Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:19:20 GMT

هیئت‌های مجازی تسکین‌بخش محبّان اهل‌بیت (ع)

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۲۶۷۵

هیئت‌های مجازی تسکین‌بخش محبّان اهل‌بیت (ع)

برگزاری هیئت‌های مجازی، فرصتی را به وجود می‌آورد تا هیئت‌های مذهبی، فعالیت‌های جدیدی را در بستر رسانه‌ تجربه کنند. ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها که شیوع ویروس کرونا همه را خانه‌نشین کرده است، برخی هیئت‌های مذهبی با برنامه‌های زنده اینستاگرامی تلاش می‌کنند تا مخاطبانشان را از حضور در هیئت بهره‌مند کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت‌ رایة‌العباس و مکتب‌الزهرا(س) برای شب ولادت حضرت علی (ع) برنامه زنده اینستاگرامی راه‌انداختند. این پوستر مراسم جشن میلاد امام علی(ع) با مداحی محمود کریمی است. جشنی که هرسال با شرکت جمعیتی زیاد برگزار می‌شد، اما امسال به‌صورت "مجازی" و در حسینیه‌های "خانگی" برگزار شد.

محمود کریمی و محمدرضا طاهری از جمله مداحانی بودند که شب گذشته، بدون مستمع در مقابل دوربین‌ها قرار گرفتند و با همان گرما و حرارتی که در جمع هزاران نفری هیئت می‌خوانند به اجرای برنامه پرداختند. سیدرضا نریمانی هم در استان اصفهان در فضایی که روضه‌های خانگی را تداعی می‌کند، یکی دیگر از مداحانی بود که با اجرای زنده از طریق صفحه اینستاگرامی خود تلاش کرد ساعات متفاوتی را برای دنبال‌کنندگانش رقم بزند.

حنیف طاهری هم با اجرای زنده شنبه‌‌شب خود به قافله اینستاگرامی‌ها پیوست. شاید این اقدام هیئت‌ها که برای اولین‌بار اجرا شده است، مخاطب زیادی را به دنبال نداشته است اما احتمال می‌رود که در شب‌های آینده و مراسم‌های دیگر همچون مراسم سالروز وفات حضرت زینب(س)، میزان حضور مخاطبان در لایو‌های اینستاگرام بیشتر شود.

اغلب مداحان در ابتدای این لایوها، سعی کردند با درخواست از مردم برای ماندن در خانه، آنان را مجاب کنند که با پرهیز از کارهای غیرضروری به کنترل شیوع بیماری کرونا کمک کنند. لایو اینستاگرام هیئت‌ها البته فقط برای نمایش اجرای مداحان نبود، بلکه برخی منبری‌ها و وعاظ نیز در برنامه زنده تلاش کردند تا از فضای مجازی برای انتقال پیام های معارفی استفاده کنند.

در فضای ملتهب این روزها، حسینیه‌های خانگی امر مبارکی است و می‌تواند برای بخشی از جامعه و خانواده‌های مذهبی تسکین‌بخش باشد. این تنوع برای دنبال‌کنندگان صفحات اینستاگرامی، فرصتی را به وجود می‌آورد تا هیئت‌های مذهبی، فعالیت‌های جدیدی را در بستر رسانه‌‌ای خود تجربه کنند.

جشن میلاد امیرالمؤمنین(ع) را در حسینیه مجازی دنبال کنید

انتهای پیام/

 

 

 

R1444/P/S4,37/CT4 واژه های کاربردی مرتبط مداحان اهل بیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت مداحان اهل بیت هیئت هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.


(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سالهای دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال ها در کوه، عصرها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله ای فروتن بود

پا به پای زغال ها می‌سوخت! سرخ می شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود‌،کوره‌ای که همیشه روشن بود

بارهایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه های پابرجا، از درون مخوف تونل ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آوازهای کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی