Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی در نشست کمیته آموزش و پرورش ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن تشریح دستورالعمل تعیین نقش ها و وظایف واحد های اداری و آموزشی، ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، بر پیگیری و استمرار فرآیند یاد دهی و یادگیری دانش آموزان استان با بهره گیری از کلیه ظرفیت ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش تعطیل شدنی نیست، پیگیری امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان و ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده های محترم را یکی از اولویت های کاری کمیته استانی بر شمرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف و شهرستانها و مناطق ظرف ۱۰ روز اخیر و استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان، گفت: این فعالیت ها باید با جدیت دنبال شود.

قربانی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی بلند مدت برای آموزش دانش آموزان و تولید محتواهای آموزشی بر اساس بودجه بندی پایانی سال تحصیلی، خواستار اهتمام ویژه کلیه دست اندرکاران در این راستا شد و از تشکیل گروه نظارتی به منظور پایش و رصد اقدامات در سطح استان خبر داد و گفت: در همین راستا و با ایجاد ارتباط دوجانبه مستمر با مناطق و مدارس، اطلاعات در کمترین زمان مبادله خواهد شد.

وی بر هدایت و راهبری شهرستانها و مناطق به منظور حصول از تعمیم فعالیت های فراگیر آموزشی در بین دانش آموزان استان و بهره مندی آنان از برنامه های آموزشی رسانه ملی تاکید کرد و اظهار داشت: در قالب گروه نظارتی، از طریق استان فعالیت شهرستانها و مناطق و از طریق ادارات آموزش و پرورش مناطق نیز اقدامات کلیه مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته و رصد می شود.

قربانی هم چنین گفت: در راستای نحوه رصد برنامه های درسی و آموزشی دانش آموزان، اعضای گروه های نظارتی استان و شهرستان به صورت رندمی با اولیای تعدادی از دانش آموزان تماس گرفته و میزان پیگیری برنامه های درسی دانش آموزان را ارزیابی می نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به توزیع سرانه برای ضد عفونی و گند زدایی واحد های اداری و آموزشی اظهار داشت: شهرستانها و مناطق باید ضمن مدیریت موضوع، بر فرآیند کار نظارت لازم داشته باشند.

قربانی دمیدن روحیه آمادگی، مشارکت کارتیمی و حس بسیج عمومی در بین همکاران مناطق و شهرستانها و مدارس سراسر استان را یک ضرورت دانست و گفت: آموزش الکترونیکی و از راه دور دانش آموزان با بهره مندی از ظرفیت های مختلف و حمایت از روش های خلاقانه و نوآورانه و خود جوش معلمان باید پیگیری شود.

قربانی از انتخاب معاونت تربیت بدنی و سلامت استان به عنوان دبیرخانه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تشکیل منظم جلسات، تحلیل شرایط استان و پیگیری اجرای مصوبات از شرح وظایف، دبیرخانه استانی خواهد بود.

وی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و مراکز مشاوره استان در زمینه حفظ آرامش روانی، مدیریت ماندن در خانه، مهارت های مقابله با استرس، مهارتهای تحصیل در خانه، مهارت غلبه بر ترس و مهارت پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: می توان از توانمندی مشاورین مجرب و مدرسین آموزش خانواده در این زمینه استفاده کرد و در همین راستا صدای مشاور در آموزش و پرورش استان راه اندازی و اطلاع رسانی شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش استان استرس دانش آموزان فضای مجازی وزارت آموزش و پرورش بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستانها و مناطق دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان تاثیر بسیاری در توسعه و پیشرفت کشور دارند گفت: آنان آینده سازان این کشور هستند و باید با آموزش درست و هنرمندانه آنان را برای کشور آماده کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به توانایی های کشور اعتماد داشته باشند، افزود: اگر قرار است اتفاقی در کشور روی دهد تنها از طرق آموزش و پرورش انجام می پذیرد.

این مراسم با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سپاه همدان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی