Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گنبد کاووس گفت: با بستری شدن ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان گنبد؛ تمام مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان کلاله لازم الاجرا است و از امروز تا روز جمعه تنها برخی از اصناف ضروری اجازه باز کردن محل کسب خود را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اعلام کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به تبع آن در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس، طی جلساتی که تاکنون با اعضای این ستاد برگزار شده است؛ اقدامات زیر در شهرستان گنبدکاووس با تأکید و جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱.  استمرار ضدعفونی بیمارستان ها، ادارات و اماکن عمومی پر تردد، معابر و آگاهی بخشی به جامعه در سطح شهرستان توسط شبکه بهداشت، شهرداری و بخشداری و دهیاری ها، سازمان های مردم نهاد و حوزه های مردمی  انجام گیرد.

۲. ادامه تعطیلی مراکز تجمعی مثل بازارهای هفتگی، بازار دام، تالارها، رستوران ها، کافه ها، گیم نت ها همچنان استمرار خواهد یافت.

۳. بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و فعالان اجتماعی شهرستان برای آموزش و اطلاع رسانی همگانی نصب بنر، آگهی های بهداشتی و اطلاع رسانی در سطح شهر

۴. استفاده از ظرفیت خیرین برای تأمین نیازهای پزشکی و درمانی شهرستان 

۵.  با همکاری تولیدکنندگان لباس در سطح شهرستان و خیرین، تولید ماسک و لباس های مخصوص پزشکی  برای تامین بخشی از نیاز کادر درمانی و شهروندان درحال انجام است.

۶. تمهید اقدامات لازم جهت راه اندازی کمپ های درمانی استقرار بیماران

۷.  عدم پذیرش مسافر در مهمانسراها و مدارس

  رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در گنبدکاووس افزود: با توجه به اینکه گنبدکاووس شهرستان معین جهت بستری و مداوای بیماران مشکوک به ابتلای کرونا در شرق استان از خان ببین تا مراوه تپه می باشد؛ درحال حاضر ۱۵۱ بیمار مشکوک به ابتلای ویروس کرونا در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و سایر بیمارستان های شهرستان بستری هستند.

وی افزود با توجه به تراکم مراجعین به بیمارستان های گنبدکاووس و به تبع آن خستگی مفرط کادر درمانی به ویژه پرستاران و پزشکان و بعضا ابتلای این عزیزان به این بیماری و نیاز به استراحت و تجدید قوا، نیاز به حضور کادر درمانی از شهرهای شرق استان می باشد که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرده ایم در اسرع وقت تمهیدات مورد نیاز در این زمینه اجرایی گردد.

کریمی همچنین اضافه کرد: با توجه به موارد فوق و نیاز  روز افزون کادر درمانی شهرستان، از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرده ایم تا در اسرع وقت لوازم و ادوات مورد نیاز بیمارستان های شهرستان و کادر درمانی به دستگاه های تنفسی ونتیلاتور و ونتیلاتور پرتابل، مانیتورینگ و سی تی اسکن و سایر نیازهای تخصصی و همچنین کیت حفاظت فردی کادر درمانی نظیر گان بلند آستین دار، ماسک ضد ویروس و معمولی، دستکش  و داروهای مورد نیاز در اسرع وقت در اختیار  شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس قرار گیرد.

وی افزود، با عنایت به اعلام مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا استان گلستان تأکید می گردد تمامی مفاد این مصوبه  به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از امروز دوشنبه ۱۹ اسفند تا جمعه ۲۳ اسفند در شهرستان گنبدکاووس نیز لازم اجرا است.گ و طبق این مصوبه تمامی مشاغل شهرستان بغیر از خبازی ها، قصابان، مرغ فروشان، میوه تره بار، خشکبار، لبنیات، مشاغل فنی، بهداشتی و درمانی از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ اسفند، تنها در فاصله زمانی ساعت ۱۲ تا ۱۸ هر روز فعال بوده و در باقی ساعات تعطیل خواهند بود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در ادامه از همراهی و درایت ائمه جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین ترابی، حاج آخوند جاور، حاج آخوند نوریزاد و حاج آخوند هوشمند و تمامی ائمه جماعات اهل سنت و تشیع شهرستان که با لغو برگزاری نماز جمعه در دو هفته گذشته به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در گنبدکاووس کمک کردند؛ تشکر کرد.

 کریمی در پایان از مردم شریف و آگاه شهرستان گنبدکاووس خواست تا ضمن توجه به پیام ها و دستورات پزشکی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی، از تردد بی مورد و غیر ضروری در سطح شهر اکیدا خودداری نموده و برای قطع زنجیره انتقال این ویروس و‌حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده از منازل خود خارج نشوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان گنبدکاووس ویروس کرونا بیمارستان ها کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد