Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام جاماندگان طرح اقدام ملی مسکن در ۹ استان باقی مانده از جمله تهران و شهرهای جدید از صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه آغاز می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: مرحله دوم نام نویسی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران و ۸ استان دیگر از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه آغاز می شود و در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۲ اسفند به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان برای نام نویسی به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ثبت نام برای تمامی شهرهای جدید از جمله شهرهای استان تهران و البرز شامل پردیس، پرند، ایوانکی و هشتگرد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شود. همچنین با توجه به اینکه نام نویسی از ابتدای هفته جاری در ۲۱ استان شامل شهرهای جدید نبوده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شهرهای جدید استانهای مذکور را نیز شامل می‌شود و در استان هایی که شهرهای جدید دارند ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

محمودزاده درباره اضافه شدن مواردی همچون در اولویت قرار گرفتن خانوارها بر اساس تعداد افراد تحت تکفل تصریح کرد: هیچگونه شرط جدیدی برای ثبت نام اضافه نشده است اما با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن این موضوع که همه مردم بتوانند صرف نظر از برخوردار بودن از اینترنت پرسرعت یا عدم برخورداری اقدام به ثبت نام کنند مکانیزم نام نویسی را تغییر دادیم و دیگر مثل سابق که پس از پر شدن ظرفیت سایت بسته می شد نیست.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بر این اساس همه افراد با در اختیار داشتن فرصت برابر می ‌توانند طی دو روز اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه و نام نویسی کنند. لذا پیش بینی می شود که تعداد افراد ثبت نام کننده بیش از ظرفیت مرحله دوم باشد. بنابراین تصمیم گرفته شد پس از پالایش متقاضیان بر اساس شروط پنج گانه و مشخص شدن افراد واجد شرایط بر اساس تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و...‌ اولویت بندی و انتخاب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۲۰۰ هزار ظرفیت جدید در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط و ۱۰۰ هزار نفر فاقد شرایط بودند.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به آورده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان متقاضیان در ابتدای کار و لحاظ این مسئله که ممکن است برخی افراد توانایی پرداخت این مبلغ را نداشته باشند آیا افراد دیگری جایگزین می شوند یا خیر تصریح کرد: بله طبیعتاً اگر با ریزش برخی افراد در مرحله پرداخت آورده مواجه باشیم از کسانی که حذف شده اند دعوت به عمل می آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اشکال فنی سایت برای متقاضیانی که با موبایل وارد می شوند گفت: هم اکنون ثبت نام با کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است اما بنای ما بر این است که همه افراد از جمله کسانی که با گوشی همراه وارد سامانه می شوند بتوانند به راحتی نام نویسی کنند به همین دلیل تلاش می‌کنیم در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید نام نویسی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معروف بودن پاریس به عنوان یکی از شهرهای کثیف اروپا پدیده تازه‌ای نیست، این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی طبق اطلاعات روزنامه کامرسانت که به نقل از رتبه بندی شهرهای اروپایی که توسط کمپانی آمریکایی TripAdvisor تهیه شده بود، پاریس پس از لندن و آتن جزو کثیف ترین شهرهای اروپایی اعلام شدند. این رتبه بندی بر اساس نظر گردشگرانی که از این شهرها بازدید کرده اند، تهیه شده بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز پاریس جزو ۱۰ شهر کثیف اروپا شناخته شد، طبق نظرسنجی که از شهروندان پاریسی شد، آنها از وضعیت نظافت در شهر رضایت نداشتند.

همچنین روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقاله ای با تیتر « پاریس، شهر رمانتیک، تصویر جدیدی از خود به عنوان کثیف‌ترین شهر اروپا ارائه می‌دهد»، پاریس را "مرد کثیف اروپا" توصیف و عنوان کرده است: « در حالی که پاریس همواره به عنوان یک شهر رمانتیک و زیبا شناخته می‌شد. این تناقض بین تصویر ذهنی پاریس و واقعیت کنونی آن را برجسته می‌کند.»

پراتیک دام، یک گردشگر هندی، در سایت تریپوتو که بزرگترین پاتوق بلاگرهای گردشگر دنیاست، درباره پاریس نوشته است: شاید زیادی فیلم‌های عاشقانه تماشا کرده بودم یا شاید کاملاً در یک دنیای موازی آرمانشهری زندگی می‌کردم، اما پاریس قطعاً آن طور که تصور می‌کردم نبود. آنجا کثیف بود، تنها چیزی که می‌دانم این است که آنچه در اقامتم در آنجا دیدم، قلب مرا شکست. من پس‌انداز کرده بودم و در ابتدای ماه می تصمیم گرفتم با دوستم به پاریس بروم. آنقدر درباره این شهر هیجانزده بودم که یک هفته از سفر سه هفته‌ای اروپایی‌مان را به این شهر اختصاص داده بودم. اما هر دوی ما زودتر از یک هفته از آنجا سیر شده بودیم و تصمیم گرفتیم در روز چهارم آنجا را ترک کنیم.

او نوشته است: پاریس کثیف است و حتی کنار خیابان‌های شهری پر از مدفوع سگ است. کل شهر به طور کلی بدون بهداشت است. در ایستگاه‌های مترو دستشویی‌های روباز وجود دارد که بوی آنها از یک اصطبل پر از اسب بدتر است. من هرگز در فیلم‌هایی که از پاریس دیده بودم، زباله در خیابان‌ها ندیده بودم، اما دوستان من، در همه جا زباله فراوان بود.

در بخشی از گزارش چهار سال پیش روزنامه گاردین از شهر پاریس نیز می‌خوانیم:

در امتداد بلوار سن‌مارتین تا میدان نمادین جمهوری پاریس که علیرغم بازسازی ۲۰ میلیون پوندی شش سال پیش، همچنان ظاهر زشتی دارد - بی‌خانمان‌ها در درگاه‌ها یا روی نیمکت‌ها خوابیده و کیسه خواب را روی سرشان کشیده بودند. پیاده‌روها پر از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های رها شده بود و همه جا با فضولات سگ و ته سیگار آلوده شده بود. یک مرد که به سمت غرب راه می‌رفت، بسته جدید سیگار را باز کرد و سلفون پلاستیکی و کاغذ نقره‌ای سیگار را روی زمین انداخت.

شهر نور و عشق، به یک شهر کثیف و قدیمی تبدیل شده است، همانطور که اهالی این شهر آن را پاریس زباله‌دانی (Paris poubelle) لقب داده‌اند.

در روز شنبه، روز جهانی پاکسازی، از پاریسی‌ها خواسته شد که آشغال‌هایی را که خودشان و گردشگران به جا گذاشته‌اند را جمع کنند. متیو فریزر، استاد ارتباطات در دانشگاه آمریکایی پاریس که بیشتر از ۳۰ سال در این شهر زندگی کرده است، گفت: «پاریس قطعاً کثیف‌تر می‌شود. همه جا کثیف است. شهر به یک سیاست جدی برای تمیزتر و امن‌تر کردن خیابان‌ها نیاز دارد. چیزی سازمان‌یافته نیست، همه چیز آنارشی شهری است. فکر نمی‌کنم پاریسی‌ها آن را متوجه شوند اما اگر از بیرون باشید یا از فرهنگ دیگری، شهر انبوهی آشفتگی است.»

کد خبر 848350 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند پاریس شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد