Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنای آمریکا به دنبال تصویب قانون جدیدی است که شرکت‌های فناوری را برای پایان رمزگذاری اینترنتی داده‌های کاربران به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.

دو سناتور جمهوری خواه و دو سناتور دموکرات سنای آمریکا طرحی را برای تصویب ارائه کرده‌اند که اگر چه هدف ظاهری آن مقابله با سواستفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی است، اما مخالفان طرح یادشده آن را در عمل یک اسب تروجان برای آسیب زدن به امنیت کاربران اینترنت و جلوگیری از رمزگذاری اطلاعات آنها توصیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح که «ارن ایت» نام دارد و مخفف عبارت ریشه کنی سواستفاده و غفلت گسترده از فناوری های تعاملی است، شرکت‌های فناوری را موظف می‌سازد تا برای مقابله با سواستفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی همکاری‌های گسترده‌ای با دولت و مقامات قضائی انجام دهند که نتیجه آن حذف رمزگذاری داده‌های رد و بدل شده کاربران نیز خواهد بود.

در صورت تصویب این قانون رمزگذاری داده‌های کاربران به طور مستقیم ممنوع نمی‌شود، اما کمیسیونی ایجاد خواهد شد که شرکت‌های فناوری و پلاتفورم های آنلاین را موظف به افشای داده‌های رمزگذاری شده اشخاص ثالث در صورت ارائه درخواست خواهد کرد. ریاست این کمیسیون بر عهده دادستان کل آمریکا خواهد بود.

با توجه به اینکه اکثر اعضای این کمیسیون ۱۵ نفره را مقامات قضائی و انتظامی آمریکا تشکیل می‌دهند می‌توان حدس زد که فشار آنها بر شرکت‌های فناوری به بهانه‌های مختلف برای افشای داده‌های رمزگذاری شده کاربران افزایش یابد.

نگرانی در این زمینه تا بدان حد افزایش یافته که ران وایدن سناتور دموکرات آمریکایی آن را اسب تروجانی در دستان ترامپ و دادستان کل آمریکا برای کنترل آزادی بیان توصیف کرده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت های فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو