Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:32:33 GMT

عماد توحیدی آلبوم «شمس جان» را منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۶۵۷۴

عماد توحیدی آلبوم «شمس جان» را منتشر کرد

خبرگزاری آریا - موسیقی ما- آلبوم «شمس جان» اثر عماد توحیدی بر بنیاد حکایت «پادشاه و کنیزک» از دفتر نخست مثنوی معنوی با موسیقی عماد توحیدی، خوانندگی داوود آزاد و شعرخوانی عبدالجبار کاکایی منتشر شد.
عماد توحیدی در مورد دلیل انتخاب حکایت اول دفتر نخست مثنوی معنوی می‌گوید: «به سنت قدما «اقبال هر اثر به حُسن مطلع آن بستگی دارد» و بی‌تردید این حکایت از نظر مولانا دارای ویژگی‌هایی قابل تأمل بوده که بر پیشانی این مجموعه جا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
آهنگساز این اثر با مطالعه نسخ متعدد مثنوی در نهایت روایت نسخه قونیه را برای این اثر برگزیده است.
عماد توحیدی در مورد موسیقی شمس جان به این نکته اشاره کرد که: «در مسیر ساخت موسیقی نیاز بود که در عین تجلی رها بودن نوای سازها و آواها ،بدون معیار مترنوم و در فضاهایی بی در کجا ، همه نغمه‌ها و افکت‌ها و آوازها و تصانیف اثر از قبل به دقت طراحی و با پیش آگاهی دقیق به مرحله ضبط برسد.»
او همچنین در مورد اجرای عبدالجبار کاکایی و داوود آزاد خوانش فهیم و گرم کاکایی را برآمده از سال‌ها مطالعه عمیق او در ساحت مثنوی معنوی دانست و در مورد حضور داوود آزاد همنشینی او با فضای معناشناختی شعر مولانا و آشنایی جدی او با موسیقی عرفانی را یادآور شد.
صدابرداری پیچیده این اثر بر عهده آرش صفدری در استودیو تاج بوده و نظارت ضبط قطعات نیز توسط وحید اختری انجام گرفته است. این آلبوم شامل هشت قطعه آتش، خیال، ادب، لقا، شمس، راز، ندا و وصال است و ناشر آن مرکز موسیقی حوزه هنری است. نسخه الکترونیکی اثر از امروز در سایت‌های موسیقی قابل دانلود است. نسخه فیزیکی آلبوم نیز از روز چهارشنبه در مراکز معتبر عرضه محصولات صوتی و تصویری قابل ارائه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عماد توحیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر