Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه تازه ترین آمار از کرونا ویروس در کشور اشاره کرد.
به گزارش آریا، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر دوشنبه در محل ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، در ابتدا بر رعایت نکات بهداشتی برای کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور تاکید کرد.
وی به موارد جدید ابتلا به کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: از روز گذشته تا ظهر دوشنبه تعداد موارد جدید کرونا 595 مورد بوده است که آمار کلی تاکنون به 7161 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت، تعداد بهبود یافتگان را 2394 نفر اعلام کرد.
به گفته وی، تعداد فوتی‌ها نیز تا کنون به 237 نفر رسیده است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به آمار تفکیکی بر اساس استان ها اشاره کرد و افزود: تهران 1945 نفر، قم 712، گیلان 524، اصفهان 601، البرز 307، مازندران 633 نفر، مرکزی 389 نفر، قزوین 247، سمنان 220، گلستان 175، خراسان رضوی 183، فارس 133، لرستان 151، آذربایجان شرقی 129، خوزستان 73، یزد 90، زنجان 68، کردستان 66، اردبیل 72، کرمانشاه 44، کرمان 36، همدان 60، سیستان و بلوچستان 34، هرمزگان 52، خراسان جنوبی 37، خراسان شمالی 34، چهارمحال و بختیاری 26، ایلام 31، آذربایجان غربی 69، کهکیلویه و بویراحمد 9 و بوشهر 11 مورد گزارش شده است.

اعطای مرخصی به 70 هزار زندانی/ جدا سازی زندانیان باسابقه بیماری
اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌های کشور هم از اعطای مرخصی به حدود 70 هزار نفر از زندانیان سراسر کشور در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا و تأمین سلامت زندانیان خبر داد و تأکید کرد که فرایند اعطای مرخصی به زندانیان با لحاظ شرایط قانونی مندرج در بخشنامه ریاست قوه قضاییه ادامه دارد.
رئیس سازمان زندان‎ها همچنین از جداسازی زندانیان باسابقه بیماری‌های زمینه‎ای همچون دیابت و آسم برای مراقبت بیشتر و جلوگیری از ابتلای آنها به کرونا خبر داد و اعلام کرد با توجه به تمهیدات صورت‎گرفته در ماه گذشته در سطح زندان‎ها، شرایط بهداشتی زندانیان تحت کنترل کامل قرار گرفته است.

روند بحران کرونا در قم صعودی است/ در قرنطینه نیستم
استاندار قم نیز بر صعودی بودن روند شیوع ویروس کرونا در قم تأکید کرد و گفت: امکان قرنطینه شدن قم وجود ندارد.
بهرام سرمست قبل از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم به سوالات خبرنگاران در خصوص مسائل و مشکلات بیماری کرونا پاسخ داد.
استاندار قم در پاسخ به سوالی مبنی بر تناقض در ارائه آمار و اطلاعات وزارت بهداشت با دیده‌ها و شنیده‌های مردم، اظهار داشت: در مقطع اولیه بروز بیماری مسئله اطلاع رسانی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد تا آرامش در جامعه حفظ شود، اگر این اتفاق نمی‌افتاد فضای روانی جامعه به هم می‌ریخت و فضا را ناامن می‌کرد اما یک هفته پس از آن در متن بحران قرار گرفتیم، الزامات و اقتضائات تغییر کرد و شیوه اطلاع رسانی را تغییر دادیم.
وی با اشاره به اینکه در این ایام شورای اطلاع رسانی تشکیل شد، افزود: بر اساس تصمیمات این شورا دکتر ابرازه در حوزه تخصصی درمان و سلامت و دکتر سلیمان‌پور در بحث مسائل استانی و مدیریت بحران در مقام سخنگو مسائل را رسماً اعلام می‌کنند.
سرمست در واکنش به کمرنگ بودن حضور میدانی وی در صحنه، عنوان کرد: من معتقد به شوهای تبلیغاتی نیستم چون جنس بحران و مراحل آن در این موضوع متفاوت است، با این وجود بر شفافیت تأکید دارم؛ برخی گفتند استاندار خودش را در اتاقش قرنطینه کرده اما همین جا اعلام می‌کنم من قرنطینه نیستم و هر روز در جلسات مختلف پیگیر مسائل استان هستم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا اقدامی برای قرنطینه قم یا کنترل ورودی و خروجی‌های قم نداشتید، گفت: ما دنبال مدیریت بحرانیم و حواشی نباید ما را از اصل مسئله منحرف کند، ما در حال عملیاتیم. اما اینکه می‌گویند چرا قم را قرنطینه نکردید طبیعتاً نیازمند الزامات و زیرساخت‌هایی است که در حال حاضر امکان آن را نداریم. موضوع قرنطینه مخالفان و موافقان پروپا قرصی دارد اما به همان دلیلی که مطرح شد در حال حاضر جمع بندی ها بر قرنطینه خانگی است تا قرنطینه شهر به شهر.
استاندار قم با بیان بیش از 60 درصد استان قم خدماتی است، عنوان کرد: اگرچه برای رونق تولید تلاش می‌کنیم اما حقیقت این است که قم شهری خدماتی است که این تعطیلی‌ها پس از این بحران تبعات خودش را نشان می‌دهد، همه باید به هم کمک کنیم چون پیش بینی می‌کنیم بعد از شکست دادن کرونا، با بحران جدیدی ناشی از این تعطیلی‌ها مواجه می‌شویم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر عملکرد ضعیف شهرداری قم در آموزش و آگاهی بخشی به مردم بر پایه خود مراقبتی، ایجاد هشدار برای شهروندان و نیز دلیل عدم حضور شهردار در جلسات مدیریت بحران استان، تصریح کرد: درباره شهرداری قضاوتم سیاه و سفید نیست، نگاه من به عملکرد آنها خاکستری است و تلاش می‌کنم نیمه پر لیوان را ببینم، اما وقتی پای مصالح استان در میان باشد مماشات نمی‌کنم؛ قبول دارم که کم کاری‌هایی وجود دارد اما به نظرم عمدی نیست.
به اعتقاد سرمست، موضوع بحرانی بیماری کرونا و شرایط بحرانی شهر هنوز از نگاه برخی مدیران شهری آنگونه که باید جدی گرفته نشده است.
وی بر صعودی بودن روند شیوع کرونا در قم تأکید کرد و گفت: این موضوع پاشنه آشیل همه تصمیمات مدیریت بحران است، مردم باید بحران را درک کنند اما متأسفانه این باور در آنها ایجاد نشده است. باید به مردم هشدار بدهیم و این هشدارها جدی گرفته شود.
استاندار قم در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم خدمات دهی برخی پزشکان عمومی و متخصص به مردم، اظهار داشت: از همه کادر درمان که با تمام قوا برای نجات جان و سلامت مردم تلاش می‌کنند و روزها است از خانه و خانواده خود دور هستند تقدیر می‌کنم، اما پزشکانی که در این روزها همکاران خود و مردم را تنها گذاشتند را به مردم معرفی خواهیم کرد و دانشگاه علوم پزشکی نیز باید با آنها برخورد کند.

گیلان از وضعیت قرمز کرونا عبور کرده، آقای شمخانی به داد ایران برسید
اما نماینده مردم رشت در توئیتی نوشت: وضعیت استان گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا از قرمز هم عبور کرده است.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس در توئیتی نوشت: آقای شمخانی جناب عالی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هستید به داد ایران برسید! وضعیت استان گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا از قرمز هم عبور کرده است. تخت برای بستری و کادر درمانی تازه نفس سالم و ماسک مخصوص و لباس محافظ و دارو نداریم! تو را به خدا به فکر ایران . ایرانی باشید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران شیوع ویروس کرونا اعطای مرخصی مدیریت بحران وزارت بهداشت استاندار قم اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان