Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر گفت: وسایل گرمایشی ۹۵ درصد حاشیه‌نشینان این شهر غیراستاندارد و فاقد ایمنی لازم است.

به گزارش قدس آنلاین، امیر نژادرحیم اظهار کرد: مشکلات استفاده از وسایل گرمایشی در مناطق حاشیه‌نشین کاشمر بیشتر است، به طوریکه ۹۵ درصد حاشیه‌نشینان از جمله در حسین‌آباد، گلشن و دیگر بافت‌های فرسوده که به‌طور غیرمجاز ساخته‌ شده‌اند از وسایل گرمایشی و پخت‌وپز غیرایمن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی علت ۸۰ درصد حوادث گازگرفتگی در کاشمر را "نقص سامانه دودکش" اعلام و بیان کرد: هنوز با منابع تولید این گاز خطرناک آشنا نیستیم، دقت در انتخاب وسایل گرمایشی و اتصالات آن‌ها و کنترل هفته‌ای این وسایل از بروز بسیاری از خطرات جلوگیری می‌کند.  وی گفت: با اینکه یکی از عوامل مهم مرگ و میر در فصل زمستان استنشاق گاز منواکسید کربن  است اما بسیاری از شهروندان در انتخاب وسایل گرمایشی مناسب دقت کافی ندارند. نژادرحیم بکارگرفتن دودکش‌های آکاردئونی را بسیار خطرناک دانست و افزود: در ساختمان‌های عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی بیش از ۱۰ واحد نصب هرگونه وسایل گرمایشی از قبیل بخاری، آبگرمکن و پکیج در فضای داخلی ممنوع است مگر این‌که تمام هوای احتراق از محیط خارج دریافت شود. وی به ۶۰ مورد گازگرفتگی و یک مورد فوت ناشی از آن در شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: برخی حوادث مربوط به گازگرفتگی به آتش‌نشانی اعلام نمی‌شود به همین خاطر ممکن است آمار اورژانس در این زمینه بیشتر از آمار آتش نشانی باشد. نژاد رحیم گفت: مشکلات اقتصادی موجب شده برخی خانواده‌ها مکان‌هایی غیراستاندارد و فاقد ایمنی اجاره کنند و ۲ کودکی که سال قبل بر اثر گازگرفتگی در این شهرستان جان خود را از دست دادند در فضای غیرمسکونی که برای انباری استفاده‌ می‌شد زندگی می‌کردند. رییس سازمان آتش‌نشانی کاشمر همچنین میزان توجه خانواده‌ها را به نکات ایمنی نامطلوب و غیرقابل قبول دانست و افزود: صدا و سیما آنقدر که برای مسائل مختلف تبلیغ می‌کند برای فرهنگ‌سازی و توجه به نکات ایمنی تبلیغ نمی‌کند. وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان از نکات ایمنی آگاهی ندارند یا اطلاعات آنها در این زمینه اندک است و بر اساس آنچه از سوی کارشناسان شرکت گاز اعلام شده ۹۵ درصد مشترکین گاز پس از دریافت مهر تایید اقدام به تغییرات غیراستاندارد در شبکه گازرسانی منزل خود می‌کنند.  منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاشمر حاشیه نشینی وسایل گرمایشی آتش نشانی ۹۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند

مرتضی بخشی با اشاره به سیلاب و آبگرفتگی در زرند گفت: بیش از ۷۲ ساعت است که نیرو‌های سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل قرار دارند و در حال خدمت رسانی به شهروندان می‌باشند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و ... به همت  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند انجام شده است، بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشکلی با شماره ۱۲۵ این سازمان تماس بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان