Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که اگر طالبان حملاتش را متوقف نکند نیروهای امنیتی افغان از حالت تدافعی خارج شده و طالبان را هدف قرار می‌دهند. ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع افغانستان در نشست مشترک به «مسعود اندرابی» سرپرست وزارت کشور و «احمد ضیا سراج» سرپرست ریاست امنیت ملی گفت که اگر تا پایان هفته حملات طالبان پایان نیابد نیروهای امنیتی افغان اعضای این گروه را هر کجا که باشند هدف قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «رویترز»، خالد در این نشست گفت: نیروهای افغان به دستور رئیس جمهور «غنی» بخاطر توافق صلح تا پایان هفته در حالت تدافعی باقی می‌مانند اما اگر طالبان حملاتشان را تا پایان هفته متوقف نکنند نیروهای ما دشمن را هرکجا که باشند هدف قرار می‌دهند.

طالبان 13 اسفند ماه گفته بود که دوره کاهش خشونت‌ها پایان یافته است و این گروه حملاتش علیه نیروهای امنیتی افغان را از سرمی‌گیرد اما براساس توافق با آمریکا نیروهای خارجی را هدف قرار نمی‌دهد.

نخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلحطالبان: کاهش خشونت‌ها پایان یافت؛ عملیات بطور عادی ادامه می‌یابد

یک روز پس از آن نیز آمریکا برای نخستین بار پس از 11 روز توقف توقف عملیات علیه طالبان در یک حمله هوایی اعضای طالبان را هدف قرار داد.

«سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که این حمله ماهیت تدافعی داشت و برای مختل کردن حملات مکرر طالبان به نیروهای افغان صورت گرفت.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست