Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:01:24 GMT

کانون‌های فرهنگی هنری محور فعالیت های مسجدی هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۲۶۰۷

کانون‌های فرهنگی هنری محور فعالیت های مسجدی هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر‌ گفت: اگر فضای معنوی و الهی مساجد را به آسمانی زیبا تشبیه کنیم، کانون های فرهنگی هنری مانند ستارگانی درخشان در آن جلوه گری می کنند.

«ابوالفضل الهوردیان» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترتیب یافت، اظهار داشت: شکل گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از طرح‌های بسیار جالب و مفید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با نزدیک کردن مقوله هنر و مذهب در نشر فرهنگ اسلامی ایرانی ما نقش بزرگی ایفا می‌کنند و امیدست به همت جوانان مؤمن و انقلابی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری ‌شاهد پیشرفت روز افزون این مراکز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر‌ با ارائه آماری از تعداد کانون های فرهنگی هنری شهرستان، افزود: در منطقه عالم خیز و فرهنگ دوست شبستر تاکنون ۷۴ کانون تاسیس شده که ۳۹ کانون در روستاها و بقیه در مساجد سطح شهر به فعالیت مشغول هستند که شکر خدا طی سال‌های اخیر برنامه های فرهنگی هنری مفیدی را طراحی و اجرا کرده اند و در پی آن هستیم در پیش رو این آمار را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

 

وی در ادامه با گزارشی مختصری از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستر در سالجاری افزود: با عزم راسخی که بین مردم انقلابی و جوانان غیور و متعهد شهرستان وجود دارد، امسال فعالیت‌های فرهنگی این مراکز حتی با همه کاستی ها و کمبودها، رشد چشمگیری داشته که از آن جمله میتوان به برنامه های متنوع برای پرکردن اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در قالب طرح های تابستانی - اجرای ویژه برنامه های مختص کودکان در مساجد - برگزاری مسابقه دل نوشته ای به سردار آسمانی - نمایشگاه کتاب سیار - مسابقات کتابخوانی و نقاشی... اشاره کرد.

 

الهوردیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه رویداد ملی فهما اضافه کرد: خوشبختانه در شهرستان شبستر با آغاز فعالیت سامانه بچه های مسجد(فهما) همزمان با سراسر کشور فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد بر چند محور مهم از جمله «قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی فضای مجازی، ترویج کتاب و کتابخوانی، هنر متعالی، فعالیتهای اجتماعی» روند جدیدی به خود گرفته و امیدواریم در روزهای پیش رو شاهد بالندگی و به ثمر رسیدن کامل این طرح ارزشمند ملی باشیم.

 

وی در تکمیل سخنان خود با ابراز امیدواری از استقبال کم نظیر جوانان از طرح ملی فهما، گفت: تاکنون ۴۷ هزار نفر از شهرستان شبستر با ورود به سامانه بچه های مسجد به طرح ملی فهما پیوسته اند که به یقین در آینده ای نزدیک شاهد چند برابر شدن این آمار خواهیم بود، البته در این میان کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر سیس و کانون فرهنگي هنري سیدالشهدا وایقان با بیشترین مراجعه به ترتیب رتبه های اول و دوم شهرستان را از بین بقیه کانون ها به خود اختصاص داده اند.

پایان پیام/697

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانونهای فرهنگی هنری کانونهای فرهنگی هنری مساجد کانونهای مساجد آذربایجان شرقی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)