Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان بجنوردی با راه اندازی ۳ خط تولید سعی دارند کمبود برخی تجهیزات پزشکی در راستای مقابله با کرونا را رفع کنند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ فرقی نمی‌کند سیل آمده باشد یا زلزله؛ تابستان باشد یا عید. همواره عده‌ای از دانشجویان نشان داده اند که از اوقات فراغت خود در هر شرایطی می‌زنند تا بتوانند هر خدمتی را ارائه کنند و امروز نیز برای مقابله با کرونا این اتفاق رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که تمام دانشجویان به شهر‌های خود رفته و درحال استراحت هستند، تعدادی از دانشجویان از خودگذشته در خراسان شمالی دور هم جمع شدند تا بخشی از مشکلات جنگ با کرونا را حل کرده و این بیماری را شکست دهند.

از این رو چند روزی است که در خراسان شمالی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا تشکیل و اقدامات خود را آغاز کرده است. اقداماتی همچون ارائه مشاوره‌های حضوری و تلفنی و یا ساخت تجهیزات مورد نیاز که این روز‌ها یا در بازار پیدا نمی‌شود و یا به سختی پیدا شده و بسیار گران است.

تصمیم گرفتیم از نزدیک با فعالیت این گروه آشنا شویم لذا به دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، محل استقرار دانشجویان رفتیم. به محض ورود به کلاسی که برای ساخت یک محصول آماده شده بود اقدامات ایمنی مانند ضدعفونی کردن دست‌ها انجام شد و سپس اجازه ورود دادند.

حدود ۱۵ دانشجو مشغول به ساخت یک محصول بودند که برای تشریح جزئیات این محصول و همچنین سایر فعالیت‌ها به سراغ سید محمد جعفری، دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا استان رفتیم.

جفری در ابتدا بیان می‌کند: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی و نیاز به تجهیزات و اقلام بهداشتی، گروه جهادی مبارزه با کرونا متشکل از تیم‌های جهادی تمام دانشگاه‌های استان اقدام به راه اندازی کارگاه تولید محافظ صورت پزشکی کردیم که این محصول برای استفاده پزشکان و پرستاران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص نحوه تهیه و کاربرد این محافظ‌ها توضیحی ارائه می‌دهد و تصریح می‌کند: این شیلد‌ها در حال حاضر در استان وجود ندارد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا خراسان شمالی از راه اندازی ۲ خط تولید دیگر نیز خبر می‌دهد و در این باره می‌گوید:
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
جعفری استقبال دانشجویان را مثال زدنی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: در مجموع حدود ۲۰۰ دانشجو در این قرارگاه فعال هستند که در قالب تیم‌های مختلف به ارائه خدمت می‌پردازند.

این دانشجوی جهادی خاطرنشان می‌کند: مواد اولیه از ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر در قالب قرض الحسنه و یا از بازار خود استان و همچنین از سایر استان‌ها خریداری کرده ایم و وارد کارگاه می‌کنیم.

وی در ادامه از خیرین نیز برای کمک به این قرارگاه برای کمک مالی دعوت به عمل می‌آورد و می‌افزاید:
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
جعفری در پایان می‌گوید: هرچند بیماری‌ها و فوتی‌ها موجود است، اما بخشی از ماجرا نیز تحت تاثیر فضای رسانه‌ای قرار گرفته با این حال ما تمام تلاش خود را برای شکست کرونا به کار خواهیم گرفت و به زودی این اتفاق می‌افتد.   خدمت به مردم زمان و مکان نمی‌شناسد ارائه خدمات آموزشی به صورت حضوری و یا تلفنی دیگر برنامه این دانشجویان به شمار می‌آید که در حال انجام است.

اما یکی از دانشجویان حاضر در این کارگاه علت حضور خود را اینگونه شرح می‌دهد: خدمت به مردم مکان و زمان نمی‌شناسد. اگر ما روزی در فلان روستای دور افتاده حاضر می‌شویم و عده‌ای به ما خرده می‌گیرند که چرا این اقدامات را می‌کنید، امروز را نیز باید ببینند. ما در هر نقطه از کشور که بتوانیم فعال هستیم.

وی بیان می‌کند: این ویروس به زودی از کشور پاک خواهد شد و اگر این روز‌ها اقدام موثری نکنیم بعد‌ها خودمان پشیمان می‌شویم از این جهت است که از فرصت استفاده کردم و وارد کارگاه تولید تجهیزات پزشکی شدم.

اقدامات جهادی دانشجویان در هر ابعادی این گرا را می‌دهد که نسل جوان کشور به دنبال حل مشکلات کشور است؛ آن‌ها از کمبود‌ها گله می‌کنند، اما چندین برابر بیشتر فعالیت می‌کنند تا مشکلات رفع شود؛ این جوانان نشان داده اند که مشکلات با تمام کاستی‌ها قابل رفع شدن است، اما همتی بلند می‌طلبد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا مقابله با کرونا تولید ماسک در دانشگاه قرارگاه مبارزه با کرونا کرونا را شکست می دهیم خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مبارزه با کرونا خراسان شمالی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روزهای ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

کد خبر 6089499 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید