Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:25:41 GMT

آغاز عملیات ساخت بیمارستان صحرایی در سقز

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۶۲۸۶

آغاز عملیات ساخت بیمارستان صحرایی در سقز

فرماندار شهرستان سقز گفت: برای مواقع اضطراری استفاده از بیمارستان تامین اجتماعی سقز را در دستور کار قرار داده ایم و عملیات ساخت بیمارستان صحرایی توسط سپاه دراین شهرستان در حال انجام می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامیل کریمیان فرماندار شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی،  اظهار داشت: شهرستان سقز جزو شهرستانهایی است که به عنوان کانون بیماری کرونا در استان کردستان شناخته شده است و این مشکل هم بخاطر برخی از مناطق جمعیتی در این شهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان در ادامه گفت: لذا از همان روزهای نخست که این بیماری در این شهرستان دیده شد، اقدامات ضروری در حوزه بهداشت آغاز گردید.

وی با اشاره به اینکه مطابق با دستورالعمل های کشوری برنامه های بسیاری در شهرستان سقز لغو شده است، بیان داشت: برای حفظ سلامت مردم و نیز اجرای دستورالعمل های کشوری برخی از تجمعات در این شهرستان همانند نماز جمعه، برپایی کلاس های درس، باشگاه های ورزشی و... تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند.

فرماندار شهرستان سقز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حاضر روستاهای شهرستان سقز را به صورت نیمه قرنطینه درآورده ایم و با همکاری و تعامل دهیاری های به صورت منظم کار ضدعفونی روستا در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسوول در ادامه تاکید کرد: همچنین در داخل شهر سقز برخی از مشاغل غیرضروری همانند نمایشگاه های اتومبیل، دفاتر ارتباطی و... تا روز شنبه هفته آینده تعطیل شده اند.

کریمیان گفت: همچنین در بحث اطلاع رسانی با همکاری انجمن های مردم نهاد و NGOها نکات و هشدارهای لازم را از طریق بلندگو و... به اطلاع همشهریان سقزی به صورت منظم می رساندیم.

وی افزود: همچنین ار طریق فضای مجازی و اینترنت پیام های بهداشتی و توصیه های لازم درباره این بیماری را به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

فرماندار شهرستان سقز گفت: با این وجود باید گفت که مهمترین امر در این برهه خاص همکاری خود مردم برای مبارزه با بیماری کروناست.

کریمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه با استفاده از ماشین های سپاه و ارتش و شهرداری در کل شب سطح شهر سقز ضدعفونی می شود، بیان کرد: خوشبختانه بخشی از اصناف در شهرستان سقز به صورت خودجوش برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اقدام به تعطیلی مغازه ها و فروشگاه های خود کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت تخت های درمانی در این شهرستان 70 تخت می باشد، خاطرنشان ساخت: برای مواقع اضطراری بیمارستان تامین اجتماعی این شهر را در دستور کار قرار داده ایم و ضمنا عملیات ساخت بیمارستان صحرایی توسط سپاه در حال انجام می باشد، البته امیدواریم که وضعیت به گونه ای نباشد که نیازمند به استفاده از بیمارستان صحرایی باشیم.

کریمیان عنوان نمود: همچنین برای افرادی که از بیمارستان ترخیص شده اند و نیازمند قرنطینه هستند ولی جای خاصی ندارند، زائرسرای سپاه شهرستان سقز با ظرفیت 100 نفر را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: همچنین خوابگاه شبانه روزی آموزش و پرورش شهرستان سقز را برای بستری کردن بیماران کرونا در صورت ضرورت در نظر گرفته ایم.

فرماندار شهرستان سقز در پایان سخنان خود گفت: با این حال برای کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع و گسترس آن عامل اصلی رعایت موازین بهداشتی توسط مردم و همکاری آنان با مردم می باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار شهرستان سقز بیمارستان صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد

ایوب کرد تمینی بیان کرد: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم‌پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.
 
وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم‌پاشی توسط سه تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و‌ درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا‌ بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد