Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@06:41:16 GMT

بن سلمان قصد دارد پادشاهي خود را اعلام کند

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۴۵۵۷

بن سلمان قصد دارد پادشاهي خود را اعلام کند

خبرگزاری آریا- ولیعهد عربستان تلاش می کند تا راه را برای اعلام پادشاهی خود در آستانه نشست ماه نوامبر گروه 20 در ریاض هموار سازد.
به گزارش خبرگزاری آریا، منابع مطلع به میدل ایست آی خبر داده اند محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پاکسازی را علیه شاهزاده احمد بن عبدالعزیز عموی خود و دیگران راه انداخته تا راه را برای اعلام پادشاهی خود در آستانه نشست ماه نوامبر گروه 20 در ریاض هموار سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش میدل ایست آی، بن سلمان نمی‌خواهد منتظر مرگ پدرش باشد، چون حضور پدرش به او به عنوان پسر مشروعیت می‌دهد و او می‌خواهد از اجلاس ماه نوامبر (آبان) گروه 20 در ریاض به عنوان مقطعی برای تکیه زدن به تخت سلطنت در عربستان سعودی استفاده کند.
این منابع اعلام کردند بن سلمان می‌خواهد پدرش را که از آلزایمر رنج می‌برد، اما در وضعیت سلامتی خوبی است مجبور به کناره گیری از قدرت کند. این منابع تاکید کردند این اقدام بن سلمان، کاری را که او با عزل شاهزاده محمد بن نایف پسر عموی بزرگ ترش از سمت ولیعهدی شروع کرده بود، به پایان می‌رساند.
یک منبع اعلام کرد:" او می‌خواهد اطمینان داشته باشد در حالیکه پدرش هنوز هست او پادشاه می‌شود. "
اوائل هفته تصاویری از ملاقات ملک سلمان پادشاه عربستان با سفرا منتشر شد تا شایعه‌هایی که پس از این پاکسازی منتشر شده بود و گفته بودند پادشاه مرده است، بی اعتبار شود.
منابع در بیمارستان ملک فیصل که مسئول ارائه خدمات به اعضای خانواده سلطنتی است نیز این شایعه‌ها را بی اساس اعلام کرده است.
این منابع اعلام کردند به شاهزاده احمد برادر پادشاه قبل از بازداشت در روز جمعه آخرین فرصت داده شد تا پس از سال‌ها مخالفت علنی، حمایت خود را از طرح بن سلمان اعلام کند.
منبع دیگری اعلام کرد:" فشار‌هایی به احمد برای اعلام حمایت کامل از بن سلمان وجود داشت. او با پادشاه، سلمان و دیگران در دادگاه ملاقات کرد و از کلمات مودبانه برای ترغیب او به حمایت از پسرش استفاده کرد. احمد این مسئله را روشن کرد که از این طرح حمایت نمی‌کند و هیچ کلمه‌ای هم در این باره حرف نمی‌زند. احمد به پادشاه گفته است او به دنبال پادشاهی نبوده، اما بدنبال افراد دیگری است که پیش بروند. " در همین حال جزئیات بیشتری درباره شرایط بازداشت احمد منتشر شده است.
به گفته این منابع، احمد قبل از بازداشت در روز جمعه آنطور که در گفتگویی با خبرگزاری رویترز ادعا شده بود، قصد کودتا نداشته است، چون این شاهزاده قدرتی برای انجام چنین اقدامی نداشته است.
این منبع افزود:" شاهزاده احمد به عنوان یکی از اعضای شورای بیعت علنا مخالفت خود را با پادشاهی بن سلمان درصورت فوت پادشاه، اعلام می‌کند. او به صراحت گفته پاسخش منفی است، اما هیچ تلاشی برای کودتا وجود نداشته است. "
شورای بیعت نهادی است که باید رسما پادشاهی بن سلمان را تایید کند.
این منبع تاکید کرد احمد از سفر خارجی اش برای شکار عقاب بازگشته بود و پنجشنبه شب مهمانی را با حضور افراد نزدیک به خود برگزار کرده بود.
احمد پیامی دریافت کرد مبنی بر اینکه پادشاه صبح جمعه منتظر اوست. موضوع صحبت درباره بازداشت شاهزاده فیصل بن عبدالرحمان بود که احمد پرونده اش را چند هفته پیش با سلمان درمیان گذاشته بود. احمد صبح جمعه با تیم امنیتی اش به کاخ سلطنتی رفت و به محض ورود بازداشت شد. این منبع اعلام کرد:" او پادشاه را ندید. این یک خیانت کامل است. "
به گفته این منبع، دومین عضو شورای بیعت در این فرایند پاکسازی بازداشت شده است.
این منابع در پاسخ به این سوال که چرا این پاکسازی اکنون شروع شده گفتند این مسئله دلائل داخلی و خارجی دارد.
آن‌ها اعلام کردند بن سلمان درباره احتمال شکست دونالد ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نگران است.
همه نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از منتقدان علنی شاهزاده سعودی هستند و علنا او را بخاطر صدور فرمان قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول در سال 2018 محکوم کردند.
ترامپ و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به صورت هماهنگ از مسئول دانستن بن سلمان بخاطر قتل خاشقجی خودداری کرده و درخواست‌ها برای تحقیقات کیفری اف بی آی یا سازمان ملل متحد را در خصوص این پرونده رد کردند.
ترامپ در آخرین گفتگوی خود درباره این مسئله در ژوئن گذشته اعلام کرد مسئله قتل خاشقجی واقعا در مباحثات او با بن سلمان مطرح نشده است.
ترامپ گفت ایران مردم بسیاری را کشته و به پولی که عربستان بابت خرید تسلیحات آمریکا و کالا‌های دیگر هزینه کرده است اشاره کرد.
ترامپ به ان بی سی نیوز گفت:" آن‌ها در یک مقطع 400 تا 450 میلیارد دلار برای این تجهیزات هزینه کردند. بهرحال اگر آن‌ها با ما معامله نکنند می‌دانید چه می‌کنند؟ آن‌ها با روس‌ها یا چینی‌ها معامله می‌کنند. "
دوم اینکه این منابع مدعی شدند محمد بن زائد شاهزاده ابوظبی که راهنمای بن سلمان بوده و او را به دار و دسته ترامپ قبل از پیروزی اش در انتخابات معرفی کرده نیز در این طرح دست دارد.
این منبع اعلام کرد:" شاهزاده ابوظبی در هر گامی که بن سلمان برمی دارد مهره‌ای کلیدی است. هر چقدر بن سلمان بیشتر اشتباه کند و بی ثباتی بیشتری به وجود آورد، اهرم نفوذ بن زاید در امور عربستان بیشتر می‌شود. "
اصلاحات بن سلمان در داخل خوب پیش نمی‌رود. تازه‌ترین مورد در طرح اصلاحاتی او به کاهش شدید بهای نفت و افزایش نارضایتی از عملکرد او در جهان اسلام منتهی شد؛ آنهم چند ماه قبل از اینکه مناسک حج آغاز شود.
پس از تصمیم اوپک به کاهش تولید نفت، اقتصاد عربستان در سال 2019 تنها 0.3 درصد رشد داشت که این رقم در سال قبل از آن 2.4 درصد بود.
مشکلات اقتصادی بن سلمان روز یکشنبه بیشتر شد زمانیکه بازار سهام عربستان 8.3 درصد کاهش یافت و با پایین‌ترین شاخص از نوامبر 2017 کار خود را پایان داد؛ زمانیکه او اولین دور پاکسازی در کاخ سلطنتی را آغاز کرد.
تصمیم بن سلمان برای بستن مرز‌های عربستان سعودی به روی اغلب گردشگران و همه زائران عمره به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز جنجال به پا کرد.
منتقدان یادآور شدند ولیعهد اجازه برگزاری یک کنسرت بزرگ با عنوان "شب پارسی" را به عنوان بخشی از فستیوال زمستانی طنطوره را در 5 مارس داده است.
منابع می‌گویند همه این موارد، بن سلمان را متقاعد کرد تا حمله‌ای را علیه آخرین موانع در مسیر پادشاهی اش آغاز کند.
یک منتقد برجسته در عربستان سعودی اعلام کرد:" این پاکسازی با پاکسازی سال 2017 فرق دارد. آنوقت بن سلمان به عنوان یک جوان و اصلاح طلب جسور در اوج محبوبیت قرار داشت. او این پاکسازی را به عنوان یک عملیات مبارزه با فساد مالی معرفی کرد و حتی در بین خبرنگارانی شبیه خاشقجی محبوب بود. اما این پاکسازی پس از یک سری رسوایی‌ها انجام شد. به گونه‌ای است که انگار بن سلمان در تلاش است از یک رسوایی به سوی رسوایی بزرگتری فرار کند. "

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بن سلمان قصد پادشاهی عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند، فوق ستاره منچستر سیتی در حال تبدیل شدن به یک شخصیت بازی ویدیویی در کلش آف کلنز است. این اولین بار است که یک شخص واقعی به بازی اضافه می شود و هالند در طی یک رویداد فصلی با موضوع فوتبال و به مدت یک ماه، به شخصیت پادشاه بربر تبدیل می شود. حالا مشخص می شود که منظور هالند از انتشار استوری شب گذشته و با سیبل زرد رنگ بربرها چه بوده است.

ماشین گل نروژی، 23 ساله، با این بازی موبایل نمادین شریک شده است، جایی که قرار است به اولین شخصیت قابل بازی آن تبدیل شود. هالند به «پادشاه بربر» معروف تبدیل می‌شود که در یک رویداد بازی فصلی با مضمون فوتبال جاودانه می‌شود.

گیمرهای بازی محبوب کلش آف کلنز می‌توانند مهاجم نروژی را جذب کنند یا به دهکده‌اش حمله کنند و آن را خراب کنند. اگر شما هم طرفدار منچستر یونایتد یا آرسنال باشید، این بهترین فرصت برای انتقام گرفتن از هالند است!

هالند بیش از 10 سال است که کلش آف کلنز بازی می کند و با شرکت سوپرسل، سازنده بازی فنلاندی که پشت این بازی محبوب موبایل قرار دارد، تماس گرفته است تا با هم همکاری کنند. سوپرسل نیز از فرصت استفاده کرد.

هالند در فصل گذشته رکورد گلزنی یک بازیکن در یک فصل از رقابت های لیگ برتر را در اولین فصل حضور خود در انگلیس شکست و در ادامه نیز با سیتی یک سه گانه تاریخی را ثبت کرد. حالا او با تبدیل شدن به اولین شخص واقعی که در کلش اف کلنز ظاهر می شود، دوباره تاریخ ساز شده است.

مهاجمی که در این دوره 32 گل به ثمر رسانده است، از طرفداران قدیمی این بازی است که بیش از دو میلیارد بار دانلود شده است. او حتی یک دهکده قابل توجه درون بازی ساخته است که منجر به این همکاری شد.

استوارت مک گیو، مدیر کل کلش آف کلنز می گوید: وقتی شنیدیم ارلینگ هالند از طرفداران بازی ما است و می خواهد با ما شریک شود، واقعاً یک سناریوی رویایی بود. هالند حدود 10 ساله بود که برای اولین بار کلش آف کلنز را کشف کرد و دهکده ای درون بازی در دنیای فانتزی ساخته است.

هالند می‌گوید: من مدت‌هاست که از طرفداران بزرگ این بازی هستم و همه چیز را در مورد آن می‌دانم، بنابراین ظاهر شدن به عنوان یک شخصیت درون بازی واقعاً جالب است.

فصل ویژه هالند از فردا آغاز می‌شود و تا 31 می ادامه خواهد داشت، و اگر هالند را در میدان نبرد شکست دهید، جوایز اضافی و جایگاهی در جدول امتیازات دریافت خواهید کرد.

در ویدیویی که شرکت سوپرسل منتشر کرده است، یک ارتش از سپاه بربرها پس از شکست در حمله به یک دهکده، ناگهان تکه روزنامه ای با تصویر هالند را پیدا می کنند که با تیتر بزرگ به او لقب بزرگترین مهاجم دنیا داده شده است.

تعدادی از شخصیت های بازی کلش آف کلنز از جمله بربر، آرچر، گابلین، والبریکر و ویزارد یا جادوگر به سراغ هالند رفته و با استفاده از قدرت جادویی ویزارد، او را از دنیای واقعی وارد دنیای فانتزی کلش آف کلنز می کنند.

در ادامه نیز هالند با روپایی زدن و شوت کردن بمبی که در دست شخصیت والبریکر است، به همراه ارتشش به سمت دهکده دشمن هجوم می برد.

دیگر خبرها

  • النصر 3-1 الخلیج؛ رونالدو و الهلال دوباره به هم رسیدند
  • جام پادشاهی عربستان؛ تلاش النصر برای فتح تنها جام فصل
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد