Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ارزوئیه با اشاره به اینکه کادر درمان، بازاریان و عموم مردم در حال امتحان الهی هستند؛ گفت: مردم ایران ثابت کردند همواره می توانند تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند و قطعاً این مسئله هم فرصت های زیادی در عرصه های مختلف در اختیار می گذارد.

حجت الاسلام جواد نصرالله پور، امام جمعه ارزوئیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به بیماری کروناویروس اشاره و بیان کرد: معیار برای شیعیان فرمایشات مراجع تقلید به ویژه نائب امام عصر است که نمونه آن در پیام حکیمانه تشکر ایشان از پزشکان و پرستاران و رعایت مسائل بهداشتی و پوشیدن دستکش هنگام سنت حسنه درختکاری دیدید که هم عمل به دستورات وزارت بهداشت را واجب دانستند و هم توصیه به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه کرده و مردم را متوجه طبیب الاطبا یعنی خداوند متعال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به بعضی از رفتارهایی که از طرفداران شیعه انگلیسی و شیرازی های لندن نشین سر می زند؛ گفت: این نوع رفتارها و این اشخاص معلوم الحال کسانی هستند در ایام محرم و صفر هم به جای عزاداری حکیمانه و انسان ساز به دنبال قمه زنی  ورفتارهای عجیب و دشمن شاد کن هستند؛ اینها عوامل نفوذی انگلیس هستند تا بستر تخریب وجهه تشیع را توسط شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و ضد شیعه با رفتارهایی مثل لیسیدن ضریح اهل بیت و زیربار دستورات بهداشتی نرفتن فراهم کنند.

 

 

امام جمعه ارزوئیه در رابطه با ترس از بیماری کرونا و نگاه دین به این گونه مقولات اظهار داشت: در یک نگاه دینی کسی که معتقد باشد «لا مؤثر فی الوجود الاالله » و همه اراده ها را در طول اراده پروردگار و خود را بنده واقعی او بداند، اقدامات  لازم  بهداشتی را مثل بقیه مردم انجام می دهد و هیچ خوف و حزنی ندارد و خداوند متعال در قرآن به ما یاد داده در مواجهه با گرفتاری ها و بلاها بلافاصله بگوییم «انا لله و انا الیه راجعون».

 

 

وی ادامه داد: خوب است ویروس به ما یادآوری کند انسان چقدر ضعیف است و بدون لطف پروردگار قدرتی ندارد و باید  توجه داشته باشیم عاقبت، همه ما به سوی پروردگار برمی گردیم و مطابق فرمایشات امام علی علیه السلام در خطبه ۱۶ نهج البلاغه هرچه به ظهور نزدیک تر می شویم فتنه ها و امتحانات الهی به قدری شدید و مردم غربال می شوند که بسیاری از  مردم از این امتحان سرافکنده بیرون می آیند و هر چه این مصیبت ها در ایام آخرالزمان بیشتر شود باید استغفار و تضرع و عبادت  هم بیشتر شود واز این فرصت ها استفاده و تقوا و ایمان خود را تقویت کنیم.

 

 

حجت الاسلام نصرالله پور با استفاده از فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: این مسئله آزمون و امتحان هم برای کادر پزشکی و درمانی است که الحمدالله در حال جهاد فی سبیل الله هستند و هم برای تجار و بازاریان که مراعات حال مردم بکنند اما متأسفانه ای عده ای تجارت خون می کنند و با احتکار لوازم بهداشتی و ضدعفونی و ماسک ها، کثیف ترین درآمدها را این روزها کسب می کنند.

 

 

وی اظهار داشت: هم آزمایشی برای عموم است که در این بلا صبور باشند و ایمان و اعتقادت خود را حفظ و با رعایت مسائل بهداشتی و دعا و استغاثه این بلا را پشت سر بگذارند.

 

 

امام جمعه ارزوئیه با طرح این پرسش که آیا می توان در مواجهه با بیماری ها به دعا و توسل اکتفا کرد؟ توضیح داد: اسلام همواره توصیه به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دارد تا جایی که پیامبر نظافت را جزئی از ایمان می دادند «که هر قدر می توانید نظافت را رعایت کنید، خداوند اسلام را بر نظافت و پاکیزگی بنا کرده و وارد بهداشت نمی شود مگر کسی که پاکیزه باشد» و نیز در رابطه با مسائل بهداشت روایات زیادی از اهل بیت داریم.

 

 

وی با متذکر شدن این مطلب که در این موقعیت خاص همانگونه که امام خامنه ای فرمود رعایت بهداشت فردی و عمل به دستورات پزشکان و مسئولان مربوطه واجب است؛ تصریح کرد: اما بدانیم همه عالم تحت فرمان و اراده پروردگار است؛ پیامبر فرمود «الله طبیب» طبیب واقعی خدا است که اگر خدا اراده کند داروی دکترها اثر می کند؛ لذا در کنار مسائل بهداشتی از دعا و استغاثه نباید غافل باشیم.

 

 

حجت الاسلام نصرالله پور همچنین با طرح این پرسش که آیا مقصر نزول بلاهایی مانند ویروس کرونا مردم و ضعف ایمان و اعتقادات  آنان است؟ بیان داشت: خیر؛ علت بروز اینگونه بلاها متعدد است؛ گاهی رعایت نکردن مسائل بهداشتی و تغذیه ای و گاهی توطئه دشمنان بشریت است؛ همچنان که یکی از احتمالات در رابطه با این ویروس، جنگ بیولوژیک توسط آمریکا برای نابودی اقتصاد چین و ایران است.

 

 

وی افزود: گاهی هم برای امتحان و آزمایش است که در زمان انبیا نیز بلاهایی مثل سیل و زلزله و بیماری های واگیردار بوده؛ انسان برای رشد آفریده شده و ابتلائات برای رشد و تعالی انسان ها است؛ مهم اینکه مردم ایران ثابت کردند همواره می توانند  تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند و قطعاً این مسئله هم فرصت های زیادی در عرصه علمی، آموزشی، بهداشتی، همدلی، پزشکی و اقتصاد مقاومتی در اخنتیار ما خواهد گذاشت و نباید چنین بیماری هایی را به ضعف دین و اعتقاد مردم ربط بدهیم.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت توصیه های بهداشتی کروناویروس امام جمعه ارزوئیه مسائل بهداشتی مسائل بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی بسیج برای مقابله با بی حجابی مخالفت امام جمعه کرج با پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم»

دیگر خبرها

  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است