Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@21:02:41 GMT

خرید و فروش کدام نوع سیم و کابل ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۴۳۲۳

خرید و فروش کدام نوع سیم و کابل ممنوع است؟

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: تولید، خرید و فروش انواع سیم و کابل با هادی آلومینیومی آغشته با مس ممنوع است.

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استانداردهای مربوط به انواع محصولات سیم و کابل با سطح ولتاژهای ۴۵۰/۷۵۰ ولت و ۱ تا ۳۰ کیلوولت با هادی مسی یا هادی آلومینیومی، هرگونه تولید، عرضه، فروش و مصرف انواع سیم و کابل با هادی آلومینیومی آغشته با مس  CCA ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت ساختار هادی و فرآیند تولید سیم و کابل به لحاظ استقامت عایق و هادی در برابر گرمای تولید شده ناشی از میزان مصرف برق وسیله برقی، حتما از استاندارد بودن سیم و کابل‌های مورد استفاده در مصارف صنعتی و خانگی اطمینان حاصل کنید تا از بروز حوادث احتمالی به ویژه آتش‌سوزی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه به دلیل غیراستاندارد بودن نوعی کابل موسوم به کابل جریدار، امکان بروز خطرات احتمالی از جمله آتش‌سوزی وجود دارد، افزود: استفاده از این نوع کابل‌ها در مصارف صنعتی و خانگی ممنوع است.

کارگرزاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت مواد عایقی و فرآیند تولید انواع سیم و کابل به لحاظ استقامت عایق در برابر گرمای تولید شده ناشی از وسیله برقی، مصرف‌کنندگان قبل از استفاده از این نوع محصولات به نشان استاندارد مندرج بر روی محصول دقت کرده و از اصالت محصول مورد استفاده اطمینان حاصل کنند تا از بروز خطرات احتمالی، از جمله آتش‌سوزی و نظایر آن جلوگیری شود.

وی  در رابطه با سامانه پیامکی و شماره تلفن برای اطلاع‌رسانی اقلام غیراستاندارد به اداره استاندارد استان، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده اقلام غیراستاندارد با شماره تماس ۱۵۱۷ و یا از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ با ارسال کد ۱۰ رقمی استاندار از جعلی نبودن کالا اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن‌ها است و تولیدکنندگان باید خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده سازند و محصول با کیفیت قابل قبول و درخور آن‌ها عرضه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سامانه پیامکی سیم و کابل استاندارد زنجان سیم و کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مطهری در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.


وی افزود: این ۳ واحد مذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آئینه از جمله این قطعات می‌باشند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند.


مدیرکل استاندارد استان یزد تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است، ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.


مطهری در پایان گفت: همشهریان عزیز می‌توانند، با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استانداردایران، به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • خرید باسکول دقیق و اصل
  • ببینید | افشاگری بزرگ نصرالله رادش؛ممنوع‌التصویری تا اتهام مصرف کوکایین!
  • استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟
  • خرید اقساطی ماشین ظرفشویی از الوقسطی
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • مصرف این رب ممنوع است
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!