Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:07:50 GMT

طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۰۳۹۳

طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بیش از دو هفته از شیوع ویروس کرونا در ایران و یکی از کانون‌های اصلی آن در استان گیلان می‌گذرد. مهمان ناخوانده ای که در ابتدای ورود خود به دلیل ناشناخته بودن ترس و وحشتی در میان مردم ایجاد کرده بوده اما با گذشت زمان و اطلاع رسانی و آموزش راه‌های مقابله و پیشگیری از طریق وزارت بهداشت و درمان با کمک رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات و به ویژه با ایجاد محتوا در فضای مجازی سبب شد تا مردم نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل و مقابله با آن وارد میدان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته بود که وزیر بهداشت و درمان از اجرای طرح بزرگی در حوزه بهداشت و درمان برای نخستین بار در جهان در کشور ایران خبر داد. طرحی که به گفته دکتر نمکی با اجرای آن دیگر منتظر آمدن بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی نمی‌شویم بلکه با جمع آوری اطلاعات، موارد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس شناسایی و درجه بندی خواهند شد.

گیلان به عنوان یکی از کانون‌های اصلی شیوع این ویروس یکی از استان‌هایی است که طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در آن اجرایی می‌شود. به همین منظور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این استان تلاش کردند در روزهای گذشته با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تشکیل قرارگاه مشترک با همکاری سپاه و بسیج، بهورزان، سفیران و مراقبین سلامت در شهر رشت و شهرستان‌های گیلان زمینه اجرای مناسب این طرح و کمک به کنترل شیوع این ویروس را فراهم کنند.

بسیج همه امکانات گیلان برای اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره اجرای این طرح با اشاره به اینکه گیلان به همراه قم و کاشان این طرح را اجرایی می‌کنند، اظهار کرد: در همین راستان دانشگاه علوم پزشکی با تجهیز ۱۶ مرکز شهرستانی و ۴ مرکز در شهر رشت زمینه لازم اجرای هر چه بهتر این طرح فراهم کرد.

دکتر ارسلان سالاری هدف از اجرای این طرح را شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا قبل از مراجعه به مراکز درمانی و کاهش بار بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش شده برای ارائه خدمات بهتر به بیماران کرونایی از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در سطح استان گیلان به درستی استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به تقویت قرارگاه مشترک مبارزه با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: در اجرای این طرح سپاه قدس گیلان با همه نیروهای شهرستانی و همچنین بسیج خود به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در روزهای گذشته از ظرفیت‌های رسانه‌ای اعم از صدا و سیما، فضای مجازی و رسانه‌های استان نیز برای اطلاع رسانی به شهروندان برای شرکت در این طرح نیز بهره گیری شده است، ادامه داد: در این طرح شهروندان باید در سامانه الکترونیکی به نشانی salamat. gov.ir مراجعه و به سوالات مطرح شده در این سامانه پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت غیرحضوری و در صورت نیاز به صورت حضور اجرایی می‌شود، گفت: پرونده‌های الکترونیکی شهروندان در اختیار وزارت بهداشت و درمان و در سامانه سیب ثبت شده و به کمک مجریان این طرح خواهد آمد.

دکتر سالاری ضمن تشکر و قدردانی از همکاری سپاه قدس گیلان در اجرای این طرح، اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از بهورزان، ۳۵۰ هزار سفیر سلامت خانوار و محله در سطح روستاها و شهرها در اجرای این طرح فعالیت می‌کنند.

ثبت نام بیش از ۱۵۰ گیلانی از آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

وی با تأکید بر لزوم مراجعه شهروندان به سامانه مذکور و پاسخ به سوالات، افزود: افرادی که به این سوالات پاسخ می‌دهند به سه گروه تقسیم می‌شوند گروه اول مربوط به افرادی که علامتی از این ویروس نداشته لذا آموزش‌های لازم برای پیشگیری و چگونگی برخورد با افراد مبتلا به ویروس کرونا به آنها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دسته دوم را افرادی عنوان کرد که دارای علائم بوده و نیازمند ارجاع به مراکز درمانی است که اقدامات لازم برای بستری شدن آنها انجام می‌شود، تصریح کرد: دسته سوم نیز افرادی مبتلایی بهبود یافته هستند که دوران نقاهت خود را طی کرده و به آنها نیز آموزش‌های لازم برای عدم تماس با سایرین داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵ مرکز جامع سلامت در شهر رشت برای رسیدگی به مراجعه کنندگان پیش بینی شده است، گفت: در شهرستان‌های نیز از ظرفیت مراکز بهداشت و درمان برای رسیدگی به این مواد استفاده می‌شود.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات دریافتی تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار گیلانی در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند، اظهار کرد: شهروندان گیلانی باید با مراجعه به این سامانه ما را در کنترل این ویروس کمک کنند.

وی همچنین به کنترل ورودی‌های استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: تیم‌های کنترل، غربالگری و تشخیص افراد دارای علائم بیماری کرونا، در تمامی ورودی‌های استان گیلان از جمله سه شهرستان رودبار، آستارا و رودسر حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امن ترین مکان را محیط خانه عنوان کرد و از مردم گیلان خواست فقط برای انجام امور خیلی ضروری از منزل خارج شوند تا از این اپیدمی و بحران عبور کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان حوزه بهداشت و درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم وزارت بهداشت و درمان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ملی مبارزه با کرونا بهداشت و درمان اجرای این طرح ویروس کرونا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از برخی انبارهای کالا در سمنان ضمن بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا با رصد انبارها و محل دپو کالا در استان آغاز شد، ابراز داشت: در زمان ۷۲ ساعت مکان‌های مورد نظر تحت پایش قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه در انجام این مأموریت سازمان صمت، اداره کل تعزیرات و بازرگانی همکاری داشتند، افزود: در مدت زمان ۷۲ ساعت انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کشفیات مهمی در این بازرسی‌ها انجام گرفت، ابراز داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، انواع سوخت، ابزار آلات صنعتی، لوازم خانگی و آشپزخانه و غیره کشف و ضبط شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه ۹ نفر در رابطه با قاچاق کالا طی مدت مذکور در استان سمنان دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه چهار وسیله نقلیه نیز طی مدت مذکور توقیف شد، افزود: انبارها و محل دپو کالا در استان سمنان پایش و با هرگونه مصادیق قاچاق برخورد می‌شود.

کد خبر 6090431

دیگر خبرها

  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند