Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@13:06:31 GMT

روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک در مازندران تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۳۰۳۴

روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک در مازندران تولید می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سرتیپ دوم پاسدار حسین بابایی روز دوشنبه در تشریح اقدامات سپاه کربلا برای مقابله با کرونا اظهار داشت: به محض ورود این بحران با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ذیل قرارگاه زیستی استان کار را شروع کردیم و با پیشرفت این بیماری وضعیت کمی تغییر کرد و یک قرارگاه جهادی بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: با کمک عناصر مردمی با شعار همیشگی ما که "سپاه از مردم با مردم برای مردم"  نیروهای خود را در چهار گروه سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و گروه ناظرین سازماندهی کردیم تا بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را ارائه دهیم.
فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: گروه اول سفیران سلامت هستند که در مباحث آموزشی چهره به چهره و یا با استفاده از شبکه اجتماعی و موارد دیگر اقدام به آموزش همگانی می‌کنند.
بابایی گفت: گروه دوم مدافعان سلامت هستند که ورود مستقیم به مباحث اجرایی مانند ضدعفونی و گندزدایی و کمک به بیماران و پرستاران در بیمارستان‌ها دارند و کسانی هم که خواستار حضور در این گروه هستند از طریق سپاه شهرستانی و بسیج جامعه پزشکی اقدام کنند.
وی افزود: گروه سوم ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت است که با فعال شدن بیش از ۸۰۰ خیاط در کارگاه‌های کوچک در حال دوخت و دوز هستند تا نیازهای اولیه مانند دستکش، ماسک، لباس بیمارستانی را تهیه کنند. گروه چهارم هم ناظرین هستند که به صنعت، معدن و تجارت، نانوایی‌ها، کارگاه‌ها و یا نیروی انتظامی استان کمک می‌کنند.
بابایی درباره تهیه لوازم بهداشتی از تولید روزانه۵۰ هزار عدد ماسک در این استان خبر داد و افزود: هدف گذاری ما رسیدن به ۳۰۰ هزار عدد در روز است که در این رابطه خیرین زیادی پای کار آمدند.
وی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی این روزها ماسک و دستکش است که در این مدت ۵۰۰ هزار عدد از این اقلام در استان کشف شد که به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم بخشی از تولیدات را به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها می‌دهیم و بخشی به جامعه هدف مانند رانندگان تاکسی، پمپ بنزین‌ها، پاکبانان، دست فروشان و نیازمندان داده می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان جامعه جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدافعان سلامت سپاه کربلا هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای فوق‌العاده خاص در نظر گرفته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت اظهار کرد: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه‌روزی، حتی در ایام تعطیل کار می‌کنند و در زمان کرونا نیز افتخارآفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم 300 شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید19 گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق‌العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین‌اللهی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق‌العاده خاص از امسال اعمال می شود و جزو بودجه امسال دیده شده است.

عین‌اللهی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با خبرنگاران به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت اشاره و بیان ‌کرد: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از 10 دانشگاه علوم پزشکی به 70 دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون 240 هزار دانشجو، 22 هزار عضو هیئت علمی و 840 مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

عین‌اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم.

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی