Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:21:22 GMT

ایران چهارمین کشور پر مبتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۱۷۵۱

ایران چهارمین کشور پر مبتلا به کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، طبق آخرین آمار جهانی از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) و تعداد بهبودیافتگان، کشور ایران با تعداد ۶ هزار و ۵۶۶ مبتلا در رده چهارم جهان قرار دارد؛ ایران از لحاظ تعداد بهبودیافتگان با ۲ هزار و ۱۳۴ بهبودیافته در رده دوم جهان قرار دارد.

پایگاه اطلاعاتی "worldometers" در جدیدترین آمار خود نشان داد، کشور‌های چین، کره جنوبی و ایتالیا به ترتیب با تعداد ۸۰ هزار و ۷۳۵ نفر، ۷ هزار و ۳۸۲ نفر و ۷ هزار و ۳۷۵ مبتلا در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان دو کشور فرانسه و آلمان که در چند روز گذشته تعداد مبتلایان آنان در سطح متوسط قرار داشت، با افزایش قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا مواجه هستند؛ کشور فرانسه با تعداد هزار و ۲۰۹ نفر و کشور آلمان با تعداد هزار و ۴۰ نفر در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند.

از لحاظ میزان کشته‌ها نیز کشور ایتالیا در شرایط وخیمی قرار دارد و از این لحاظ بعد از چین در رده دوم قرار دارد؛ با افزایش کشته‌ها در چند روز گذشته در این کشور، تعداد ۳۶۶ به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

کشور آمریکا نیز در قاره خود از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در رده اول قرار دارد؛ در هفته اخیر تعداد مبتلایان این کشور به عدد ۵۵۴ نفر رسیده است، همچنین از لحاظ میزان کشته‌ها نیز با تعداد ۲۲ فوتی در رده پنجم جهان قرار گرفته است.

تاکنون تعداد ۱۱۰ هزار و ۸۷ نفر در جهان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۳۱ نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۶۲ هزار و ۳۰۱ نفر به طور کامل بهبود یافته‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه ملک سلمان فاطمه رهبر سیمین دانشور شهید همت دامنه نوسان قیمت سهام روز پدر ویروس کرونا شیوع کرونا ابتلا به کرونا ایران کشورهای جهان مبتلایان آمار کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه ملک سلمان فاطمه رهبر سیمین دانشور شهید همت دامنه نوسان قیمت سهام روز پدر تعداد مبتلایان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور