Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار از اروپا حاکی از به قرنطینه رفتن رئیس جمهور پرتغال، کرونایی شدن آلبانی و وقوع شورش در زندان‌های ایتالیا با یک کشته و چندین مجروح به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی دارد. ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اخبار مربوط به کرونا و تاثیرات آن در اتحادیه اروپا همچنان در قاره سبز داغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آلمان به 1112 نفر

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آلمان هم همچنان افزایش پیدا کرده و به 1112 نفر رسیده است. این خبر را موسسه "رابرت کخ" آلمان اعلام کرده است. ایالت نوردراین وست فالن آلمان همچنان بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارد.

در پی شیوع ویروس کرونا شاخص سهام آلمان DAX تا 7.8 درصد سقوط کرد و بزرگترین ضرر روزانه در 18 سال گذشته را ثبت کرد. دلیل این کاهش چشمگیر شاخص سهم آلمان نگرانی درباره تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

در این اوضاع "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان هم بر لزوم برگزار نکردن تجمعات بالای هزار نفر که وزیر بهداشت آلمان این ایده را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح کرده است تاکید کرد.

شورش و ناآرامی در زندان های ایتالیا منجر به مرگ یک نفر شد

در پی محدودیت ها ی ایجاد شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شورش هایی در چندین زندان ایتالیا در روز یکشنبه اتفاق افتاد. یک زندانی نیز در جریان شورش ها در زندانی در مودنا کشته شد. این خبر را یک سازمان غیر دولتی حامی حقوق زندانیان منتشر کرده است.

در بسیاری از زندان های دیگر ایتالیا هم شورش هایی رخ داد به گونه ای که در زندانی در جنوب میلان زندانیان دو نگهبان را به گروگان گرفتند. در زندانی در حومه شهر نپال هم بستگان زندانیان به دلیل محدودیت های اعمال شده برای دیدار با زندانیان اعتراض کردند.

در این شرایط "هانس اولاف هنکل"، رئیس سابق اتحادیه فدرال صنایع آلمان با توجه به گسترش ویروس کرونا در ایتالیا درباره وقوع یک بحران جدید یورو هشدار داده است. وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان گفته است که ایتالیا می تواند به چالش بزرگی برای اتحادیه اروپا تبدیل شود.

آلبانی هم کرونایی شد

آلبانی هم از تایید اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلبانی افراد مبتلا یک پدر و پسر هستند که تازه از ایتالیا بازگشته اند.

رئیس جمهور پرتغال به قرنطینه رفت

رئیس جمهور پرتغال هم بعد از تماس با بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه قرار گرفته است. "مارسلو ربلو دی سوسا" رئیس جمهور پرتغال اعلام کرد که به مدت دو هفته دیگر هیچ ملاقات عمومی و خصوصی در داخل و خارج از کشور نخواهد داشت. رئیس جمهور پرتغال گفته است که هفته گذشته با دانش آموزان مدرسه ای در این کشور ملاقات کرده بود که بعدا به دلیل تایید یک مورد ابتلا به ویروس کرونا تعطیل شد. شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در پرتغال و به ویژه شمال این کشور افزایش یافته و به 20 مورد رسیده است.

شمار افرا مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه هم به بیش از هزار نفر افزایش پیدا کرده و دولت فرانسه هم برگزاری مراسمات با بیش از هزار نفر را ممنوع اعلام کرده است. وزیر بهداشت فرانسه بعد از نشستی در کاخ الیزه در پاریس اعلام کرد که این ممنوعیت به زودی در سراسر کشور اعمال خواهد شد.

شمار مبتلایان به این ویروس در فرانسه به 1126 و موارد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا به 19 نفر فزایش پیدا کرده است. تا به حال کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده اند.

بر اساس اطلاعات مقام های رسمی در ایتالیا شمار مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا به 366 نفر افزایش پیدا کرده است. شمار افراد مبتلا هم به 7375 نفر افزایش پیدا کرده است.

دولت های ایتالیا و فرانسه برای کاهش عواقب شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا خواستار اقدامات گسترده در این اتحادیه شدند.

دولت ایتالیا از اتحادیه اروپا درخواست کرده که یک بسته اقدامات برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا را راه اندازی کند. وزیر اقتصاد ایتالیا اعلام کرده که این اقدام باید با هماهنگی تمام جامعه بین المللی انجام شود. "جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا هم خواستار افزایش هزینه های دولت برای یک شوک درمانی گسترده برای غلبه بر آثار شیوع کرونا در کشورش شده است.

پیش بینی کاهش چشم گیر رشد اقتصادی فرانسه

درخواست مشابهی از طرف فرانسه هم صورت گرفته و وزیر دارایی فرانسه هم خواستار برنامه گسترده اقتصادی برای مقابله با عواقب شیوع این ویروس در اتحادیه اروپا شده است. وی پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی در فرانسه در سال جاری می تواند به زیر 1 درصد کاهش یابد.

دولت آلمان هم شب گذشته طرح هایی اقتصادی را برای مقابله با عواقب شیوع این ویروس در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا ابتلا به ویروس کرونا رئیس جمهور پرتغال ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده برای مقابله اتحادیه اروپا افراد مبتلا فرانسه هم آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • ملی‌پوش ایران در جایی حساس‌تر از فینال آسیا(عکس)
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟