Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان گفت: تأکید می‌کنم این مسئله که دولت آمریکا می‌گوید ایران هیچ محدودیتی برای واردات دارو و غذا ندارد، یک دروغ بزرگ است، زیرا همان‌طور که پیش از این گفتم، با کدام پول؟

وی گفت: ما برای فروش نفت، فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی، آهن و مس با تحریم روبه‌رو هستیم حال چگونه می‌توانیم برای خرید دارو و غذا پول به دست بیاوریم؟ آیا آنها فکر می‌کنند ما میلیاردها دلار سپرده در بانک‌های بین‌المللی داریم و به ما توصیه می‌کنند از آن پول برای خرید دارو و غذا استفاده کنیم؟

وزیر نفت تصریح کرد: این یک دروغ بسیار بزرگ است و در این وضع آنها نه تنها علیه دولت بلکه علیه مردم ایران کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها دشواری‌های زیادی برای مردم ایران، به‌ویژه مردم فقیر ایران، ایجاد می‌کنند و فکر می‌کنم این مسئله در آینده باید در یک دادگاه بین‌المللی بررسی شود.

زنگنه گفت: همان‌طور که گفتم، آمریکا در این شرایط بسیار سخت رویارویی با کرونا به اقدام علیه مردم ما ادامه می‌دهد و مردم ایران این روزها را فراموش نمی‌کنند. آنها به ما کمک نمی‌کنند و از آنها انتظار نداریم که به ما کمک کنند، اما انتظار داریم کاری علیه مردم ایران انجام ندهند.

نتیجه نشست اخیر اوپک غیرمنتظره بود / روسیه، بازیگر نوپا

وی درباره ناکامی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای توافق درباره تمدید و تشدید کاهش تولید نفت، گفت: نتیجه نشست اخیر برای من غیرمنتظره بود. باید بگویم که اوپک اکنون همچون یک پیرمرد است با ۶۰ سال سن و اوپک پلاس یک کودک نوپاست حداکثر با دو سال سن، اما پایان هشتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک یک نتیجه بسیار بد برای این اتحاد بود.

زنگنه گفت: به نظر من لازم است اعضای اوپک به خودشان متکی باشند، همانند گذشته و تصمیمی نگیرند که نیازمند پذیرش کشورهای غیرعضو اوپک باشد. غیراوپک تنها روسیه تا حدی مکزیک و عمان است. عمان همواره با تصمیم اوپک همراه بوده و این همراهی یک مسئله تازه نیست، اما روسیه بازیگر اصلی در این زمینه است.

وی اعلام کرد: به نظر من لازم است اوپک نقش خود را در بازار درک و ایفا کند. این به آن معنا نیست که ما به همکاری و کمک دیگران، به‌ویژه روسیه نیاز نداریم، اما اگر می‌خواهیم زندگی اوپک را با اتحاد با دیگران ادامه دهیم، باید بیشتر بر تصمیم‌های اوپک و این سازمان تکیه کنیم.

روس‌ها به زودی پای میز مذاکره می آیند / کرونا مهار می‌شود

وزیر نفت با ابراز امیدواری درباره مذاکره دوباره روسیه با اوپک در آینده‌ای نزدیک گفت: ما و بازار نیاز داریم شاهد کاهش عرضه جدید در بازار باشیم؛ این ماهیت بازار است و تجربه‌های من می‌گوید این اتفاق به‌زودی می‌افتد؛ چه با سازش و چه بی‌سازش، به هر حال ما باید کاهش داشته باشیم.

زنگنه تأکید کرد: البته بهتر است روسیه و دیگر تولیدکنندگان غیراوپک را قانع کنیم برای متوازن کردن بازار با ما همراهی کنند، زیرا اکنون یک بی‌توازنی عمده و مازاد عرضه در بازار نفت وجود دارد و باید کاری درباره آن انجام دهیم. چندی پیش یک مرد دانا به من گفت که زندگی پر از سازش و مداراست و امیدوارم یکی از این تفاهم‌ها را با روسیه شاهد باشیم.

وی درباره تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و به‌ویژه در تقاضای نفت گفت: این یک واقعیت است و تأثیر منفی در طرف تقاضا داشته و این نبود توازن در بازار عمدتاً ناشی از این ویروس است. برخی برآوردها حاکی از آن است که این یک چالش طولانی مدت نیست و در ماه‌های آینده تغییری خواهیم داشت و این ویروس مهار خواهد شد.

آمریکا نتوانست صادرات نفت ما را صفر کند / چالشی در تأمین نیازهای مردم نداریم

وزیر نفت گفت: همان‌طور که پیش‌تر گفته‌ام، اوپک باید کاری کند، هم برای ویروس کرونا و همچنین درباره رشد اقتصاد جهانی و استمرار رشد تولید نفت شیل آمریکا.

وی افزود: چه کسی باور می‌کرد ما بتوانیم حدود دو سال تحریم‌ها را تحمل کنیم؟ این یک مقاومت بسیار مهم است و باور دارم که دستاوردی درخشان داشته‌ایم که اقتصاد خود و به‌ویژه زندگی مردم فقیر در ایران را کنترل کنیم. تهیه بسیاری از موارد، مانند غذا و دارو، بسیار دشوارند، اما در عرضه این ملزومات به مردم هیچ چالشی نداریم و برنامه داریم این را ادامه دهیم.

وزیر نفت گفت: بی‌گمان این وضع تأثیر منفی بر صادرات ایران به‌طور کلی دارد، اما نه همانند دیگران، زیرا ما نفت چندانی صادر نمی‌کنیم. آمریکایی‌ها نتوانستند صادرات نفت ما را به صفر برساند.

قیمت کنونی نفت خوب نیست / فعلاً نظری نمی‌دهم

زنگنه اعلام کرد: ما برای حفاظت از مردم خود در ایران، با دارو و تجهیزات و سازوکاری که داریم، بهترین تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم. برخی رسانه‌ها روز و شب به مردم ایران می‌گویند دولت شما قوی نیست و این مشکلات به دلیل چالشی است که دولت شما دارد.

وی افزود: همه موارد را به مردم خود می‌گوئیم، اما نمی‌خواهیم آنها را دچار وحشت کنیم. برای مهار این ویروس در ایران باید گام به گام جلو برویم و این یک چالش جهانی است.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی قیمت نفت در پی شکست مذاکرات اوپک و متحدانش گفت: بهتر است حرفی درباره قیمت نفت در آینده نگوییم، زیرا رقم اکنون خوب نیست و هر مسئله‌ای می‌تواند نشانه منفی اضافه برای بازار بفرستد.

منبع: الف

کلیدواژه: مردم ایران علیه مردم وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد

ایسنا/کرمانشاه یک فعال سیاسی اجتماعی، گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین‌کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد.

جهانبخش زنگنه تبار در نشست بصیرتی جهادتبیین با عنوان آخرین تحولات منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، عملیات طوفان الاقصی را پاسخ به ۷۵ سال ظلم، تجاوز، آوارگی و کشتار مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست و آبروی این رژیم جعلی را برای همیشه برد.

 وی به تحلیل عملیات افتخارآمیز وعده صادق و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: اخلاقی بودن، شجاعانه بودن، تمام توان رژیم صهیونیستی و همپیمانان او را به مبارزه طلبیدن، تحمیل اراده ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی بر دشمن، پاسخ پشیمان‌کننده، عقب نشینی رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاسخ دادن به این عملیات سهمگین و ناامید کردن کشورهایی که روزی به استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورشان می‌بالیدند، بخشی از مشخصات و دستاوردهای این عملیات بود.

 زنگنه تبار گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد و هزینه‌های حمایت از این رژیم غاصب از نظر اقتصادی، امنیتی، نظامی و حیثیتی آنقدر برای غرب بالا رفته که بهتر است آمریکا و انگلیس به فکر جمع‌آوری و انتقال این رژیم جعلی به جای دیگری باشند.

این پژوهشگر مسائل سیاسی با بیان اینکه وضعیت منطقه غرب آسیا برای حضور رژیم صهیونیستی، قرمز است، افزود: اگر حکام آمریکا  سالانه میلیاردها دلار به حساب رژیم صهیونیستی واریز کنند، سرویس‌های جاسوسی خود را برای حمایت از آن بکار گیرند، رسانه‌های خود  را برای پوشش عملکرد ننگین آن فعال کنند و ماهی یک بار به آنجا سفر کنند، نتیجه نخواهد داشت و عمر فرزند نامشروع آنها رو به پایان است.

 زنگنه تبار همچنین به توطئه‌های ۴۵ ساله اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود، توطئه‌های آمریکا و همپیمانان او نتوانست آن را از پای درآورد و امروز که آن نهال نوپا به درخت تنومندی تبدیل شده، توطئه‌های دشمنان در مقابل آن نسیمی بیش به حساب نمی‌آید.

 زنگنه تبار گفت: برخلاف آنچه که دشمنان می‌گویند، جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی، تشکیل امپراتوری و صدور تسلیحات به دنیا نبوده است، اما آنچه که از صدور انقلاب اسلامی مد نظر امامین انقلاب بود، در دنیا اتفاق افتاده و می‌توان گفت امروز تمام دنیا پیام این انقلاب الهی را دریافت کرده و تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

 وی گفت: تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت مهمترین اهداف نظام اسلامی است که به کوری چشم دشمنان، محقق خواهد شد و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

زنگنه تبار با بیان اینکه امروز دوستان و دشمنان یکصدا می‌گویند که قدرت اول و تعیین کننده در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در مقابل قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است. در گذشته اگر ناو آمریکایی از مبدا به سمت منطقه غرب آسیا حرکت می‌کرد کشورهای منطقه دچار اضطراب می‌شدند، اما امروز همان ناو و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی توسط حوثی‌های قهرمان مورد هدف قرار می‌گیرند و غرق می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • بارسلونا در انتظار لغزش در مذاکرات تمدید قرارداد کواراتسخلیا و ناپولی