Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@09:04:05 GMT

ورود افراد غیربومی به قصرشیرین ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۵۴۱۲

ورود افراد غیربومی به قصرشیرین ممنوع شد

مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تیمهای بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، سپاه و همچنین شهرداری و هنگ مرزی در ورودی شهرستان مستقر هستند و با همکاری یکدیگر نسبت به کنترل ورودی ها اقدام می کنند.

 وی اظهار داشت: به جزء افرادی که ورودشان به شهر ضروری است، اجازه تردد به کسی داده نمی شود و در صورت ورود هر نوع خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرستان نیز نسبت  به ضدعفونی خودرو و تب سنجی افراد اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: همچنین شهرداری و سپاه نیز به طور مستمر نسبت به ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان های سطح شهر اقدام می کنند و در روستاها نیز دهیاران ملزم به ضدعفونی سطح روستا هستند و از سوی بخشداری مواد ضدعفونی و گندزدا در اختیار آن ها  قرار داده شده است.

                                                                       

تاتار اضافه کرد: در مرز رسمی پرویزخان نیز با توجه به فعالیت تجاری این مرز از سوی شرکت تعاونی گمرگ به کارگران و افراد شاغل در مرز کمک نقدی برای خرید دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی ارایه شده و همچنین آموزش های لازم نیز برای مقابله با ویروس کرونا ارایه شده است.

وی ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان نیز ضدعفونی و گندزدایی می شود و در ورودی شهرستان نیز تمامی رانندگان کامیون های صادراتی نیز تب سنجی شده و تاکید شده که اجازه ورود به شهر را ندارند.

وی همچنین از تعطیلی تمامی آرایشگاه ها ی زنانه و مردانه برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان نداشته ایم و با همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با سرایت آن اقدام می کنیم.

                                                                          

وی از افراد خواست از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و از تعطیلی تمامی امکان عمومی و ممنوعیت تجمع ها و همچنین آموزشکاه ها و مراکز ورزشی در شهرستان خبرداد.

وی گفت: تمام توان خود را برای مقابله با سرایت ویروس کرونا در قصرشیرین به کار گرفته ایم و مرز رسمی پرویزخان نیز از روز گذشته تا سه شنبه هفته آینده براساس تصمیم دولت مرکزی عراق برای صادرات کالاها و مراودات تجاری و مرزی تعطیل شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.
روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا،  فرانسه، استرالیا، تایلند،  مالزی،  کره جنوبی،  ژاپن،  کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حمل و نقل عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان شبکه بهداشت و درمان فوت ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرز رسمی پرویزخان برای مقابله ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوسیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفتگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفتگو هستیم، بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می‌کند، زیرسوال رفته است، ما، اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد: آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدار‌هایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می‌شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود