Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت انگیزه لازم را برای اجرای کردن و رفع مشکلات شبکه ملی اطلاعات ندارد، می‌گوید: توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌تواند تا مشکلات مردم را بخصوص در زمان کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور برطرف کند و می‌تواند امکان عرضه انواع خدمات با صرفه‌های اقتصادی را فراهم و هزینه‌های رفت‌وآمد، سوخت، حمل‌ونقل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را کاهش دهد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  راه دانا، با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات در هنوز به جایگاهی که بتواند نیاز مردم را برطرف کند، نرسیده است، اظهار کرد: توسعه و رشد شبکه ملی اطلاعات می‌تواند تا حدودی مشکلات مردم را بخصوص در زمان کنونی را برطرف کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: مشکل شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌های ذی‌ربط مربوط نیست و الآن همه دستگاه‌ها باید مانند زمان جنگ که همه لباس رزم پوشیده بودند، کمک کنند تا بخشی از نیازهای جامعه برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: متولی اصلی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، قطعاً اگر تقصیری در عدم تحقق اهداف آن باشد، به این وزارتخانه مربوط می‌شود و بعد مابقی سازمان‌ها مقصرند.

به گفته موسوی لارگانی، اگر در دولت انگیزه وجود داشت تا امروز مشکلات شبکه ملی اطلاعات برطرف شده و اهداف این طرح ملی محقق می‌شد، اما به دلیل کوتاهی‌ها و عدم جدیت در برنامه‌ریزی دولت نبود و نیست و همین امر باعث شده به جایگاهی که برای شبکه ملی اطلاعات طرح‌ریزی شده بود، نرسیم.

وی دلایل عدم تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و کوتاهی دستگاه را نداشتن اعتقاد جدی دولت، عدم تخصیص بودجه کافی، عدم توجه به اهمیت وجود چنین شبکه‌ای در کشور دانست و گفت: باید همانند بسیاری از کشورها شبکه ملی اطلاعات در کنار اینترنت جهانی رشد و توسعه یابد که متأسفانه دولت اراده و عزمی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات ندارند و این بی‌توجهی به باعث خسارت به اقتصاد کشور شد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دولت همچنان توسعه شبکه ملی اطلاعات را جدی نمی‌گیرد، بیان کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌توان به‌طور قابل‌توجهی به درون‌زا شدن اقتصاد ملی کمک فراوانی ‌کند و تهدیدات امنیت ملی را کاهش داد. دولت باید فضای کسب‌وکار اینترنتی و بازاریابی اجتماعی و تأمین خواسته‌های مشتریان را فراهم می‌کند زیرا استفاده از ICT و فضای الکترونیکی و شبکه ملی اطلاعات امکان عرضه انواع خدمات با صرفه‌های اقتصادی را فراهم و هزینه‌های رفت‌وآمد، سوخت، حمل‌ونقل و... را کاهش داده و در حفظ منابع محیط‌زیست و سلامت مردم بخصوص در شرایط فعلی مؤثر است.

انتهای پیام/ن

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: توسعه شبکه ملی اطلاعات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی بومی نوشت: «خلیج‌فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سال گذشته با همت متخصصین کشور و با دانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج‌فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.»

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود از هشتگ خلیج فارس هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست کد خبر 848142 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات خلیج فارس تکنولوژی (فناوری) اینترنت

دیگر خبرها

  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند