Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@18:36:04 GMT

با فشار کرونا اقتصاد ژاپن آب رفت!

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۳۸۲۰

خرداد: اقتصاد ژاپن در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ حدود ۷.۱ درصد کوچک شد.

به گزارش خرداد از  ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، دولت ژاپن اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال قبل ۷.۱ درصد کوچک تر شده است که بدترین عملکرد فصلی اقتصاد این کشور در طول هفت سال اخیر محسوب می شود.

در بین بخش های مختلف، مصارف خصوصی رشد منفی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد، مخارج کسب و کارها رشد منفی ۴.۶ درصد و سرمایه گذاری نیز رشد ۰.۴ درصد را به ثبت رسانده اند در حالی که دولت مخارج خود را ۰.۲ درصد افزایش داده است. در بخش تجارت خارجی نیز صادرات ۰.۱ درصد و واردات ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در همین رابطه گفت: شاهد اثرگذاری بالای کرونا بر بخش گردشگری و کسب و کارهای کوچک و متوسط بوده ایم.

برخی از کارشناسان امیدوارند این رشد منفی بیش از حد تصور مقدمه ای برای ورود اقتصاد ژاپن به یک رکود بزرگ تر باشد به ویژه که حالا شیوع ویروس کرونا به شدت بر روی تجارت خارجی و صنعت گردشگری این کشور تاثیر منفی گذاشته است. پیشتر دولت ژاپن صدور ویزا برای اتباع چین و کره جنوبی را به حال تعلیق درآورده بود.

یوشیماسا ماریوما، تحلیل گر موسسه اس ام بی سی نیکو سکیوریتیز با جدی خواندن وضعیت گفت: رکود فعلی می تواند بیش از آنکه فنی باشد دلایل دیگری داشته باشد و اقتصاد با یک کاهش محسوس مواجه شود.

با وجود حضور پررنگ بانک مرکزی ژاپن در بازارهای مالی، ریزش شاخص های بورس این کشور کماکان ادامه دارد و به نظر می رسد این روند کماکان ادامه یابد.  

پیش‌تر صندوق بین المللی پول برای اقتصاد ژاپن رشد ۰.۷ درصدی را در سال جاری و رشد ۰.۵ درصدی را برای سال‌آینده پیش بینی کرده بود. اقتصاد ژاپن سال قبل رشد یک درصدی را تجربه کرده بود.

این نهاد بین‌المللی همچنین ضمن هشدار نسبت به کاهش سرمایه گذاری چین در ژاپن و اثرگذاری تداوم روند تعطیلی کسب و کارهای چین بر تجارت با ژاپن، اعلام کرده بود که اخلال در زنجیره تامین با توجه به سهم بالای چین از سبد تجاری ژاپن می‌تواند شرکت های ژاپنی را در هفته های پیش رو با مشکلات جدی مواجه کند.

چین دومین واردکننده بزرگ کالا از ژاپن در جهان محسوب می‌شود.

برچسب ها: اقتصاد ژاپن ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: اقتصاد ژاپن کرونا اقتصاد ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

EXEED در راس هرم نوآوری چری

طبق آخرین تاریخ انجمن خودروسازان ژاپن، حجم صادرات سالانه خودرو ژاپن در سال 2023 تقریباً 4.3 میلیون دستگاه است. بر همین اساس در سال 2023، حجم صادرات خودرو چین از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

در این میان، صادرات چری نیمی از حجم صادرات خودرو در چین را به خود اختصاص داده و برای 21 سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری کسب کرده است. محصولات برند چری به بیش از 20 کشور در آسیای مرکزی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی صادر شده و دارای بیش از 150 فروشگاه در خارج از کشور است.

برند EXEED نیز به منظور تولید محصولات با کیفیت جهانی به منابع استراتژیک خود تکیه کرده است. این برند خودروساز با بیش از 27 سال سابقه تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرو در گروه چری و تاسیس هشت مرکز جهانی تحقیق و توسعه، توسعه صادرات‌محور محصولات را دنبال می‌کند. ورود EXEED به بازار ایران نیز در راستای سیاست‌های گسترش سهم بازار این شرکت در منطقه و اهمیت روزافزون اقتصادی و فرهنگی ایران، بوده است. تولید این خودرو همچنین گزینه های حمل و نقل با کیفیت و تنوع عرضه اتومبیل های لوکس در کشور را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، EXEED آخرین برند لوکس تمام الکتریکی خود EXLANTiX را در نمایشگاه خودروی پکن، رونمایی می‌کند. این برند همچنین آخرین مدل‌های ES و ET خود را عرضه می‌کند و در مورد دیدگاه زیست‌محیطی EXEED بحث می‌کند. به گفته «یین تونگیو»، رئیس هیئت مدیره چری « EXEED» می‌خواهد با توسعه انرژی‌های جدید در رأس هرم برند چری باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899279

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری