Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دومین نشست دوسالانه هم اندیشی فعالان سواد رسانه ای و اطلاعاتی کشور که قرار بود ۲۰ اسفند ماه سال جاری در البرز برگزار شود، به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کورونا و بر اساس توصیه های عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نیمه دوم اردیبهشت ماه یا نیمه اول خرداد ماه سال آتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ دکتر محمد صادق افراسیابی در خصوص این نشست اظهار کرد: تا کنون ۴۶ فعال حقیقی و حقوقی در حوزه سواد رسانه ای کشور برای شرکت در این نشست، حضور خود را قطعی کرده اند که با توجه به ضرورت تاخیر در برگزاری نشست مذکور به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کورونا، مقرر شد سامانه ثبت نام از امروز تا پایان اسفندماه مجددا باز شود و علاقه مندانی که به هر دلیل تا کنون فرصت نکردند برای حضور در گردهمایی فعالان سواد رسانه ای کشور ثبت نام کنند امکان ثبت اطلاعات خود را همچنان خواهند داشت.

وی اضافه کرد: هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی که برای شرکت در دومین نشست فعالان سواد رسانه ای کشور ثبت نام کرده اند، ۱۵ دقیقه فرصت خواهند داشت که تجربه فعالیت های خود را در عرصه سواد رسانه ای بیان نمایند و سه نفر از مشاورین متخصص پس از پایان ارائه هر یک از فعالان سواد رسانه ای، نظرات خود را برای بهبود فعالیت های ایشان بیان خواهند نمود.

افراسیابی خاطر نشان کرد: بخش دیگری که در نشست هم اندیشی فعالان سواد رسانه ای کشور مد نظر است اجرا شود، ارائه ایده های نو و خلاقانه برای افزایش سواد رسانه ای است که توسط برخی ایده پردازان مطرح کشور این ایده ها تبیین خواهند شد.

وی همچنین از اختصاص بخشی ویژه به تجربه فعالان سواد رسانه ای کشور در زمینه تولید و انتشار محتوای مرتبط با موضوع سواد رسانه ای و اخبار و اطلاعات مرتبط با کورونا خبر داد و گفت: با توجه به تلاش فعالان سواد رسانه ای برای آگاه سازی مردم از تبعات اخبار جعلی، شایعات و انتشار اطلاعاتی که باعث ایجاد هراس در جامعه میشود، تصمیم گرفتیم در این نشست پانلی ویژه را به تجارب موسسات فعال سواد رسانه ای برای ارتقای سواد رسانه ای مردم در روزهای مقابله با ویروس کورونا اختصاص دهیم.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به طراحی دو کارگاه آموزشی برای فعالان سواد رسانه ای کشور اشاره کرد و افزود: در دومین نشست دو سالانه فعالان سواد رسانه ای کشور دو کارگاه آموزشی با موضوع شیوه های گفتمان سازی در حوزه سواد رسانه ای و شیوه های تولید و انتشار محتوای سواد رسانه ای طراحی شده است که این دو کارگاه با حضور و تدریس برجسته ترین اساتید کشور برگزار خواهد شد.

به گفته افراسیابی ثبت نام در این نشست رایگان است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل وظایف ذاتی خود از برگزاری این نشست به شکل دو سالانه حمایت می کند. علاقه مندان برای ثبت نام در نشست فعالان سواد رسانه ای کشور میتوانند تا پایان اسفندماه سال جاری به نشانی اینترنتی mas.saramad.ir مراجعه نموده و یا از طریق ارسال ایمیل به نشانی Mas@farhangmail.ir در این رویداد ثبت نام کنند. شماره تماس های 02632524849 و 09178722713 در طول این مدت پاسخگوی سوالات احتمالی فعالان سواد رسانه ای کشور خواهند بود.

لازم به ذکر است نخستین نشست فعالان سواد رسانه ای کشور سال ۱۳۹۶ با حضور بیش از 40 موسسه و شخصیت حقیقی و حقوقی مطرح در زمینه سواد رسانه ای در باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فعالان سواد رسانه نشست دوسالانه نشست فعالان سواد رسانه ای کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کنندگان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند. در این مرحله، دانش آموزان سال تحصیلی جاری صرفا می‌توانند مشخصات هویتی خود را بررسی و تایید کنند. ثبت‌نام آزمون‌های نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ برای ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی پس از مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
گفتنی است پیش از این محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفته بود: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار داوطلب به سامانه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی مراجعه کرده‌اند که حدود ۶۰۰ نفر اعلام مغایرت و مابقی سوابق خود را تایید کرده‌اند. زارعی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: ۵۰ درصد آزمون سراسری از سابقه
تحصیلی در پایه دوازدهم محاسبه می‌شود که شامل تاثیر نمرات دروس عمومی و اختصاصی است که از طریق آزمون نهایی خرداد سال جاری تولید می‌شود. زارعی گفت: داوطلبانی که پیش‌تر از سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده‌اند نیز همه آزمون‌های نهایی آنها به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه