Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، مسعود بنابیان امروز اظهار داشت: با توجه به شرایط بوجود آمده برای بازار شب عید، که همه صاحبان صنایع، تولیدکنندگان، بازاریان و ... بخصوص رده‌های خرد جامعه را در بر گرفته باید تمهیدات و برنامه‌ریزی جامعه و در سطح کلان صورت گیرد تا تبعات وارده به این زنجیره به هم پیوسته را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: همه باید آمادگی داشته باشیم که تا چند روز آینده شاهد برگشت خوردن قابل توجه چک‌های صادر شده باشیم چرا که کاهش دادوستد‌ها به تبع شیوع ویروس کرونا بطور کامل در جامعه اتفاق افتاده است.

حال دست فروشان و کارگران روزمزدی را دریابیم

بنابیان با اشاره به وضعیت نامطلوب قشر‌های پایین دستی حوزه کسب و کار و اقتصاد اظهار داشت: متاسفانه این روز‌ها دست فروشان، کارگران روز مزدی حال و روز خوشی ندارند که باید صاحبان مغازه‌های اجاره‌ای، غذاخوری‌ها، پیک‌های، آژانس‌ها و ... را نیز به این جمع اضافه کرد.

این فعال حوزه صنعت کشور در عین حال عدم اقدام برای حضور در جامعه بخصوص برای خرید و فروش را از ملزومات فضای کنونی برای پیشگیری از شیوع و گسترش کوید ۱۹ عنوان و بر آن تاکید کرد.

بنابیان از کاهش هزینه‌های مواد اولیه، بخشش‌های مالیاتی، استمهال بیمه توسط تامین اجتماعی به عنوان راهکار‌هایی ساده برای این منظور یاد و تصریح کرد: دولت باید برای ورود به جامعه بعداز کرونا با نهادها، ارگان‌ها و زیرمجموعه‌های خود هماهنگی لازم برای همراهی با عامه مردم از تولید کننده گرفته تا دست فروش را بوجود آورد.

این فعال حوزه چرم کشور با یادآوری خبر تعویق بازپرداخت تسهیلات گفت: تا این لحظه هیچ کدام از بانک‌ها زیر بار این خبر نمی‌روند و در پاسخ به ارباب رجوع‌های خود، وصول نشدن بخشنامه در این زمینه را دست آویز قرار داده و اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند در حالی که دولت چندین روز است سر این موضوع در حال دادن مانور خبری است.

عضو اتاق بازرگانی تبریز خواستار ورود عملی دولت به گود مقابله با کرونای اقتصادی شد و افزود: دولت برای کمک به مردم در این زمینه به وعده و وعید‌ها بسنده نکند بلکه گفته‌هایش را به عمل برساند و بعد در بوق و کرنای خبری خود قرار دهد.

وی در عین حال همبستگی موجود در بخش و حوزه‌های فعالیت خود و بخش خصوصی را نیز به رخ دولت کشید و خبر داد در حال حاضر خیلی از دارندگان چک‌ها و بستانکاران با چشم پوشی از نبود موجودی، همراهی و همکاری با یکدیگر را انجام می‌دهند.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

مصطفی قمری‌وفا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها در موضوع نهضت ملی مسکن اظهار داشت: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا تاریخ 16‏/02‏/1403 ‌از تعداد یک‌ میلیون و 752 هزار و 978 نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد 411 هزار و 60 نفر ‌تا تاریخ یادشده به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات موصوف مراجعه نکرده‌اند.

سهم 18 بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن، همچنان صفر + جدول

 

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ادامه داد: از تعداد یک‌ میلیون و 341 هزار و 919 نفر‌ متقاضی که جهت اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند، تعداد 470 هزار و 508 نفر (در حدود 35 درصد از مراجعه کنندگان) بنا به دلایل مندرج در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک مورد نیاز، نداشتن وثایق قابل ‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و غیره، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف هستند.

قمری‌وفا تصریح کرد: در این راستا، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد 871 هزار و 861 نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد 802 هزار و 804 نفر (در حدود 92 درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ 2،678 هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد 624،468 نفر و به مبلغ 1،337 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن