Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@04:39:05 GMT

مرز مهران تا ۲۵اسفند بسته است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۳۱۰۰

مرز مهران تا ۲۵اسفند بسته است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روح الله غلامی، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه  

مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام ۲ میلیون و ۳۲ هزارتن ۲،۰۳۲،۰۰۰ تن کالا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد از لحاظ وزنی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزش دلاری میزان صادرات از لحاظ ارزش ریالی بالغ بر ۱۲۴۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۱۰۴ هزار  کامیون به گمرک وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ هزار کامیون بیشتر بوده و ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان ایلام ادامه داد: میزان تردد  مسافرین  مجموع رفت و برگشت ۶ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۱۵  نفر بود که رشد ۵۱ درصدی داشت  و کالای همراه این تعداد مسافر توسط کارکنان گمرک ایلام و با دستگاههای ایکس ری کنترل شده است.

غلامی با بیان اینکه تعداد اظهارنامه های صادراتی ۱۹۵۱۱ اظهارنامه ، که نسبت به مدت مشابه با ۱۶۷۸۲ اظهارنامه رشد ۱۶ درصدی را شاهد هستیم ، تصریح کرد: میزان درآمدهای گمرک نسبت به مدت مشابه رشد ۹۳۳ درصدی داشته است  و این نکته مهم و قابل توجه است که مجموع درآمدهای ۱۱ ماهه سال جاری از مجموع درآمدهای گمرک در ۱۶ سال منتهی به ۹۷ به میزان ۹۲ درصد بیشتر است.

وی درباره آخرین وضعیت مرز ، در این روزها، اظهار کرد: مراودات تجاری در مرز مهران در ماه پایانی سال با توجه به شیوع ویروس کرونا با توافق طرفین و رعایت مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن محوطه های تجاری گمرک ایران و عراق ، و تلاش شبانه روزی کارکنان گمرکات استان ایلام تا پایان روز ۱۷ اسفند ادامه داشت.

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت : بر اساس آخرین ملاقاتهای حضوری و مکالمات تلفنی با طرف مقابل ،  طرف عراقی از روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه تا ۲۵ اسفند مرز تجاری را موقتا تعطیل اعلام کرده و روند مراودات تجاری از این مرز فعلا متوقف است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گمرک مرز مهران استان ایلام گمرکات استان ایلام نسبت به مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: میزان بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری از اول مهرماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳۹.۷ میلیمتر بوده و میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۸.۸ و متوسط دوره آماری ۸۹.۷ میلیمتر است که این میزان بارندگی برای یکسال آبی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

وی افزود: بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۴۱.۴ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری ۵۵.۸ درصد افزایش داشته است.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه گفت: میزان بارندگی طی سال آبی جاری در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان خاتم نسبت به میانگین دوره آماری افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اشتوتگارت و کسب 38 امتیاز بیشتر نسبت به مقطع مشابه فصل گذشته بوندسلیگا
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند