Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه گاردین روز دوشنبه دراین زمینه نوشت: با رای شرکت کنندگان در انتخابات سال ۲۰۱۸ میلادی در مالزی، حزب "سازمان مالای متحد" به حاکمیت «نجیب رزاق»، در رقابت شکست خورد. «ماهاتیر محمد» نخست وزیر فعلی مالزی، در پی رسوایی فساد نجیب رزاق، نخست وزیر سابق این کشور به مخالفان پیوست و در انتخابات نامزد شده و توانست ائتلاف حاکم "باریسان ناسیونال" را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پس از گذشت چند سال، به دلیل کودتا در این کشور، حزب "سازمان مالای متحد" در آستانه بازگشت به قدرت است.
این رسانه نوشت: موضوع اصلی در حال حاضر بی اعتمادی و سوءظن های ایجاد شده میان «ماهاتیر محمد» ۹۴ ساله، بنیانگذار مالزی مدرن و رقیب سیاسی و جانشین احتمالی وی، «انور ابراهیم» است. این دو چهره های برتر  "پاکاتان هاراپان" مالزی هستند، ائتلافی که سال ۲۰۱۸ پیروز انتخابات این کشور شد. آنها ۲۰ سال پیش زمانی که دکتر ماهاتیر محمد نخست وزیر و انور ابراهیم معاون وی بود در مبارزه قدرت شکست خوردند. این موضوع به ضرر انور تمام شد چرا که او در یک محاکمه بحث برانگیز، به جرم فساد مالی، به ۶ سال حبس در زندان محکوم شد و در سال ۲۰۰۰ میلادی به  اتهام داشتن روابط جنسی با یکی از کارمندان مرد خود به ۹ سال حبس دیگر محکوم  شد. با این وجود، در سال ۲۰۰۴ دادگاه فدرال مالزی دومین حکم را نقض کرد و او پس از تحمل ۶ سال حبس از زندان آزاد شد.
گاردین نوشت : با این وجود تا سال ۲۰۱۸ این دو سیاستمدار مجددا به عنوان متحدین سیاسی کنار یکدیگر قرار گرفتند و دولت ناشایست و غارتگر مالزی را شکست دادند. ماهاتیر نخست وزیر شد و انور به مجلس بازگشت. حزب انور ابراهیم حامیان ماهاتیر محمد را به سازماندهی "کودتای خودی‌" متهم کرد. وی شامگاه یکشنبه حامیان ماهاتیر محمد و عده ای از اعضای حزب خود را به "خیانت" متهم کرد. مخالفان همچنان منتظر زمانی بودند تا فرصتی برای اعتراض بیابند که این فرصت ماه گذشته نصیبشان شد، ماهاتیر محمد که فکر می کرد ضعیف شده و مورد انتقاد قرار گرفته است، به صورت ناگهانی استعفا داد.
به نوشته این رسانه انگلیسی؛ " این درحالی بود که تهدیدات از طرف انور نبود، بلکه این «محی الدین یاسین»،   وزیر کشور دولت ماهاتیر محمد بود که تصمیم گرفت از ائتلاف وی خارج شود. محی الدین یاسین پس از استعفای ماهاتیرمحمد در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ منصوب و در  روز اول مارس برای این سمت قسم یاد کرد. وی یکی از اعضای مجلس سفلی مالزی از منطقه پاگوه است و بخشی از ائتلاف سیاسی باریسان ناسیونال است.
گاردین افزود: سازمان مالای متحد بزرگترین حزب در ائتلاف قطعی محی الدین یاسین است؛ بزرگترین نگرانی این است که در صورت کناره گیری محی الدین، نحیب رزاق رشته امور را دوباره در دست بگیرد. این در شرایطی است که نجیب به اتهام فساد در دادگاه محاکمه می شود و هدف وی فرار از زندان است. محی الدین باید رای اکثریت را به دست آورد در غیر این صورت ماهاتیر محمد و انور که می گویند تنها ۱۱۲ رای برای رسیدن به آرای حداکثری دارند، شانس تشکیل دولت را خواهند داشت. انحلال یک انتخابات دموکراتیک در مالزی دور از انتظار نیست و  نتیجه بر سرکار آمدن یک نظام فاسد قدیمی است. این اشتباهی بزرگ است و جهان نباید در برابر آن سکوت کند.

برچسب‌ها روزنامه گاردین مالزی ماهاتیر محمد کارآمدی دولت پروندهٔ خبری استعفای ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روزنامه گاردین مالزی ماهاتیر محمد کارآمدی دولت مالزی ماهاتیر محمد مالزی ماهاتیر محمد مالزی مالزی ماهاتیر محمد مالزی مالزی ماهاتیر محمد ماهاتیر محمد ماهاتیر محمد ماهاتیر محمد مالزی ماهاتیر محمد مالزی روزنامه گاردین مالزی ماهاتیر محمد کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزهبازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزهتمجید جهاد اسلامی از خیزش گسترده دانشجویی در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی