Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:50:54 GMT

شهردار تهران درگذشت هوشنگ ظریف را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۳۷۲۱

شهردار تهران درگذشت هوشنگ ظریف را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، حناچی امروز دوشنبه توئیت کرد: «گرچه نوای اصیل و دلکش ساز استاد هوشنگ ظریف خاموش شد ولی خاطر موسیقایی ایران، او را فراموش نمی‌کند.»

وی افزود: بیش از ۵۰ سال تلاش در راه اعتلای موسیقی اصیل ایران، رد پررنگی از او در تاریخ هنر این سرزمین برجای گذاشت.

شهردار تهران به همین مناسبت، فقدان این هنرمند برجسته را به شاگردان وی و جامعه هنرمندان ایران تسلیت گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشنگ ظریف شامگاه شنبه در سن 81 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

او ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۱۷ در تهران به دنیا آمده و با تحصیل در هنرستان موسیقی، از حضور اساتیدی چون موسی معروفی، روح‌الله خالقی، جواد معروفی و حسین تهرانی بهره مند شده بود.

ظریف در دوره عالی هنرکده موسیقی نیز از محضر استاد علی اکبرخان شهنازی جهت فراگیری ردیف بهره مند شد و از سال ۱۳۴۲ به مدت ۱۷ سال به تدریس تار در هنرستان موسیقی پرداخت. از جمله شاگردان وی می‌توان به حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی اشاره کرد.

هوشنگ ظریف نوازنده تار، ردیفدان و مدرس موسیقی سال‌ها سولیست(تکنواز) تار در ارکسترهای متعدد وابسته به وزارت فرهنگ و هنر بود و  در اجرای برنامه‌های موسیقی ارکسترهای مزبور در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران همکاری داشت. او اجراهای متعددی با گروه استاد فرامرز پایور داشت و با این گروه در کشورهای اروپایی و آسیایی زیادی به اجرای موسیقی ایرانی پرداخت.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نوازندگی تار در برنامه‌های موسیقی ملی ایران در رادیو تلویزیون ایران به مدت ۲۰ سال، اجرای برنامه‌های موسیقی اصیل و سنتی ایران در شهرهای مختلف ایران و کشورهای دنیا از جمله آمریکا، شوروی، کانادا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، آلمان غربی، ایتالیا، مصر، تونس، مراکش، الجزایر، هندوستان، پاکستان، ترکیه و تمام کشورهای اروپای شرقی همراه با ارکسترهای موسیقی سنتی وابسته به وزارت فرهنگ و هنر سابق اشاره کرد.

او شش سال متوالی عضو هیئت مدیره خانه موسیقی ، چهار دوره رئیس هیئت مدیره کانون نوازندگان سازهای ایرانی و نیز عضو شورای عالی خانه موسیقی بود.

نت نگاری و ویرایش چهار کتاب درباره استاد لطف‌الله مجد، جلیل شهناز و فرهنگ شریف و ابراهیم سرخوش، مجموعه‌های صوتی تکنوازی‌های استاد از جمله دشتی و اصفهان، همنوازی با استاد فرامرز پایور در آثار متعدد ایشان، اجرای گوشه‌هایی از ردیف موسی خان معروفی به کوشش کامبیز روشن روان، کتاب دستور مقدماتی تار، کتاب اول و دوم هنرستان از جمله آثار این هنرمند است.

از این هنرمند طی مراسم ویژه ای در سی وپنجمین جشنواره موسیقی فجر تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها پیروز حناچی شهرداری تهران چهره ماندگار موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران چهره ماندگار موسیقی آمریکا کانادا ژاپن فرانسه آلمان ایتالیا مصر تونس مراکش الجزایر پاکستان ترکیه پیروز حناچی شهرداری تهران چهره ماندگار موسیقی هوشنگ ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری

رئیس جمهور در پیامی درگذشت معصومه حائری، فرزند آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر سیدمصطفی خمینی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت