Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اعزام اکیپ کارشناسی به محل ریزش و تخریب جاده در منطقه چهار آزادراه تهران-شمال برای بررسی خسارت‌های وارده خبر داد و گفت: اگر سطح لغزش پایین تر از جسم جاده باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با اشاره به علت انسداد منطقه ۴ آزادراه تهران-شمال حدفاصل مرزن‌آباد تا چالوس اظهار داشت: به دلیل ریزش و لغزش در کیلومتر ۶۰۰+۱۳ به واسطه نفوذ آب و بارندگی‌های اخیر در سطح استان مازندران رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم نفوذ آب به داخل خاک زیاد شده و باعث تخریب جسم جاده شده است.

 

 

وی افزود: زمان لازم برای ترمیم و بازسازی بخش آسیب دیده منطقه چهار آزادراه تهران-شمال بستگی به دارد به اینکه  سطح لغزش پایین‌تر با بالاتر از سطح جاده باشد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام اکیپ کارشناسی به محل وقوع حادثه خبرداد و گفت: اگر سطح لغرش بالاتر از جسم جاده باشد با سبک‌سازی خاک در بالادست کار ترمیم و بازسازی انجام می‌شود،‌ البته  حجم خاک بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنلهای حمل‌ونقل کشور در ادامه بیان داشت: همچنین اگر سطح لغزش پایین تر از جسم جاده باشد و گوه لغزشی از زیر جاده عبور کرده باشد،‌ جاده نیز نیاز به تثبیت دارد که زمان انجام عملیات ترمیم و بازسازی نیز افزایش می‌یابد.

 

خادمی  با بیان انیکه « حجم عملیات در حد ریزش برداری باشد حدود یک هفته و اگر نیاز به تثبیت باشد بیش ۴۰ روز زمان لازم است» خاطرنشان کرد: پس بررسی‌های دقیقی که تیم کارشناسی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  امروز انجام می‌دهد،‌ جزئیات اقدامات و نکات لازم الاجرا  به شرکت آزادراه تهران-شمال به عنوان متولی،‌ بهره‌بردار و مسئول نگهداری آزادراه اعلام می‌شود.

 

وی یادآور شد: امروز اکیپ‌های عملیاتی برای استقرار در محل ریزش و انجام عملیات پاکسازی رویه جاده و تثبیت ترانشه‌ها اعزام شده‌اند و به محض دریافت برنامه کاری  عملیات ترمیم و بازسازی ر نیز  آغاز می‌کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر خلاف برخی اخبار منتشر شده در روز گذشته که خبر از ریزش کوه و انسداد منطقه یک آزادراه تهران-شمال را داده بودند، منطقه یک این آزادراه بدون هیچ مشکلی زیر بار ترافیک قرار دارد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال آزادراه وزارت راه و شهرسازی وزارت راه آزادراه تهران شمال ترمیم و بازسازی منطقه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از واحدهای آسیب دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در نخستین ساعت‌های حادثه در روستا با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ارزیابی از واحدهای خسارت دیده آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: هم اکنون ۷ اکیپ از کارشناسان این نهاد در روستا مشغول ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی هستند.

وی گفت: تا ۴۸ ساعت آینده همه واحدهای آسیب دیده بازدید و به محض اتمام کار ارزیابی، میزان خسارت‌های وارده شده به واحدهای مسکونی و تجاری اعلام می‌شود اما در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که واحدهایی که در سال‌های قبل مقاوم سازی شده بودند، آسیبی ندیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: پس از ارزیابی، اکیپ کامل امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی شامل بیل مکانیکی و کمپرسی برای آواربرداری به مناطق حادثه دیده اعزام خواهد شد.

دائمی با اشاره به اینکه حمایت از حادثه دیدگان، وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: انتظار می‌رود هر دستگاهی به اندازه وسع خود نسبت به امدادرسانی اقدام کند.

دائمی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

کد خبر 6095205

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال