاطمه «ص» و از مردان نیز حضرت علی «ع» است.

امام جمعه شهر سنندج به یکی از سخنان حضرت زهرا«س» اشاره و عنوان کرد: همانا سعادتمند به معنای کامل و حقیقی کسی‌ست که امام علی «ع» را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.

ماموستاعبدالرحمن خدایی, امام جمعه شهرستان بانه نیز به جایگاه امام علی «ع» از دیدگاه اهل سنت اشاره و اظهار داشت: جایگاه حضرت علی «ع» بسیار بزگ تر ازآن است که من درباره آن سخن به زبان بیاورم.

وی افزود: امام علی «ع» یکی از خلفای راشدین و نزد اهل سنت بسیار جایگاه بسیار بزرگ و والایی دارد و از یاران نزدیک پیامبر بزرگ اسلام است.

ماموستا خدایی بیان کرد: ولادت امام علی «ع» مصادف با روز پدر نام گذاری شده که این به معنای تکریم،  بزرگداشت احترام به مقام پدران با ایمان و مسلمان است و فرزندان نیز با اطاعت و احترام به پدران خود، این روز را گرامی بدارند. 

امام جمعه شهرستان بانه خاطر نشان کرد:  با درایت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دشمنان هیچ گاه نتوانسته در میان مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی شکاف ایجاد کنند و همین امر موجب وحدت و همدلی مردم و توفیق و موفقیت در عرصه های مختلف شده است.

ماموستا محمد امین راستی, امام جمعه موقت شهر سنندج نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت مولی الموحدین، امام المتقین حضرت علی بن ابیطالب «ع» و روز پدر، اظهار داشت: امام علی «ع» از صحابه رسول خدا و از دیدگاه اهل سنت از جایگاه والایی برخوردار است.

ماموستا راستی افزود: روز ولادت امام علی «ع»  مصادف با روز پدر، جایگاه بزرگ پدران را نشان می دهد که این یک روز بزرگ است و احترام و تکریم  به پدران واجب است

وی با بیان اینکه احترام به اهل بیت رسول الله «ص» و حرمت نگه داشتن آنها ریشه عمیقی در فرهنگ و اعتقادات اهل سنت دارد، بیان کرد:  همه ما چه شیعه و چه سنی اهل بیت را دوست داشته و احترام به آنها را وظیفه خود می د انیم.

به گفته امام جمعه موقت شهر سنندج، امام علی «ع» عظمتی ماندگار، معجزه خلقت و اسطوره ای عدالت و پدری معنوی و سراسر وجوت نور است.

ماموستا مصطفی شیرزادی, امام جمعه شهرستان مریوان نیز در این باره عنوان کرد: روز 13 رجب روز ولادت امام علی «ع» است که روز محترمی از دیدگاه اهل سنت است.

ماموستا شیرزادی گفت:  اهل سنت جایگاه ویژه و احترام خاصی برای امام علی «ع» قایل هستند و به عنوان داماد پیامبر و اهل بیت پیامبر اسلام، که خداوند به امام علی «ع» حضرت فاطمه«ص» و امام حسین«ع» و امام حسن«ع» را از اهل بیت خود عنوان کرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مریوان از مردم با ایمان و مسلمان استان کردستان درخواست کرد: اگر امکان داشت روز یک شنبه، دوشنبه، و سه شنبه به مناسبت این روز مبارک روزه گرفته و ان شاالله خداوند به خاطر این روزها بزرگ، مشکلات و بلاها از مسلمانان دور کند.

انتهای پیام/484/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیدگاه اهل سنت امام جمعه شهر پیامبر اسلام شهر سنندج حضرت علی امام علی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند