Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@05:19:23 GMT

کانون صالحین پاتوق همدلی و همفکری در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۰۶۸۸

کانون صالحین پاتوق همدلی و همفکری در آستارا

کانون فرهنگی هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) آستارا با همدلی و همفکری با پایگاه بسیج شهید آهنی و امام جماعت توانسته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد به خوبی عمل کند.

خبرگزاری شبستان- بندر آستارا، پیمان ناصری زارع؛ مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۹۱ در جمع روحانیون خراسان شمالی فرمودند:« من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج، بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد. کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید. با سماحت و مدارا».

 

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع)، فرمانده پایگاه بسیج شهید آهنی و امام جماعت مسجد با همدلی و همفکری و تعامل سازنده ای که با هم دارند توانسته اند نقش خود را در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد به خوبی ایفا کنند.

 

کانون فرهنگی هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) در سال ۹۳ و با هدف افزایش کانون‌های مساجد در نقاط مرزی تشکیل شد و علی رغم همه تنگناها و مشکلات به نقش خود در راستای اهداف ستاد عالی و تاکیدات مقام معظم رهبری با تلاش امام جماعت مسجد و اعضای هیئت امناء و پایگاه بسیج به خوبی عمل کرده است.

 

در سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به سراغ مدیر مسئول کانون، امام جماعت مسجد و فرمانده پایگاه بسیج رفته ایم تا ضمن ارائه گزارش بخشی از عملکرد کانون در طول سال جاری، نظرات آنان در رابطه با نقش کانون های فرهنگی هنری در مقابله با جنگ نرم دشمنان و راهکار جذب نوجوانان و جوانان را بشنویم.

 

* به کانون های مناطق مرزی نگاه ویژه شود

«حسین قهرمانی» با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری صالحین به خبرنگار شبستان گفت: فعالیت‌های این کانون در زمینه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، برگزاری برنامه‌های ورزشی و اردویی و مراسمات ملی و مذهبی و دوره‌های آموزشی تخصصی با موضوع مسائل دینی و روز است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا تصریح کرد: این کانون همچنین با همکاری پایگاه بسیج، هیئت امنای مسجد در مناسبت ها و ایام مختلف سالل همچون عید نوروز، ماه رمضان، ماه محرم و عید قربان کمک های خیرین به نیازمندان را جمع آوری و بین محرومان جامعه توزیع می کند.

 

وی به برگزاری کلاس های خیاطی در مسجد امام جعفرصادق(ع) اشاره کرد و افزود: این کلاس که به همت کانون برگزار می شود در آن ۱۶ نفر زیرنظر یک مربی آموزش های لازم را فرا می گیرند.

 

قهرمانی گفت: خیاطان آموزش دیده در این کلاس مانتو، شلوار و بلوز زنانه را با قیمت و کیفیت خوب می دوزند و آمادگی دارند محصولات تولیدی شان را به بازار عرضه کنند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا به ارتباط و تعامل خوب کانون با پایگاه بسیج، امام جماعت و هیئت امنای مسجد اشاره کرد و افزود: این تعامل و همفکری با مجموعه های فعال در مسجد باعث شده، برنامه های کانون به خوبی اجرا و نتیجه بهتری حاصل شود.

 

قهرمانی با بیان اینکه جوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی از بزرگترین سرمایه های این کشور محسوب می‌شوند و تلاش در جهت توسعه آگاهی دینی آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این راستا می‌توان با تقویت کانو‌ن‌های فرهنگی و هنری و برگزاری برنامه‌های مناسب به ارتقای آگاهی دینیشان کمک کرد، گفت: از مسئولان انتظار داریم به کانون های فرهنگی هنری به ویژه به کانون هایی که در مناطق مرزی فعالیت دارند، نگاه ویژه کنند.

 

* برنامه های متنوع فرهنگی در کانون ها برگزار شود

حجت الاسلام«محرم فیضی» عملکرد کانون فرهنگی هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) را خوب ارزیابی کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این کانون با همکاری پایگاه بسیج و هیئت امنای مساجد به وظیفه خود عمل کرده و توانسته برنامه های خوبی را در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد برگزار کند.

 

امام جماعت مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری ائمه جماعت مسجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت امنای مسجد در راستای احیای کارکردهای مساجد تلاش می کنند،افزود: باید به کانون ها نگاه ویژه شود تا این مراکز بهتر بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

 

حجت الاسلام فیضی براجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: از مسئولین و دست اندرکاران کانون های مساجد انتظار دارم با برنامه ریزی کارشناسی شده به تقویت برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی در مساجد اهمیت دهند و مانع از گرفتار شدن جوانان در دام دشمنان شوند.

 

* ارتباط تنگاتگ با کانون باعث موفقیت پایگاه در سطح کشور شده است

«محسن نوروززاده» به ارتباط تنگاتنگ پایگاه بسیج شهید آهنی با کانون فرهنگی هنری صالحین اشاره کرد و  به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با همکاری و همدلی که بین کانون و پایگاه بسیج وجود دارد، پایگاه توانسته به موفقیت های خوبی در سطح کشوری و استانی برسد.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید آهنی مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا تصریح کرد: قرار گرفتن در جزء ۱۰ پایگاه برتر کشور در جشنواره طرح اسوه مساجد و کسب مقام اول استانی در جشنواره مذکور از جمله موفقیت هایی بوده که با همکاری اعضای کانون صالحین به دست آمده است.

 

وی به تشکیل صندوق قرض الحسنه در مسجد امام جعفرصادق(ع) اشاره کرد و افزود: این صندوق نیز با همکاری کانون و هیئت امنای مسجد تشکیل شده و تاکنون توانسته به ۴۷ نفر با سود ۲ درصد تسهیلات بدهد.

 

نوروززاده با بیان اینکه بسیجیان همیشه گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و خواهند بود، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه های کانون از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و در کنار هم و با همدلی یکدیگر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بر می داریم.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید آهنی مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا با بیان اینکه این شهرستان به خاطر مرزی بودن در راس تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار دارد، گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید به آستارا نگاه ویژه داشته باشند و در تقویت زیر ساخت‌ها و کمک به برنامه‌های فرهنگی این شهرستان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: همدلی و همفکری کانون صالحین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه بسیج بندر آستارا کانون های فرهنگی هنری مساجد جذب نوجوانان و جوانان فرمانده پایگاه بسیج هیئت امنای مسجد مقام معظم رهبری امام جماعت مسجد هیئت امنای بندر آستارا کانون ها نگاه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان گلستان

همزمان با ۲۵ شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان گلستان یکپارچه سیاه پوش شده است. همچنین مساجد و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079899 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان گلستان
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد