Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:36:05 GMT

نظارت بر بازار مواد بهداشتی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۴۸۹۳

نظارت بر بازار مواد بهداشتی ادامه دارد

داریوش جودکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور برخی سودجویان دست به احتکار و گران فروشی اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در بازار زدند.

وی اظهار داشت: به منظور مقابله با این افراد و تامین نیازهای مردم گشت های ویژه تعریزات حکومتی به همراه دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و دیگر ارگان های مربوطه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل تعزیرات حکوکتی استان کرمانشاه، گشت های ویژه نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی در ۲ شیفت صبح و عصر به صورت ویژه بر بازار نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهند کرد.

جودکی از مردم خواست که هرگونه گران فروشی یا احتکار در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از طریق شماره های ۱۳۵ و ۱۱۱ به تعزیرت حکومتی اعلام کنند.

بازرسی سازمان صمت از ۵۱۰ مرکز

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه این سازمان تاکنون ۵۱۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد بهداشتی انجام داده است.

محسن دارابی در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: بازرسان و تلاش‌گران معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان، در شرایط کمبود اقلام بهداشتی به دلیل سوء استفاده برخی فرصت‌طلب از داروخانه‌ها، عطاری‌ها، سوپرمارکت‌ها، تجهیزات پزشکی و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدیدها ضمن بررسی تمامی موارد مرتبط با قوانین نظام صنفی، ۳۲ واحد صنفی متخلف را نیز شناسایی و آنان را به‌ منظور صدور احکام بایسته به تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تهیه و توزیع مواد دانشگاه علوم پزشکی استان سازمان صنعت معدن و تجارت استان سوئد مالزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۹۰ هزار و ۸۶۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۸۳ هزار و ۵۱۵ هزار هکتار خزانه گیری شده است.   بابک مومنی با بیان اینکه کشت برنج در ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار مزارع شالیزاری استان تاکنون انجام شده است، افزود: ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از این شالیزار‌های بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی کشت شده است.

او ادامه داد: ۶۰ هزار و ۷۵۵ هکتار از شالیزار‌های استان زیر کشت ارقام محلی رفته و ۶ هزار و ۵۱۶ هکتار نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۹۰ تن بذر برنج و ۲۴ هزار و ۸۷۶ تن کود کشاورزیتاکنون بین شالیکاران استان توزیع و ۱۵۸ مورد آزمون خاک انجام شده است.

بابک مومنی با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان در حال فعالیت است، افزود: میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟